ja
door jans15 Mar 6, 2019 om 10:01
Geldzaken & recht

Mag men alle afschriften opvragen voor kwijschelding

ik heb verleden jaar kwijtschelding gemeentelijke belastingen aangevraagd, alles netje ingevuld en naar waarheid en met kopieën begeleid.
kreeg ik eerst een brief het kon wel 6 maanden duren eer ik bericht kreeg,
na een tijdje kreeg ik het verzoek of ik van de laatste drie maanden kopieën van de de afschriften van de bank wilde toesturen.
let ik heb in totaal 60 kopieën moeten inleveren kreeg ik ook nog eens €100.00 minder.
mijn vragen zijn mag men al je bankafschriften bekijken en zien waar jij je geld aan uit geeft(in mijn geval is het niet erg meeste gaat op an boodschappen en vaste lasten)
mijn tweede vraag is krijg ik ook betaald voor al die uren die je er insteekt.

2367 10 Rapporteer

ju
door juliomariner - Mar 6, 2019 om 10:04
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Stonden de antwoorden op het Radar forum niet aan?
Hierbij nogmaals mijn antwoord: U krijg toch betaald door de kwijtschelding? Dat is een gunst

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2019 om 10:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Krijg ik ook nog betaald voor alle uren....”

U bent een grapjas.

En u denkt toch niet dat u zomaar kwijtschelding krijgt? Uw inkomen moet laag genoeg zijn.

Voirtaan gewoon de aanslag betalen, hoeft u niets aan te tonen.

En dan? 60 kopieen over drie maanden?

Gr
door Grunn1 Mar 6, 2019 om 10:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hij heeft zeker van elke af,-bijschrijving een kopietje gemaakt inplaats van een pagina vol.

ge
door gewicht Mar 6, 2019 om 14:36
170 Antwoorden / 1 Vragen

Het is toch wat, 60 kopie voor pakweg 0,25 per stuk. Houdt  ts toch nog mooi € 85,--  over. Kassa.   En toch nog klagen.

Ge
door Genee - Mar 6, 2019 om 10:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Als u uw betaald wilt hebben is het ook wel zo eerlijk als u de tijd betaald die de gemeenteambtenaar aan uw aanvraag besteed.

me
door mein33 - Mar 6, 2019 om 10:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het is nog al een dringende vraag als die op meerdere fora tegelijk gesteld wordt ?

mijn tweede vraag is krijg ik ook betaald voor al die uren die je er insteekt.

Ja, u krijgt er net zoveel voor betaald dan de panellleden op dit forum van u krijgen voor de uren die zij spanderen om uw  vraag te beantwoord en dat is ook "nulkommanul".

Het gaat de instantie alleen om uw inkomsten, de uitgave bedragen mag u onleesbaar maken !!

marita5
door marita5 - Mar 6, 2019 om 10:55
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jans15 ,

Mag men alle afschriften opvragen voor kwijtschelding

Ja ,

Welke documenten heeft u nodig?

Op het aanvraagformulier staan de benodigde documenten vermeld. Het gaat onder andere om:

• kopieën van alle inkomsten zoals loonstrook, uitkeringsoverzicht,

toekenning studiefinanciering

• van elke rekening de bankafschriften (met saldo) van de laatste 3 maanden .

• indien u in het bezit bent van een auto: kentekenbewijs deel 1 + 2

• eventuele schulden + aflossingen

• beschikking voorlopige teruggave inkomstenbelasting

• huurspecificatie of hypotheekrente

• huurtoeslag

• zorgtoeslag

• premie zorgverzekeraar of eventuele aanvullende zorgverzekering

• bewijs van ontvangen/ betaalde alimentatie of onderhoudsbijdrage.

 kreeg ik ook nog eens €100.00 minder.

Normbedragen Kwijtschelding 2019 , klik op de rode regel .

https://vng.nl/files/vng/20181206_nieubrfkwijt1-1-19_def.pdf

Ka
door Kassagebruiker - Mar 6, 2019 om 12:01
683 Antwoorden / 5 Vragen

U kunt (zeker als het maar om 6 maanden gaat) probleemloos de digitale bankafschriften downloaden als pdf en insturen per email. Kosten? € 0,00. Tijd? een paar minuten. Verder moet u blij zijn dat deze optie bestaat en dat het soms lukt.

