wh
door wheely2017 Sep 13, 2010 om 20:28
Geldzaken & recht

Kunnen rekeningen van 2002/2003 nog via incassobureau worden geind?

Vrienden van mij hebben afgelopen zaterdag 2 rekeningen ontvangen met tussenkomst van een incassobureau EDR.
Het vreemde is dat het rekeningen betreft van het kalenderjaar 2002/2003. Zij hebben echter nooit deze rekeningen ontvangen en ook geen aanmaningen gehad.
De kosten zijn echter gigantisch opgelopen door hun tussenkomst! Kan dit zomaar na het verstrijken van zovele jaren? Graag zou ik hierover antwoord ontvangen?

475 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 13, 2010 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alles kan. Als er geen rekeningen zijn verstuurd en geen aanmaningen tot nu toe, dan zijn de vorderingen hoogstwaarschijnlijk vervallen. Waarvoor waren de rekeningen opgemaakt? Wat voor soort levering?

Vladja

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goededag,

ik heb hetzelfde meegemaakt, 2 weken kreeg ik opeens een aanmaing van EDR in de bus.
een bedrag van 360 euro..
Ik was me van geen kwaad bewust, of ik even binnen 5 dagen wou betalen.
ik kijk op de achterkant, staat er dus een vordering van 2003!!
gaat om een cursus van NTI die ik gevolgd heb, dat klopt en ik heb deze in 10 termijnen maandelijks betaald in 2003!!!!
DIt is echt belachelijk voor woorden, heb nooit, maar dan ook nooit een herrinering gekregen over dat er nog iets open zou moeten staan.
Kan dit zomaar?
Overigens EDR Incassobureau doet zijn naam niet goed, als je ze opbelt wordt je als een stuk vuil behandeld. shame on you EDR!
ik ga er niet meer op reageren, ze laten het maar lekker voorkomen.
Heb NTI ook gebeld, maar volgens hun sta ik niet in hun systeem..lekker vaag

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 13:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

wheely2017

Waar gaat de rekening over? Is dat een dienst of gaat het om een produkt?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 14, 2010 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag wheely,

Zijn je kennissen soms verhuisd na 2002 en vóór 2008 zonder aan degene die z'n geld wil hebben die verhuizing te melden?
Dan zou kunnen dat verjaren gestuit is, doch dat het bericht hen niet bereikt heeft.

Hardware ERror MAN.