josephine001
door josephine001 Mar 3, 2016 om 13:02
Geldzaken & recht

Kosten revalidatie

Ik  heb een paar voorgesprekken en onderzoeken gehad bij een revalidatiecentrum om te kijken of ik hiervoor in aanmerking kom.  Dit traject wordt vergoed door de zorgverzekeraar zeggen zij. Echter mijn zorgverzekeraar vergoed maar 75% omdat dit centrum geen contract met het VGZ heeft. Nu zeggen zij dat zij de rest vergoeden. Later werd er weer vaag over gedaan en nu weet ik niet goed wat ik moet doen. Straks krijg ik voor de resterende 25% alsnog een rekening van het VGZ.  Iemand raad? En zij hanteren zij een "wegblijftarief" als je een keer onverhoopt niet kunt deelnemen aan een dagdeel. Maar het hele traject wordt al vergoed zoals zij zeggen. Mogen zij dit zomaar doen?

Misschien kent iemand het revalidatiecentrum?  CIR in Velp. Holistisch, ook een beetje vaag, veel psychologische als onderdeel terwijl het om mijn rug gaat......

Groetjes Josephine

8400 7 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Mar 3, 2016 om 13:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom ga je er naar toe als je het vaag vindt? Ik zou een revalidatiecentrum kiezen waar je je goed bij voelt en wat gewoon vergoed wordt.
in dit geval gaat vgz echt niet het verschil zelf bijleggen, dat is niet gebruikelijk. Als je toch gaat starten zou ik dat vooraf schriftelijk bevestigd vragen aan VGZ. Maar zogezegd, zoek een centrum wat wel goed voelt.

josephine001
door josephine001 - Mar 3, 2016 om 13:14
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben naar hen doorverwezen door de arts van de pijnpoli dus nam ik aan dat dit goed was.

marita567
door marita567 - Mar 3, 2016 om 13:26
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Josephine001 ,

Het staat duidelijk in het vergoedingsoverzicht van VGZ , als u naar een niet gecontracteerde zorgverlener gaat u niet alles vergoed krijgt , zie hier .

https://www.vgz.nl/vergoedingen/revalideren

Als revalidatiecentrum CIR in Velp zegt , dat zij het resterende vergoeden laat dit op papier zetten .
Maar wat ik lees in uw vraag , Wegblijftarief , Vaag ,e.d . zou ik inderdaad wegblijven en op zoek gaan naar een andere zorgverlener .

Hier kunt u zien met welke revalidatie instelling VGZ een contract heeft , typ in het eerste vak revalidatie ..

https://www.vgz.nl/zorgadvies/vergelijk-en-kies

racingweirdo
door racingweirdo Mar 3, 2016 om 15:27
23 Antwoorden / 6 Vragen

Wegblijftarief is normaal, een behandeling word ingepland en dan is het niet de bedoeling dat je niet komt

akkerdistel
door akkerdistel Mar 3, 2016 om 15:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hou er wel rekening mee dat Google (en 6 andere bedrijven) met jou meekijken bij het zoeken via bovenstaande link. Denk dat ze bij het VGZ niet veel op hebben met privacy van hun klanten, schandalig.

marita567
door marita567 Mar 3, 2016 om 15:43
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@racingweirdo , dit begrijp ik , ts vermeld ook vaag e.d , dan zou ik al helemaal niet gaan , maar ik ben Ts niet .
@akkerdistel , ik heb ook startpage erop staan , dit was een aanbeveling van u  , maar als ik een link wil maken waar moet ik dan op klikken ?

akkerdistel
door akkerdistel Mar 4, 2016 om 18:41
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@marita567 mijn opmerking was niet richting u maar meer richting VGZ, die hebben een aantal trackers (rommel) op hun site die er niet thuishoren, kun je zelf dus vrij weinig aan doen en zie je als 'normale' bezoeker ook niet (daarom juist extra gevaarlijk en onbegrijpelijk dat VGZ dit gebruikt). Uw geboden informatie is gewoon zeer goed, met juiste linkjes, het is VGZ zelf die het anders zou moeten doen..

marita567
door marita567 Mar 4, 2016 om 18:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Dank u wel voor de informatie . Met vr,gr.

lo
door lovewinnie - Mar 3, 2016 om 13:28
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Hun gaan die 25% echt niet betalen. Is het u toegezegd moet u het zwart op wit vragen.

