le
door leesboek Dec 7, 2016 om 15:23
Geldzaken & recht

Mijn espressoapparaat is na 3 weken al kapot,mag ik mijn geld terug vragen

Ik heb 3 weken geleden bij de online bcc shop een espresso apparaat gekocht,vanochtend ging hij kapot.
ik heb hem naar de bcc winkel in de buurt gebracht en gevraagd of ik een ander apparaat( een heel ander apparaat)kon uitzoeken want als een apparaat al zo snel kapot gaat heb ik geen vertrouwen meer hierin ook al heb ik garantie.
Maar dat kon niet.ik meen dat je een aankoop binnen een bepaalde tijd altijd terug kan brengen als je er ontevreden over bent,klopt dit?

4037 13 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2016 om 15:32
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, helaas voor u; men zal het apparaat mogen repareren. Maar, vraagt u dan om een nieuw, zelfde apparaat. BCC is vaak behoorlijk redelijk. En ook, het hoeft niet zo te zijn dat eenzelfde apparaat ook zo vlug kapot gaat.

getty
door getty - Dec 7, 2016 om 15:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nee dit klopt niet. U zal akkoord moeten gaan met het reparatievoorstel.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2016 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u ontevreden bent, kunt u het apparaat, ongebruikt, binnen 14 dagen retourneren. Nu wordt hij gerepareerd.

le
door leesboek - Dec 7, 2016 om 15:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor voor de antwoorden .

marita5
door marita5 - Dec 7, 2016 om 15:50
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leesboek ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 7, 2016 om 16:46
16885 Antwoorden / 202 Vragen

ps. Niet uit te  sluiten is dat men u gewoon een nieuw geeft als reparatie voor BCC minder doenlijk is.

tenormin
door tenormin Dec 7, 2016 om 17:17
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Heb de ervaring dat BCC een nieuw (zelfde) apparaat geeft. Dat espresso apparaat gaat sowieso terug naar de fabrikant. Maar wat @leesboek vraagt - een ander apparaat -, dat zal het niet worden. Zoals al eerder gesteld: mijn ervaring met hen is, van kapot en ander exemplaar, goed.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 7, 2016 om 16:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Had u een gerepareerd koffiezetapparaat gekocht?  Vast niet.
Dat is één van de redenen dat ze repareren en niet vervangen.
De defecte machine zal dan toch verkocht moeten worden en de meeste mensen willen die dus niet.

tenormin
door tenormin Dec 7, 2016 om 17:22
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor @diewilik, ze verkopen geen tweedehands apparaten ;-), ze zal er best een zelfde, nieuwe voor terug krijgen. Maar niet, zoals @leesboek wil: een ander type. (Heb ook 2 Oral-B's daar "versleten") voordat de derde echt bleef werken.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 7, 2016 om 17:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin, dat is helaas niet helemaal waar. Het komt niet veel voor maar gebeurt wel.

edrick3
door edrick3 - Dec 7, 2016 om 17:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik meen dat je een aankoop binnen een bepaalde tijd altijd terug kan brengen als je er ontevreden over bent,klopt dit?
Nee.
Lees de link van marita5.

Ma
door Marimelda - Dec 8, 2016 om 21:05
58 Antwoorden / 11 Vragen

Over garanties gesproken. Het valt mij vaak op, dat als  je een aankoop doet, de gegevens niet worden ingevuld als het om de garantie gaat. Toch vaak 1 of 2 jaar garantie. Vaak wordt het vergeten door beide partijen, de koper en de verkoper, maar slordig is dit wel. Dit is mij al meerdere keren overkomen. Maar aangezien ik in een dorp woon, maakt niemand er zich druk om. Meestal komt alles wel op zijn pootjes terecht.Wie heeft hier dezelfde ervaring met aankopen van producten en invullen van het garantieformulier: Aankoop product - verkoper - datum - koper - eventueel handtekening plaatsen of stempel van de verkoper op het garantiebewijs van het gekochte product.

Verder over het terugbrengen van een aangekocht product dat binnen de garantie kapot is gegaan. Als het nog voor een redelijke prijs te repareren valt, zou ik het laten repareren.
Ik had laatst een broodrooster (nog een oudje van mijn oom Jan zaliger) en de stekker was stuk. Ik heb de stekker laten repareren, want het was niet te duur. En een zo'n nieuw apparaat aanschaffen kost veel duurder. En dit is dan een broodrooster dat buiten de garantie valt.
Hij doet het weer prima.

gerbera
door gerbera Dec 8, 2016 om 22:16
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Als het nog voor een redelijke prijs te repareren valt, zou ik het laten repareren.

Reparatie welke onder garantie valt is altijd kostenloos. Lees verder de reacties die gegeven zijn hoe in dit geval te handelen.

Ma
door Marimelda Dec 8, 2016 om 22:43
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Gerbera, ja dat is ook zo. Stom van mij. Buiten de garantie moet je inderdaad betalen. Maar als de reparatie bijna duurder is dan het apparaat zelf kan je beter een nieuw apparaat kopen. En soms ligt het aan een fabrieksfout als iets totaal niet goed werkt. Goede nachtrust.

WvV
door WvV - Dec 9, 2016 om 12:20
17 Antwoorden / 19 Vragen

Ook een Krups EA829D ? Aankoopbedrag E474,-
Onze Krups expresso-apparaat ging binnen 4 maanden 2x stuk.
BCC zegt dat wettelijk gezien het apparaat eerst 3x ter reparatie (met dezelfde klacht) aangeboden moet worden voordat deze omgeruild kan worden. Was het er ook niet mee eens, maar je hebt het er maar mee te doen als klant.

pe
door pebk Dec 9, 2016 om 12:51
583 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien niet helemaal vakmanschap, maar wettelijk wel in orde. De leverancier heeft het recht zijn geleverde product te herstellen. U hebt recht binnen de garantietermijn op een werkend product, niet op een nieuw product.

gr
door grumpy - Dec 9, 2016 om 12:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je mag retourneren maar niet na drie weken omdat hij defect is. Dan moet je de winkel de kans geven het apparaat te herstellen, pas als dat (meerdere keren) niet lukt komt vervanging ter sprake. Voor het retourneren zal er vast iets in de voorwaarden (en anders in de wet) staan dat je je aankoop uit mag pakken, eventueel aan mag zetten om te proberen waarna je het terug kan sturen als het niet aan je verwachtingen voldoet.
Als je het drie weken gebruikt valt dat niet meer onder het "uitproberen". Dan zou je bij wijze van spreken voor de voetbalfinales een supergrote tv kunnen kopen en hem na de laatste wedstrijd terug geven "omdat hij niet bevalt".

ge
door gewicht - Dec 9, 2016 om 19:10
170 Antwoorden / 1 Vragen

Marimelda, in de regel is de aankoop/kassabon het garantiebewijs. Deze altijd goed bewaren. Het is uiteindelijk toch verkoper die de problemen moet oplossen. (opsturen naar de leverancier enz. als hij zelf niet kan repararen)
Normaal staat op de gebruiksaanwijzing ook de garantietermijn beschreven.