Ma
door Marie-José 55 Sep 14, 2016 om 11:28
Geldzaken & recht
Montel reageert niet op klacht bankstel

Op 21 augustus een brief + foto's via de mail een klacht naar Montel klantenservice gestuurd en ontvangstbevestiging gekregen. Reactie van Montel blijft uit.

Situatie: spontaan springen de metalen veren van ons 5 jarig bankstel los.De kunstof houders waarmee de veren vastzitten breken opeens met een grote knal af. Eerst van de eerste bankdeel (3 zitter) en nu ook van onze ander bank (2 zitter), waar alleen bezoek op zit en dus niet of nauwelijks wordt gebruikt. Ziet er als nieuw uit. We zitten in de wat oudere leeftijdscategorie, hebben geen kinderen en zijn zuinig op onze spullen. Volgens ons zijn de kunstof bevestigingshouders van slechte kwaliteit en mogen niet na 5 jaar opeens kapot gaan afgezien van de gevaarlijke situatie als de veren er opeens uitschieten. Bijzonder is ook wel dat een onderdeel van maximaal 5 cent er voor zorgt niet meer op je bank kan zitten omdat je door je bank zakt.

De eerste keer hebben we de reparatie, na contact met Montel, zelf betaald, maar nu er meer houders op identieke wijze kapot gaan is het m.i. een productiefout en een onderdeel van ondeugelijke kwaliteit. Ik heb daarom voorgesteld dat Montel nu de kosten voor haar rekening neemt. In mijn ogen een redelijk voorstel mede ook omdat dit bankstel door Montel werd omschreven als: een limited edition en bijzondere bank vanwege hun 25 jarig bestaan waarvan er maar 250 zijn gemaakt. "Met deze bank zit u wel goed". Ondertekend door hun topontwerper.

ik vind het 1) heel slordig dat er door Montel niet wordt gereageerd en 2) zoek advies hoe nu verder te gaan.

alvast bedankt voor jullie reactie!

Marie-José

6284 5 Rapporteer

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Sep 14, 2016 om 11:39
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Limited edition is niet hetzelfde als limited service.........

Heeft uw leverancier/verkoper een keurmerk, volg dan de daarin gestelde regels. Zoals u het beschrijft zal het niet moeilijk zijn te bewijzen dat de kunststofhouders niet deugen gezien de eerdere reparatie en de producten niet door verkeerde behandeling ondeugdelijk geworden zijn. Vermeld de lichaamsgewichten van uw huisgenoten als doorsnee (moet tenminste niet corpulent zijn) en wacht op het aanbod om opnieuw te laten repareren.

Ma
door Marie-José 55 Sep 14, 2016 om 12:16
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Hansje,

Ik ga nog kijken naar het keurmerk. In de brief beschrijf ik uitgebreid onze situatie (geen kinderen b.v) en het gebruik van de bank (zelden; alleen bezoek). Gebruikte de brief van de consumentenbond als voorbeeld. Zoals hieronder ook beschreven met factuur, advertentie, foto's etc. Alleen lichaamsgewicht ontbreekt maar is zeker voor de bijna niet gebruikte bank niet super belangrijk. Ik kan me ook niet voorstellen dat wij de enige zijn met deze klacht. Maar dat zal Montel zeker niet aangeven en misschien ook wel dé reden waarom er geen reactie volgt en ze bang zijn voor precedenten.

Lastig is gewoon het ontbreken van een reactie. Ik kan nog telefonsch proberen contact op te nemen, maar kijk nog even welk advies verder volgt. Ga kijken naar het keurmerk van Montel!

nog een fijne zonnige dag!

Marie-José

hansje klein
door hansje klein Sep 14, 2016 om 12:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik wil terugkomen op de opmerking over precedenten. Het kàn van voordeel zijn aan te geven dat u de klacht publiekelijk gaat aankaarten, waarop er een gunstige regeling getroffen kan worden onder de voorwaarde dat u hierover het stilzwijgen bewaart.
Met de opmerking dat u en/of uw huisgenoten niet bovenmatig overgewichtig zijn sluit u steeds nauwkeuriger uit, dat de ontstane mankementen niet de gebruiker kunnen worden toegedicht en het toch overduidelijk om een productfout gaat.....maar dat weten ze allang!

ja
door jackyh - Sep 14, 2016 om 11:43
953 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u Montel in Duitsland aangesproken of de bedrijfsleider van de Montel winkel.

