Pl
door Plekje Jan 3, 2018 om 01:13
Geldzaken & recht

Loterij oplichting

Ik ben vandaag heel dom geweest. Ik werd gebeld doordat ik aan enquête mee had gedaan( was ook zo) nu kreeg ik als beloning enkele loten waarmee ik de eerste maand gratis mee kan spelen. Daarna kon ik het gewoon weerafzeggen, via een link in de mail die ze me zouden sturen. Ik ben toen zo stom geweest om mijn bankrekeningnummer door te geven. Nu heb ik geen mail en ik weet ook niet hoe deze firma heet. Ik denk dat ik opgelicht wordt. Nu staat er niets op deze rekening , gauw overgeboekt naar mijn andere rekening. Wat moet ik nu doen , kan niets opzeggen want ik heb geen firma naam of adres. Ik denk dat ik veel commentaar krijg dat ik dom ben geweest maar dat weet ik nu wel. Ik zou dus graag advies krijgen wat ik moet doen.

2876 10 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 3, 2018 om 08:25
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Het eerste wat mij te binnen schiet is uw Bank inlichten, misschien krijgt u een bruikbaar advies.

panter22
door panter22 - Jan 3, 2018 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen
marita5
door marita5 Jan 3, 2018 om 12:25
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Panter22 , ik zie nu dat alle 3 de links hetzelfde zijn , ik heb ze in een latere reactie vermeld om 12.28

panter22
door panter22 Jan 4, 2018 om 10:14
6599 Antwoorden / Vragen

Bedankt Marita5, ik heb moeite met de hyperlink.

marita5
door marita5 Jan 4, 2018 om 11:17
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan . soms gaat er wel iets mis , maar voor de rest gaan de links bij u wel goed .

gerbera
door gerbera - Jan 3, 2018 om 11:01
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou dus graag advies krijgen wat ik moet doen.

Gewoon niets doen. Er staat geen geld op de rekening dus het enige wat ze kunnen doen is een kennisgeving dat de incasso is mislukt. U heeft dan de gegevens en kunt u hun rekening blokkeren. Eventuele aanmaningen en/of dreiging met deurwaarder niet op reageren dan stopt het vanzelf. Houd wel de rekening in de gaten zodat, als er weer geld op staat, u bij het afschrijven dit bedrag kan storneren. Is het een officiële loterij, wat ik betwijfel, kan dit alleen via de bank gedaan worden.

marita5
door marita5 - Jan 3, 2018 om 11:02
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Plekje ,

dat ik dom ben geweest

Ik ben nog nooit iemand in mijn leven tegengekomen die geen fout in zijn / of haar leven heeft gemaakt , van fouten kunt u alleen maar leren .
Controleer uw bankrekening , word er afgeschreven of dit lukt niet , krijgt u automatisch een melding weet u meteen wie het is .

Lees ook eens hier betreft Eurojack loterij , klik op de rode regel .

https://www.klacht.nl/eurojack-loterij/

pe
door peentjes - Jan 3, 2018 om 12:00
421 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede actie, uw rekening leeghalen. Verder rustig afwachten, want niemand kan u nu benadelen.

supersplid
door supersplid - Jan 3, 2018 om 12:12
8 Antwoorden / 5 Vragen

Er wordt hier veel als antwoord gegeven dat de onterechte incasso teruggeboekt/gestorneerd kan worden . Dit geldt echter niet als het een loterijdeelname betreft . Zou wel makkelijk zijn : meedoen , geen prijs ---> storneren . Niet dus  ...

gerbera
door gerbera Jan 3, 2018 om 14:25
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Is het een officiële loterij, wat ik betwijfel, kan dit alleen via de bank gedaan worden.

ff goed lezen. Zeker als er geen machtiging is afgegeven.

Cookies
door Cookies - Jan 3, 2018 om 12:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@panter22 en @marita5: voor gokspelletjes, loterijen e.d. is geen schriftelijkheidsvereiste nodig.

marita5
door marita5 Jan 3, 2018 om 12:40
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Dit zijn de links van @panter22 niet van mij . u moet uw reactie richten aan @panter22 .

Cookies
door Cookies Jan 3, 2018 om 12:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Blijkbaar ben je het met @panter22 eens, anders herhaal je ze niet. Maar ik zal @panter22 even toevoegen.

panter22
door panter22 Jan 4, 2018 om 10:17
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb het nog even nagezien bij de postcodeloterij. Je kunt inderdaad telefonisch een abonnement afsluiten.
Maar je kunt niet telefonisch een machtiging geven voor automatische incasso.
https://www.incassomachtigen.nl/consument/veelgestelde-vragen/

ge
door gerrit250 - Jan 3, 2018 om 12:40
37 Antwoorden / 4 Vragen

Als er geld wordt afgeschreven dan is dat waarschijnlijk via automatische incasso. Dergelijke afschrijvingen kun je binnen 2 maanden, na inloggen op je bankrekening, weer ongedaan maken. Je bank stort dan het geld weer terug. Je kunt je bankrekening leeg maken, maar als je nog een bedrag hebt wat je in het rood mag staan halen ze het daar af. Dan gaat de bank jou kosten berekenen. Dus kijk ook daar even naar.

Geef NOOIT je bankrekening zomaar aan onbekende firma's of personeen. Daarnaast moet je ook nog toestemming tot automatische incasso geven, anders kan er niet afgeschreven worden.

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2018 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo’n incasso wordt een dag of twee van te voren aangekondigd  in uw bankrekening. Dus elke dag kijken en dan bij voorbaat weigeren en blokkeren.

In het vervolg zulke telefoontjes direct afkappen.