HH
door HHopje Jan 9, 2018 om 09:00
Geldzaken & recht

Onlinemakelaarsdiensten.nl blijkt gevalletje GOEDKOOP=DUURKOOP

Wie heeft dit ook aan de hand?

Sinds enkele maanden hebben wij onze woning via Onlinemakelaarsdiensten.nl te koop gezet. De totale kosten voor het zogenoemde "Funda pakket " waren om en nabij de 300 euro. Een hoop geld, maar wel goedkoper dan een makelaar.

De eerste weken ging het prima. De woning stond netjes op Funda, Pararius etc- en af en toe bezichtigingen. Tot eind december de woning niet meer op Funda stond. En niet alleen onze woning, maar geen enkele woning van Onlinemakelaarsdiensten.nl of Netland Makelaars (via wie ze ook op Funda adverteren). Dus ik heb meteen gebeld en het zou te wijten zijn aan de technische storing aan hun database en dit zou binnen enkele dagen zijn opgelost. Na een aantal dagen weer gebeld en weer zelfde verhaal. Uiteindelijk heb ik Funda zelf gemaild met de vraag of zij iets hiervan afweten en hun reactie was dat het geen actieve makelaar meer is.

Dat is wel even schrikken en heb dan ook meteen gebeld naar Onlinemakelaarsdiensten om de reactie van Funda te delen en uitleg te vragen. Daar hadden ze geen antwoord op en blijven tot op heden bij hun verhaal over probleem met de servers en is er complete radiostilte.

Dus wees gewaarschuwd. Je kunt wel mooi een "FUNDA pakket" kopen, maar je woning komt niet op FUNDA. Althans niet totdat dit is opgelost.

Weet iemand of ik juridische stappen kan nemen om mijn geld terug te krijgen?

3501 6 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jan 9, 2018 om 09:15
6599 Antwoorden / Vragen

Een Fundapakket kost €149 ex 21 % btw. Totaal €180. Heb je soms meer diensten afgenomen.
Als de makelaarsdienst failliet is, dan krijg je geen geld terug. Ik zou maar even afwachten.

HH
door HHopje Jan 9, 2018 om 09:31
Antwoorden / 1 Vragen

Panter22,

Klopt, wij hebben naast het Funda pakket ook nog de 30 foto's op Funda gekocht voor 99,94 euro en brochure voor 30 euro. Alle bij elkaar zo'n 300 euro

marita5
door marita5 - Jan 9, 2018 om 09:26
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HHopje ,

Lees deze klacht eens , klik op de rode regels .

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/onlinemakelaarsdiensten.nl/details?companyId=1f6aba74-1722-485d-a12a-137e25b72f99

Onlinemakelaarsdiensten.nl  voert het logo vastgoedcertificaat , u zou daar een klacht kunnen indienen , maar goedkoop is dit iig niet

Contact vastgoedcertificaat :

https://www.vastgoedcert.nl/contact/

Klacht indienen ,

https://www.vastgoedcert.nl/wp-content/uploads/2014/04/Reglement-klachten-versie-4-2.pdf

HH
door HHopje Jan 9, 2018 om 10:35
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marita5,

Dank voor het meedenken. Inmiddels heb ik met Vastgoedcertificaat gebeld en zij gaven aan dat zij alleen kijken naar of de makelaar zijn papieren op orde heeft, hetgeen wel het geval is. Echter een geschil openen kan alleen via een branchevereniging zoals NVM. Die heb ik meteen gebeld, maar daar zijn ze niet bij aangesloten. Dus een gang naar de rechter is de enige mogelijkheid.

Ik kreeg de indruk dat ik niet de enige persoon ben geweest die naar de NVM had gebeld. De NVM gaf mij wel een nummer van een persoon bij Funda die "wellicht iets meer kon vertellen". En ja, het was bingo, want toen hij hoorde om welke bedrijfsnaam het ging zei hij meteen: Mevrouw, ik zal het u meteen vertellen. Er is geen server probleem of ander technisch mankement. Funda en Onlinemakelaarsdiensten.nl hebben een conflict en dit zal ook niet binnenkort worden opgelost. Dit weet het bedrijf zelf ook heel goed en sturen de klanten met een kluitje in het riet. Wij krijgen nu dagelijks telefoontjes van gedupeerden. U kunt beter een andere makelaar in de arm nemen.

Heldere taal en met dank aan Funda voor de eerlijkheid.

