jack333
door jack333 May 13, 2015 om 23:03
Geldzaken & recht

Letselscade naar buitenland verplaatsen

kan ik mijn letselschadezaak ook naar het buitenland verplaatsen?
schadevergoedingen zijn daar nl het dubbele van wat men in nederland krijgt

1117 15 Rapporteer

jack333
door jack333 - May 13, 2015 om 23:11
45 Antwoorden / 9 Vragen

waarom zijn de letselschade bedragen zo laag in nederland ???

tijger1
door tijger1 - May 13, 2015 om 23:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Omdat u in Nederland woont. Daarom.

valerius-2
door valerius-2 - May 14, 2015 om 00:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee het moet gebeuren onder de Nederlandse wet en recht.

pi
door pieterwolters - May 14, 2015 om 09:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Vergelijken met andere landen is appels met peren vergelijken. Als je hier bijvoorbeeld 100% arbeidsongeschikt bent geworden hebben we daar voorzieningen voor. Een letselschadevergoeding is daar een aanvulling op. Als in een ander land geen voorzieningen zijn voor arbeidsongeschiktheid dan is het logisch dat de schade uitkeringen hoger zijn. Ook zijn in veel landen de ziektekosten en ziektekostenverzekeringen veel duurder dan hier.

Dus als je een hogere letselschadeuitkering wilt hebben zal je ook de andere zaken die in dat land van toepassing zijn moeten accepteren.

uwjurist
door uwjurist - May 14, 2015 om 10:55
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard kan dat niet.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

tot15karakters
door tot15karakters - May 14, 2015 om 12:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een Amerikaan dacht het ook zo te doen maar zijn schade is Nederland gebeurde dus Nederlands recht.

Hij verloor de zaak en mijn verzekeraar betaalde dus NL tarief en jammer voor hem.

U moet gewoon de schade in buitenland veroorzaken en daar afhandelen en dat lukt niet...
Het land waar het gebeurde is dus bepalend, zelfs bij ongeluk tussen 2 Nederlanders geld dus het in dat land geldende voorwaarden!

jack333
door jack333 - May 18, 2015 om 15:59
45 Antwoorden / 9 Vragen

Als je hier bijvoorbeeld 100% arbeidsongeschikt bent geworden hebben we daar voorzieningen voor. Een letselschadevergoeding is daar een aanvulling op

ga maar op het dak zitten met je voorzieningen hier

en waarom zou de nederlandse belastingbetaler op moeten draaien voor de kosten die de verz norm moet betalen

jack333
door jack333 - May 18, 2015 om 16:14
45 Antwoorden / 9 Vragen

Uiteraard kan dat niet.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ik denk dat dit dus wel gewoon kan
trouwens is dit europeesch geregelt

doen we niet aan inflatie ed

zoekster
door zoekster - May 18, 2015 om 16:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als u denkt dat het kan, dan doet u het toch?

me
door mein33 - May 18, 2015 om 16:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=jack333 schreef op maandag 18 mei 2015, 16:14]

ik denk dat dit dus wel gewoon kan

U "denkt" te weten dat het gewoon wel kan, maar omdat u het niet zeker weet stelt u er dan maar een vraag over.
Vervolgens blijft u bij uw denkwijze en staat niet open voor de gegeven antwoorden.
Waarom heeft u eigenlijk deze vraag gesteld ??

tijger1
door tijger1 - May 18, 2015 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan gaat u toch fijn naar Amerika en vangt een paar miljoen dollar? Of niet dus.

me
door mein33 - May 18, 2015 om 18:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 18 mei 2015, 17:51]Dan gaat u toch fijn naar Amerika en vangt een paar miljoen dollar? Of niet dus.

U vergeet ;-)) voor het gemak maar even te vermelden aan welke vorm van gevaarzetting Ts zich dan moet blootstellen en welk (blijvend) letsel er daardoor zou moeten ontstaan om redelijkerwijs voor een "miljoenen" schadeclaim in aanmerking te kunnen komen.
Misschien moet Ts er ook nog voor wel voor oppassen dat er van zijn kant geen sprake van kwade opzet of uitlokking met letsel tot gevolg, anders wordt er zeker niets uitgekeerd en is de kans heel groot dat hij dan een schadeclaim aan z'n broek krijgt.

Maar schade en of letsel ontstaan in Nederland valt onder de Nederlandse wet en regelgeving, ook als er sprake zou (kunnen) zijn van een buitenlandse verzekeraar.

tijger1
door tijger1 - May 18, 2015 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Ik vergeet helemaal niets. De Ts wil iets onzinnigs en heeft daar al antwoord op gekregen, maar blijft volhouden dat het kan.

Daar kan men dan toch niet meer serieus op reageren?

me
door mein33 - May 18, 2015 om 22:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 18 mei 2015, 18:33]@mein33

Ik vergeet helemaal niets. De Ts wil iets onzinnigs en heeft daar al antwoord op gekregen, maar blijft volhouden dat het kan.

Daar kan men dan toch niet meer serieus op reageren?

@tijger1,

U hebt in mij opmerking de geplaatste ;-)) blijkbaar gemist !!!

tijger1
door tijger1 - May 18, 2015 om 22:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Sorry, sorry, antwoordde toen de site raar deed. Was daardoor blijkbaar afgeleid.;-))