Ma
door Marie-José 55 Sep 14, 2016 om 12:02
Antwoorden / 1 Vragen

Hi JackyH,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik wilde het advies van de consumentenbond volgen (aangetekende brief) maar er is geen adres van Montel te vinden. dus genoodzaakt het via de mail aan klantenservice te doen. Ik vermoed dat personeel snel verwijst naar "het hoofdkantoor". Montel duitsland ken ik niet. Het is gewoon slordig dat we dit blijkbaar niet in Nederland kunnen oplossen als redelijke mensen.
We hebben ook de voorbeeldbrief van de consumentenbond gebruikt en voorzien van onze factuur, de advertentie met "kwaliteitsaanduidingen" en voorzien van 2 foto's.
Bijzonder jammer is dat we al sinds 25 jaar bij Montel winkelen; ook voor mijn ouders (staat ook in de brief).

groet,

Marie-José

ja
door jackyh Sep 14, 2016 om 12:23
953 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft de banken van het merk Montel toch in een winkel gekocht? Zij zijn de dealer van het merk Montel. Daar moet u zijn en zij moeten verdere stappen ondernemen richting Duitsland tenminste als in hun ogen de klacht terecht is. Maar dat is toch echt de eerste stap die u moet ondernemen.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2016 om 12:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Slechte zaak dat er niet gereageerd wordt.
Zou m'n klacht op www.klachtenkompas.nl en www.klacht.nl plaatsen.
Je mag van een kwaliteitsmerk toch verwachten dat er adequaat gereageerd wordt.
Ze zijn CBW erkend, dus je kunt ook daar je klacht neerleggen.
Bel ze en vraag waarom er geen reactie is gekomen op je mail:

Wilt u onze klantenservice spreken? Bel dan met 0416-673 693

Ma
door Marie-José 55 Sep 14, 2016 om 13:42
Antwoorden / 1 Vragen

Dag Edrick3.

Dank voor de reactie. ik ga maar bellen met Montel! zo te zien bent u op de site geweest van Montel. Opgevallen dat er totaal geen adres gegevens te vinden zijn?

als er voortgang te melden is, dan noteer ik dat weer hier op het forum

groet

Marie-José

Topantwoord

zoekster1
door zoekster1 - Sep 14, 2016 om 12:31
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het CBW zal niets voor u doen.

Het beste is een aangetekende brief te sturen naar de winkel waar u deze heeft gekocht, met foto's. Verzoek in uw brief  om een schriftelijk antwoord binnen een bepaalde termijn, bijv. 14 dagen. Als u het adres niet weet, geeft u ons dan de plaats van deze Montel, dan vinden wij het adres wel.

Vervolgens, als u dit echt wilt uitvechten met Montel en ze willen niets voor u doen, zult u naar de Geschillencommissie wonen moeten. Dat kost u wel klachtengeld. Wint u het geschil dan krijgt u het klachtengeld terug. Hoe dit afloopt is moeilijk te voorspellen, aangezien de bank al 5 jaar oud is. Er komt dan iemand langs van de GC en die zal dan moeten oordelen of dit komt door uw gebruik of dat er een fout zit in de bank.

Lees goed de brochure door
klik HIER

Ma
door Marie-José 55 Sep 14, 2016 om 13:38
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Zoekster,

Wat u adviseert is eigenlijk precies wat ik reeds gedaan heb! schriftelijk antwoord binnen 2 weken, foto's erbij etc. Ik verwacht net als u ook dat het CBW weinig zal doen. Afgaande op alle reacties zal ik eerst Montel gaan bellen. Ik zal nog extra een foto maken van de hele bank, die totaal geen gebruiksporen heeft, die aan de klantenservice aanbieden en vragen waarom er nog geen reactie is.

bedankt voor uw nette antwoord!

Marie-José

zoekster1
door zoekster1 Sep 14, 2016 om 13:58
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een mail gestuurd naar 'de klantenservice', ik adviseer een aangetekende brief te sturen naar de winkel waar de bank is gekocht. Die kunt u nl aanspreken als zijnde de verkoper. U heeft nog niet gezegd in welke Montel u deze bank heeft gekocht. Ik denk dat ik zo de adresgegevens kan achterhalen. Bellen is altijd de minst gelukkige optie, omdat men aan de telefoon van alles kan beweren en zich er dan later niets meer van kan herinneren.

zoekster1
door zoekster1 Sep 14, 2016 om 14:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Een aangetekende brief  heeft nu eenmaal meer gewicht voor de ontvanger. Wat vindt u er zelf van als u van een bedrijf een aangetekende brief krijgt of een mail? Bij welke handeling gaan bij u de alarmbellen rinkelen? Zo ziet de verkoper het ook, een aangetekende brief wordt veel eerder gezien als een juridische handeling, een opmaat voor verdere (juridische) stappen.

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2016 om 14:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Opgevallen dat er totaal geen adres gegevens te vinden zijn?

Nou ......even bovenin op 'Filialen' klikken. ;-)

Alle Montèl vestigingen

33. Montèl Zwolle
Grote Voort 64
8041 BG  Zwolle
Tel. 038-4228088

(Bron)

Ma
door Marie-José 55 Sep 14, 2016 om 14:19
Antwoorden / 1 Vragen

klopt! deze had ik gevonden, kon alleen niet zien wat het hoofdkantoor was. Met het eerder gegeven telefoonnr hier op het forum vermoed ik dat Waalwijk het hoofdkantoor is. Voor een volgende keer!

edrick3
door edrick3 Sep 14, 2016 om 14:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoofdkantoor in Waalwijk. Hoofdkantoor DMG Meubelen DMG Waalwijk Havenweg 30 5145 NJ Waalwijk Receptie: 0416-539700