ge
door geertje03 Mar 5, 2014 om 08:38
Geldzaken & recht

Niets bestelt maar moet wel betalen

goedemorgen
op 27 december 2013 kreeg ik aangetekend email van info@alektum uw schuld aan courlux internationaal sa ad
zij schreven mij dat zij bij mij een in vordering moesten doen van een schuld die ik daar had openstaan
ik heb gelijk email terug gestuurd met de vraag waarvan /van wie /hoe/en wat is dit
dat ik niets had besteld zij antwoorden mij dat volgens client op 07-08-2013 een opdracht had gegeven voor een bestelling die 0.00 kosten (gratis)het ging om scheermesjes dit is afgeleverd op door mij opgeven adres amerhof 1 en dat ik de bezorgkosten niet had voldaan 3.90 euro nu 43,55 en dat ik diverse aanmaningen had gehad ben ik in gebreken of misschien heeft iemand in mijn huishouden bekend is/was met deze bestelling en dat ik niet gereageerd had op de brieven die zij mij stuurde per post
nou nee dus
(zeggen zij) nu kan ik u verzekeren dat ik niets besteld had/hebt daar niet woont en bij navraag heeft dat huis 8 maanden leeg gestaan nog enkele mail wisseling gehad te hebben dreigen zij dat zij verder maatregelen gaan ondernemen wat moet/kan ik nu nog meer doen geertje03

1181 6 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Mar 5, 2014 om 08:51
423 Antwoorden / 4 Vragen

Aangetekende e-mail???
Als jij niet op dat adres woont en je weet zeker dat je niets besteld hebt, dan stuur je een email terug waarin je dat schrijft.
Vertel verder geen persoonlijke gegevens zoals het juiste adres.

hutch
door hutch - Mar 5, 2014 om 09:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Geertje03,

een 'aangetekende email'....??

Alektum is zeer berucht om haar agressieve methode van benaderen.
En of die incasso klopt of niet, daar hebben zij geen boodschap aan.
Er moet betaald worden, terecht of niet.

Echter de basis voor die incasso klopt (naar uw zeggen) niet. In dat geval heeft u ook niets te vrezen en moet u Alektum nogmaals duidelijk aangeven, dat zij verkeerd zitten. Uiteraard zullen dat de meesten wel zeggen, maar gezien uw verhaal, zal dat dus wel kloppen.

Laat u ook verder niet bang maken, want als u die 'terriër' van Alektum aan uw broekspijp heb hangen, zult u, als zij uw adres hebben, nog vele dreig- en blufbrieven ontvangen. Trap daar absoluut niet in.

Mogelijk dat u zelfs telefonisch geterroriseerd wordt, als zij uw nummer hebben. Hopelijk heeft dat clubje zo weinig mogelijk gegevens van u.

Zij zullen u verder ook benaderen in de hoop zoveel mogelijk gegevens van u te krijgen. Wat zij nu hebben, is al teveel. Hopelijk hebben zij alleen uw emailadres. Als dat zo is, absoluut NIET meer reageren.

Ook nooit een ondertekende brief sturen, want u weet niet wat zij allemaal met uw handtekening gaan doen.

Ook Courlux is, héél erg netjes gezegd, geen 'fris' bedrijfje. Daar kun je beter ook niet mee te doen hebben. Gaat u maar eens googelen met de namen 'Alektum' en 'Courlux'.

Succes en veel sterkte verder,
Gr. Hutch

zoekster
door zoekster - Mar 5, 2014 om 09:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Niet meer reageren op Alektum. Er gebeurt niets, ook al dreigen ze met een deurwaarder en rechtszaak en weet ik veel wat allemaal. Laat u niet bang maken.

ge
door geertje03 - Mar 5, 2014 om 09:25
10 Antwoorden / 11 Vragen

djw
en ja er staat echt
dit is een aangetekende email bericht van alektum incasso
zij hebben bij mij weten alleen mijn mail adres geen straat of telefoonnummer
ik zal hun geen mail meer sturen
bedankt voor het advies
geertje03

tenormin
door tenormin - Mar 5, 2014 om 11:13
16842 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=geertje03 schreef op woensdag 5 mrt 2014, 09:25]djw
en ja er staat echt
dit is een aangetekende email bericht van alektum incasso]/quote]

Ja, ze kunnen ook bovenaan de email schrijven: in naam van de Koning;-)
Maar je bent het niet, je wordt het niet en zal het ook niet worden, dus alweer zo'n dreigmail aan onschuldige mensen. Laat "ze" maar komen hoor, wie eist bewijst, toch? Weer een 'adressen-opkoper' die inspeelt op de angstgevoelens van mensen.

hutch
door hutch - Mar 5, 2014 om 12:41
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=geertje03 schreef op woensdag 5 mrt 2014, 09:25]... dit is een aangetekende email bericht van alektum incasso ....
Wat een grapjurken, dat malafide Alektum 'bureautje'. Wat een onzin.

Dat is al het keiharde bewijs van...... bluf, bangmakerij, leugens enz. enz.
U doet het goed: totaal niet meer reageren. En laat u de kop niet gek maken.

Vaak kunt u zelfs, indien gewenst, dat ***'bedrijfje' blokkeren in uw email, zodat u van hen niets meer kunt ontvangen. Dan bent u misschien ook wat meer gerustgesteld.