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat maar om drie maanden.

me
door mein33 Mar 6, 2019 om 12:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het gaat maar om drie maanden.

Maar wel over, om niet te vergeten, 60 (zestig) vellen met inkomsten en uitgaven.
Je zou bijna op het idee komen dat hier iemand bedijfsmatig bezig is !    ;-))

tijger1
door tijger1 Mar 6, 2019 om 12:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij zal wel verkeerd geprint hebben.

me
door mein33 Mar 6, 2019 om 13:00
5658 Antwoorden / 28 Vragen

lol.

panter22
door panter22 - Mar 6, 2019 om 14:17
6599 Antwoorden / Vragen

Het is niet de bedoeling dat je net voor je kwijtschelding aanvraagt, je bankrekening leeghaalt om zo aan de voorwaarden te voldoen.
Vandaar die bankafschriften van 3 maanden. Hou daar rekening mee als je weer kwijtschelding wilt aanvragen.
Dat je geen volledige kwijtschelding krijgt, ligt waarschijnlijk aan je vermogen. Alleen een minimuminkomen is niet genoeg om kwijtschelding te krijgen. Je mag op je bankrekening een maand huur en een maand zorgverzekering hebben. Daar gaan de toeslagen nog vanaf. Met een maandbedrag aan bijstand.
Voorwaarden:
https://noordelijkbelastingkantoor.nl/kwijtschelding/voorwaarden-en-regels/

va
door vanlotjegetikt - Mar 6, 2019 om 14:24
809 Antwoorden / Vragen

Wauw er l.. iemand dubbel.

Lastige materie om uit te leggen zonder scheve gezichten te krijgen.
Ja iemand die ontheffing aanvraagt van Gemeentelijk lasten moet inderdaad aantonen dat het budget wat overblijf na vaste lasten en schulden ontoereikend is om de (alsmaar) hogere Gemeentelijke/HHeemraadschaps lasten te betalen.
Verder is een bedrag van 50 euro per maand voor deze kosten op een budget van pak m beet 200 euro per maand aan leefgeld een veel groter bedrag dan leefgeld van 400 euro per maand of hoger.
Zelf ben ik een voorstander van belasting betalen naar draagkracht.
Als toevoeging kan ik melden dat steeds meer gemeentes overgaan op digitaal aanleveren van dit soort zaken en vanuit milieu technisch (inkt en papier) oogpunt weer een stap in de goede richting.

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2019 om 17:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U krijgt daarvoor 150 euro per uur.
En natuurlijk moeten ze uw afschriften zien, want anderen die wél hun belastingen betalen draaien dan voor uw kosten op.
Ik zou maar niet zo klagen.
Als u gewoon betaalt net zoals de meerderheid, hoeft u ook niet te klagen en de gemeenschap ook nog de kosten van het behandelen van uw aanvragen te laten betalen.
En als u aan loterijen meedoet - gezien een eerdere vraag - dan zou u kunnen stoppen om daaraan geld te verkwanselen en dat geld dan kunnen aanwenden voor deze belastingen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2019 om 17:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als u kwijtschelding vraag en daarmee een beroep doet op betaling op kosten van ook anderen (de gemeenschap die belasting betaalt) is het niet meer dan logisch dat 'aan u alle hemden van het lijf worden gevraagd'.
Daarbij betalen wij als gemeenschap dan ook nog eens de kosten die worden besteed aan het behandelen van uw verzoek om vrijstelling. Denkt u dan werkelijk dat wij ook nog gemeenschappelijk uw bestede tijd zullen moeten betalen?
Als men uw Gemeente dat niet zou doen, dan zouden de medewerkers daar over wel zeer lastige vragen kunnen krijgen van o.a. de rekenkamer bijv of er soprake is van bevooroordeling en gunstiger behandeling.

Ps. zo u nu een loterij zou winnen waaraan u kennelijk deelneemt en u heeft vrijstellingen gehad, houd dan maar rekening met navoredering.