in
door ine schuurman Apr 16, 2024 om 11:28
Geldzaken & recht

Mijn vrouw kan niet inloggen bij haar pensioenfonds om dat ze niet meer werkzaam is bij dit bedrijf is dit normaal

Mag dit zomaar

3311 10 Rapporteer
Ozymandias
door Ozymandias - Apr 16, 2024 om 11:34
167 Antwoorden / Vragen

Je bent een beetje karig met je informatie maar in mijn ervaring hebben pensioenfondsen een eigen inlog systeem wat los staat van je werkgever.

Als je zeker weet dat het niet gaat om een verkeerde ingevuld wachtwoord en en dat je geen ongegronde aannames doet, dan...wat gaat er mis. Welke stappen heb je genomen en op welk punt komt ze niet verder. En heb je al contact opgenomen met het pensioenfonds om deze vraag stellen. Dat lijkt mij toch echt de enige logische stap die je kan nemen.

Dus doe dat dan ook.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 16, 2024 om 11:42
7192 Antwoorden / 3 Vragen

Als uw vrouw niet meer bij het pensioenfonds werkzaam is kan het zijn dat haar account verwijderd is, dit is na te vragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 16, 2024 om 11:49
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Nee, dat is niet normaal en is het zaak om het bedoelde pensioenfonds te benaderen met dat probleem. Het pensioenfonds zal daar ongetwijfeld een helpdesk voor hebben en is naa, geboortedatum en naam van voormalige werkgever normaliter voldoende. Bij veel pensioenfondsen kan ook worden iglogd met digid nummer. Daar is dan info over te vinden op de website van dat fonds.

mahadma
door mahadma - Apr 16, 2024 om 11:57
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Het pensioenfonds heeft vast en zeker telefoon, bel ze eens.

rj
door rjw - Apr 16, 2024 om 16:58
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe wil ze inloggen? Met een prive emailadres of met haar "oude" werkemail?

Thijs12
door Thijs12 - Apr 16, 2024 om 17:27
540 Antwoorden / Vragen

Vraag dat aan het betreffende pensioenfonds per telefoon, per mail en als dit allemaal niet lukt per brief.
Misschien kunnen ze dit onmiddellijk oplossen.

Franske1958
door Franske1958 - Apr 16, 2024 om 17:39
426 Antwoorden / 2 Vragen

Niet meer kunnen inloggen vindt ik erg vreemd want ik kan bij alle pensioenfondsen waar ik ooit aangesloten ben geweest
kan ik gewoon inloggen met mijn Digid.  lees maar eens goed op de website van dat pansioen fonds

Re
door Reinier182 - Apr 17, 2024 om 10:45
162 Antwoorden / Vragen

Op wat voor manier niet? Via de werkgever website of app zal zeker niet meer gaan als je weg bent. Lukt het ook niet op de pensioenfonds site/ app waar ze bij zit? Anders even contact opnemen met de pensioenfonds.

@q
door @qwerty@ - Apr 18, 2024 om 10:30
68 Antwoorden / 1 Vragen

Toen ik een bedrijf verliet, kon ik uiteraard ook niet meer inloggen bij dat bedrijf maar, ik had wel pensioen opgebouwd en daar kon ik wel prive op inloggen.
Dus, als je werkt voor een pensioenfonds, dan verwacht ik twee inlog methodes, zakelijk en prive (tenzij je daar geen pensioen hebt opgebouwd).......
Werken en pensioen opbouwen bij een persioenfonds zijn dus twee aparte zaken.