ik
door ikke88 Oct 31, 2014 om 09:11
Geldzaken & recht

Mag een bedrijf mijn bestelling annuleren door onjuist gebruik kortingscode?

Goedemorgen,

Onlangs heb ik op internet (bij een normaal, betrouwbaar bedrijf) een product gekocht.
Bij het bestellen kon ik een kortingscode invoeren en dat heb ik gedaan. De korting werd netjes verrekend en ik heb het product definitief besteld en betaald.
Achteraf las ik pas dat er bij de omschrijving van het product stond dat dit product niet i.c.m. andere kortingen afgenomen kon worden.

Mag het bedrijf mijn bestelling nu annuleren? Het gaat slechts om 15%, niet om een onrealistisch bedrag.

1975 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2014 om 09:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Uiteraard hoeft het bedrijf het product niet voor het gekorte bedrag te leveren.

edrick3
door edrick3 - Oct 31, 2014 om 09:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo ikke88,

Ja, dat mag het bedrijf doen.
Het is trouwens wel slordig dat ze dit niet 'afgevangen' hebben op de website.
Kleine moeite om te voorkomen dat je een kortingscode kunt invullen bij een produkt waarbij geen korting mogelijk is.
Maar aangezien het blijkbaar wel ergens vermeld stond mogen ze dit terugdraaien.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Oct 31, 2014 om 10:32
11590 Antwoorden / 51 Vragen
0

Achteraf las ik pas dat er bij de omschrijving van het product stond dat dit product niet i.c.m. andere kortingen afgenomen kon worden.


Het is méér dan gebruikelijke en algemeen bekend dat je geen "korting op korting" krijgt. Dus als ze de order gecanceld hebben moeten ze wel uw geld terug sturen naar uw bank.

me
door mein33 - Oct 31, 2014 om 11:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=ikke88 schreef op vrijdag 31 okt 2014, 09:11]

Het gaat slechts om 15%, niet om een onrealistisch bedrag .


@ikke88,

Het is maar wat u onrealistisch verstaat.
Hoe zou u reageren als uw salaris met een, volgens u niet onrealistisch, percentage van 15% gekort zou worden.
Naar ik begrijp heeft het bedrijf de bestelling nog niet geannuleerd, maar uiteraard mogen ze dit wel doen.
Maar zonder geluk vaart niemand wel en krijgt u het product gewoon geleverd.

zoekster
door zoekster - Oct 31, 2014 om 12:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Dit had eigenlijk tijdens het bestellingsproces moeten worden gecorrigeerd. Grote kans dat het nu helemaal niet opvalt.
Ik denk dat u gewoon uw product thuis krijgt gestuurd en dat er verder geen haan meer naar kraait en dat het bedrijf het ook wel best vindt. Ze willen ook gewoon van hun voorraden af.

alfatrion
door alfatrion - Oct 31, 2014 om 18:08
1659 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja, dat mag het bedrijf doen (art. 3:35 e.v. BW). Maar als ze het opsturen dan zou ik dat opvatten als een wil van hun kant dat ze hiermee instemde.

is
door isaacht - Oct 31, 2014 om 23:58
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Aannames...aannames...misschien moet TS de firma even benaderen?

19
door 1953 - Nov 1, 2014 om 03:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=alfatrion schreef op vrijdag 31 okt 2014, 18:08]Ja, dat mag het bedrijf doen (art. 3:35 e.v. BW). Maar als ze het opsturen dan zou ik dat opvatten als een wil van hun kant dat ze hiermee instemde.

Dat neem ik niet aan, daar ts onbewust niet goed heeft gelezen dat kortingsbon o.i.d. niet geldig was tijdens de bestelling.

Als het bedrijf toch het bestelde verzendt (verzond) is het coulance.

19
door 1953 - Nov 1, 2014 om 03:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=isaacht schreef op vrijdag 31 okt 2014, 23:58]Aannames...aannames...misschien moet TS de firma even benaderen?

Het bedrijf mag weigeren of de besteller voor de keus stellen: kortingsbon korting alsnog bijbetalen of annuleren met terugbetaling van het bedrag binnen de 14 dagen.

is
door isaacht - Nov 1, 2014 om 06:20
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=1953 schreef op zaterdag 1 nov 2014, 03:32][quote=isaacht schreef op vrijdag 31 okt 2014, 23:58]Aannames...aannames...misschien moet TS de firma even benaderen?

Het bedrijf mag weigeren of de besteller voor de keus stellen: kortingsbon korting alsnog bijbetalen of annuleren met terugbetaling van het bedrag binnen de 14 dagen.

Is mij bekend! Ik vraag me alleen af waarom TS geen contact opneemt met die toko en de vraag daar dumpt!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer