only-me
door only-me Nov 28, 2011 om 23:18
Geldzaken & recht

Nooit-meer-stilzwijgende-verlengingen ?!

Daarnet zag ik dit item in de 'nieuwsbrief' voorbijkomen en vroeg mij af hoe het nu zit met bijvoorbeeld mijn ANWB-lidmaatschap.

Ik wilde deze een paar dagen geleden opzeggen omdat ik in de 25-jaar dat ik reeds (wegenwacht)lid ben, slechts één keer gebruik van hun diensten heb gemaakt.

Op de Anwb-site staat vermeld, dat je deze lidmaatschap vóór 15 november moet hebben opgezegd, wil je niet vast zitten aan een nieuw jaar.

Nu vraag ik mij af, als op 1 december die nieuwe regel van kracht gaat, is deze termijn dan één maand en zou ik het dus nóg nét op tijd kunnen opzeggen ?

1044 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 23:26
16844 Antwoorden / 108 Vragen

only-me, sorry maar deze vraag is de afgelopen dagen veel gevraagd en nee, dit geldt niet voor de ANWB. Je kunt nu wel opzeggen maar zit tot en met eind december 2012 eraan vast. Als je googled vallen er toch nog veel bedrijven niet onder de nieuwe wet van Dam, daarbij is de ANWB geen bedrijf maar een Stichting. Kijk en lees maar eens rond, dan word je wel wat wijzer. Succes.

tenormin
door tenormin - Nov 28, 2011 om 23:28
16844 Antwoorden / 108 Vragen

toevoeging: ANWB moet altijd vóór 15 november worden opgezegd, dus was je sowieso te laat geweest.

godefrieda
door godefrieda - Nov 29, 2011 om 02:18
195 Antwoorden / 12 Vragen

Overmorgen, donderdag 1 december 2011, treedt de Wet Van Dam in werking.

O,a, verenigingen zijn uitgesloten en welke van rechtswege zijn aangeduid, o.a. Vereniging van Eigenaren (VvE).

ANWB is een vereniging die zodanig was opgericht, die nu een B.V. is: ANWB B.V.

ANWB kunt u vóór 15 november van het lopend jaar opzeggen. Dat betekent dat vóór 15 november van het lopend jaar uw opzegging van het lidmaatschap en/of aanverwante abonnement(en)/dienst(en) (o.a. wegenwachtservices) opzeggen..

tdehond
door tdehond - Nov 29, 2011 om 08:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het zou mij niets verbazen als diverse clubs verenigingen worden, net als de ANWB is. Dan is deze wet van Dam niet van toepassing.

rj
door rjw - Nov 29, 2011 om 09:09
3276 Antwoorden / 5 Vragen

Een beetje off-topic, maar ik ben benieuwd wat het afschaffen van de stilzwijgende verlenging gaat betekenen voor abonnements- en lidmaatschapsprijzen.

De extra kosten die nu gemaakt moeten worden om klanten vast te houden en het wegvallen van een redelijk gegarandeerd inkomstenbron moeten toch gecompenseerd worden. Het zou me niet verbazen dat dit een op papier goede regeling is voor consumenten, maar die uiteindelijk toch slechter uitpakt door de hogere kosten.

tenormin
door tenormin - Nov 29, 2011 om 10:08
16844 Antwoorden / 108 Vragen

rjw, ik kan daar, ook een beetje off topic, sinds vanmorgen al antwoord opgeven met Margriet, die ik had opgezegd, keurig op tijd. (Ik wilde het wel houden maar hoopte op beter aanbod). En ja hoor, vanmorgen een mail: een jaar verlenging voor €77,50. Is €1,50 per nummer, dus veel goedkoper als roddelblaadjes) maar....kreeg er nu codenummers bij om het na dit komende jaar op te zeggen en dat is helemaal nieuw. Wie schrijft dit nu op? (Ik wel) maar de meeste vergeten dat en dan wordt het er onder de wet uitkomen weer gemakkelijker, voor hen. Ze verzinnen er best wel weer wat op. Consumenten, let dus op Uw zaak, zou ik zeggen.