Vgz heeft meerdere basis verzekeringen met verschillende prijzen. De goedkoopste vergoed alleen volledig bij therapeuten,ziekenhuizen etc die een contract hebben met vgz. Voor de overige zorgaanbieders gedeeltelijk of zelfs niet.

De duurste basisverzekering vergoed zorg van alle zorgaanbieders
 Je hebt hierin vrije keus. U betaald daarvoor z'n 15 euro extra per maand.

Als het voor u belangrijk is dat u zelf de zorg kunt uitkiezen zou ik voor de laatste optie kiezen.

Wilt u die 25% NIET betalen is het een idee om op vgz.nl te zoeken naar zorgaanbieder met contract vgz. Zo worden de kosten volledig vergoed.

Dokters en ziekenhuizen zoeken vaak een zorgaanbieder in u postcode gebied of een waar zij goede ervaring mee hebben. Of deze wel of geen contract hebben is voor elke verzekeraar anders enmoet door u zelf gecontroleerd worden.

Cookies
door Cookies - Mar 3, 2016 om 14:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik ben naar hen doorverwezen door de arts van de pijnpoli dus nam ik aan dat dit goed was.......

Kan best een goed centrum zijn, maar de arts die je door verwijst, let niet op wel/geen contract met jouw verzekeraar. Dat moet je zelf doen.

En no-show kosten worden door veel zorgverleners in rekening gebracht.

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2016 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zult u dus ook wel een nota krijgen over die voorgesprekken. Lees op hun site ern klacht over starheid van afspraken enzovoort.

Een no-show tarief is logisch! Maar u moet zich wel tijdig kunnen afmelden voor een sessie. Weinig holistisch dus.

Als u zich niet goed voelt hij die club, zeker niet verder gaan. Vraag uw zorgverzekeraar naar adressen van revalidatiecentra die wel onder contract staan.

marita567
door marita567 Mar 3, 2016 om 14:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

adressen kan Ts vinden in mijn tweede link .

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2016 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en?

marita567
door marita567 Mar 3, 2016 om 14:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Dit antwoord had ik van u al verwacht , bellen is overbodig Ts kan meteen in mijn link zien met welke zorgverlener vgz een contract heeft . Callcenter van VGZ geeft vaak verkeerde informatie .

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2016 om 14:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt u uit wat ik voor reactie geef? Dacht het niet.

marita567
door marita567 Mar 3, 2016 om 14:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

daar gaat het helemaal niet om , beleefdheid is ook een kunst .

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2016 om 15:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat is het nut van uw opmerking dan: Adressen kan de Ts en enz" en

"Dit antwoord had ik al van u verwacht"

 Hoezo? En dan schrijft u zelfs nog "beleefdheid is ook een kunst".

marita567
door marita567 Mar 3, 2016 om 15:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Het nut is , zoals ik al eerder gemeld heb dat als Ts belt verkeerde informatie van het callcenter kan krijgen ,op de site is het duidelijk te zien
U schrijft ja ,en ? had ook gewoon ja kunnen zijn .

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2016 om 16:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan kan de Ts zelf uitmaken wat ze wil. Lezen, bellen of beide.

josephine001
door josephine001 - Mar 3, 2016 om 16:21
7 Antwoorden / 3 Vragen

Ontzettend bedankt allemaal voor de antwoorden! Ik heb het VGZ gebeld en de NZA. Idd 25% zelf betalen, bij het CIR zeggen ze nog steeds dat zij (CIR) dit bij leggen....ik wordt hier morgen over gebeld, toen ik zei dat ik de afspraak van maandag af wilde zeggen.......De NZA gaat er ook achteraan omdat het CIR valse info op de site, in de mail en mondeling geeft! Ik zal morgen wel even een hartig gesprek met degene welke mij belt hebben en ik ga kijken voor een andere oplossing!

Mijn vraag is beantwoord, nogmaals hartelijk dank allemaal!