door 04071945 Jul 1, 2009 om 11:50
Geldzaken & recht

Nederlandse Energie Maatschappij

Theo Pennings te s'Hertogenbosch

Recentlelijk heb ik mij laten overhalen van over te stappen van Essent naar de N.E.M,dit zou een besparing op levern op het maandelijkse voorschot.

Bij essent was dit 79 euro p/m (kleine woning,alleenwonend,geen energie slurpende apparaten)

De eerste voorschot rekening van N.E.M was..134 europ/m !!

Na +/- 45 euro aan telefoon kosten te hebben besteed(Customer Sevice onbereikbaar)werd nadat ik de laatste meterstand had doorgegeven dit voorschot aangepast naar 101 euro !! dit geldt pas in de maand Juli 2009.

Nu per 1 juli de energie kosten met 20% naar beneden gaan en dit ook voor Essent zou gelden,zou het bij Essent nu +/_63 euro bedragen.

Ik heb per aangetekend schrijven met als bijlage de laatste voorschot rekening van Essent ie:79 Euro naar N.E.M gestuurd met het verzoek mijn voorschot met terugwerkende kracht tot 1 april aan te passen en tevens alle automatische incasso's gestorneerd.

Note:Mijn gemiddeld jaarverbruik is:Gas 1200 m3/Electra 1200 KwH

Een reactie van eenieder die soortgelijke ervaringen hebben en eventuele oplossingen/aanbevelingen, zie ik gaarne tegemoet.

Mijn Dank

Theo

396 5 Rapporteer

am
door amelissen - Jul 1, 2009 om 12:16
77 Antwoorden / 1 Vragen

Geen antwoord want google maar op NEM of Nederlandse Energie Maatschappij, daar vindt u genoeg reacties.

Goh wat bent u nu een stuk goedkoper uit he!

De NEM krijgt maandelijks spaarpotje binnen en ach wat maakt het uit als ze later moeten terugbetalen. Zij krijgen daar lekker de rente van en daar kunnen ze dan Natasja Froger en De klusjesman heeft het gedaan-man (kan ff niet op zijn naam komen) van betalen.

U heeft waarschijnlijk nu al meer geld en energie (!!!) uitgegeven dan dat u in 10 jaar bij Essent heeft gehad.

stacey
door stacey - Jul 1, 2009 om 12:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Vrees dat je gewoon duurder uit zult zijn bij de NEM :-(

-------De tarieventabel in de advertenties van de Nederlandse Energie Maatschappij is niet volledig, want de transportkosten worden niet genoemd. Naar schatting hangt alleen 43 procent van de energiekosten samen met het stroomgebruik van consumenten. Dus door de hoge transportkosten die NEM berekent, is NEM duurder.Ik zeg: niet meer doen - Trouw ---

Was je gevallen voor de onzin praatjes ons aller `betrouwbare `Frogertje soms ;-( dan betaal je nu haar slaris voor de reclamecampagne.....

freya
door freya - Jul 1, 2009 om 13:23
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@amelissen:

Die ander wat was Maurice de Hond(sbrutaal).

Freya

kw
door kweettniet - Jul 2, 2009 om 15:46
10 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Theo,

U kunt de prijzen van energiebedrijven niet vergelijken op basis van de voorschotbedragen die zij in rekening brengen. Het kan best zijn dat u straks veel meer geld terugkrijgt van de Nederlandse Energie Maatschappij dan u gewoon was. Als het goed is wordt dan ook het voorschotbedrag vanzelf naar beneden bijgesteld.

Verder zou ik u afraden om automatische incasso's te storneren, omdat u als klant van de Nederlandse Energie Maatschappij m.i. gewoon verplicht bent te betalen. Wel kunt u het bedrijf nogmaals vragen het voorschotbedrag verder te verlagen, op basis van uw lage verbruik.

@ Stacey De transportkosten worden bepaald door de netbeheerder, en dus niet door de leverancier, in dit geval de Nederlandse Energie Maatschappij. Wel is, geloof ik, het vastrecht van dit bedrijf hoger dan het vastrecht bij andere leveranciers. Daardoor ben je met een laag verbruik niet altijd voordeliger uit bij de Nederlandse Energie Maatschappij.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jul 3, 2009 om 09:46
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Om te beginnen wil ik u vertellen dat ik elke keer schrik als ik in dit forum de Nederlandse Energie Maatschappij WEER tegenkom....      ....maar daar heeft u nu niets meer aan, helaas.

Heeft u die automatische incasso's zelf gestorneerd? Zoja, dan zou ik toch maar weer ZSM contact opnemen met de NEM, hopelijk bent u niet te laat. Wellicht kunt u nog tegenhouden dat de extra administratiekosten aan u doorberekent worden. Dit bedrag zal vast zeer mals zijn bij de NEM!