Ondertussen bieden ze hun diensten gewoon nog te koop aan. Dus mensen, wees gewaarschuwd!

marita5
door marita5 Jan 9, 2018 om 10:45
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@HHopje , vervelend om te horen , maar u bent nu wel iets wijzer geworden , neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , niet geschoten is altijd mis . klik op de rode regel en scroll naar beneden https://www.juridischloket.nl/contact/

marita5
door marita5 - Jan 9, 2018 om 10:57
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@HHopje ,

Ik weet niet of u een klacht heeft geplaatst op klachtenkompas , er staat een nieuwe klacht bij .
Is dit de klacht van u , doe er dan een aanvulling bij , zodat andere mensen gewaarschuwd zijn , met de informatie die u nu heeft .

hutch
door hutch - Jan 9, 2018 om 12:37
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Op hun website staat een verwijzing naar RTL4TV: 'Onlinemakelaarsdiensten.nl; bekend van TV!'
Indien men daarop klikt, krijgt men een gelikte reclameboodschap te zien. Zij wekken de suggestie, mede door dat uitroepteken achter 'TV', dat zij zo beroemd zijn op TV en daardoor een hoogst betrouwbaar bedrijf zijn.

Wat ook heel vreemd is in dat reclamespotje, is het feit dat die mevrouw vol in beeld is en dat er geen enkele moeite gedaan is om die twee (bierdrinkende) heren op de achtergrond (die zo verveeld zitten rond te kijken zonder met elkaar in gesprek te zijn) niet in beeld te brengen. De cameraopstelling is juist zo, dat het lijkt alsof er meerdere gasten zijn. Ik kan dit niet anders zien dan dat die twee heren bij die mevrouw horen, dus ook van dat bedrijfje zijn. Anders was er wel een andere cameraopstelling geweest om de privacy van andere gasten, in dat café, veilig te stellen. Dit alles doet mij dus vermoeden dat dit een ordinaire (betaalde) reclamespot is en niets anders. Verder is er ook geen link te vinden naar RTL4.

Wat ook wel grappig is op hun website, is de volgende regel m.b.t. de algemene voorwaarden van dat bedrijfje:
"U kunt op de onderstaande link een exemplaar kosteloos downloaden"
Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om te moeten betalen om 'algemene voorwaarden' te mogen inzien ....... Grapjurken!

De eigenaar van deze website (een holding) is ook eigendom van een incassobureautje, dus mocht TS iets voorgeschoteld krijgen, dan weet hij/zij wie/wat daar achter zit.

Gezien de antwoorden van Funda liegt dat bedrijfje dus keihard. M.i. is onlinemakelaarsdiensten.nl dus een malafide onderneming.

Met een dergelijk bedrijfje zou ik, in ieder geval, nooit mee in zee gaan.

ju
door juliomariner Jan 9, 2018 om 17:53
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk de video van RTL betaalde content, dit is bij de meeste programma's vn RTL zo. Voor een x aantal duizend euro krijg je een paar minuten zendtijd en een video die ook als bedrijfsvideo gebruikt kan worden. Zegt vertoning van het bedrijf op TV wat over de betrouwbaarheid: helemaal niets. Wie betaald krijgt gewoon zendtijd. Dit geldt niet alleen bij RTL maar bij alle commerciele omroepen (vandaar waarschijnlijk ook de naam commerciele omroepen)

hutch
door hutch Jan 9, 2018 om 20:10
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Inderdaad. Dus pure misleiding van dat 'bedrijfje'.

emcede
door emcede - Jan 9, 2018 om 14:13
960 Antwoorden / 4 Vragen

Een makelaar kost geld. Veel geld, soms. Maar daar zit wel de kennis om jouw huis voor de beste prijs te verkopen. Je dacht het zelf beter (lees: goedkoper) te kunnen. Dat lukt dus niet. Bij mij achter staat ook zo'n huis te koop door een doe-het-zelver. Om mij heen het laatste jaar zo'n 8 huizen verkocht. Deze nog steeds niet....

Hier lijkt toch ook weer te gelden goedkoop=duurkoop, maar dat geef je zelf ook al aan. Juridische stappen nemen is er geld achteraan gooien. Neem liever een echte makelaar (NVM of vergelijkbaar) in de arm.

hutch
door hutch Jan 9, 2018 om 15:03
4517 Antwoorden / 29 Vragen

"...... om jouw huis voor de beste prijs te verkopen"

Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Een makelaar zal in eerste plaats alleen maar in zijn/haar eigen straatje denken. Een makelaar heeft liever iets minder courtage door een lager verkoopbedrag en daardoor sneller zijn/haar geld, dan een iets hoger verkoopbedrag en daardoor langer moeten wachten op zijn/haar geld.

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2018 om 15:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch. Uiteraard zijn er verschillen in makelaars, maar ik heb eind 2016 mijn huis verkocht met behulp van een makelaar. Hij adviseerde een verkoopprijs die ik heel hoog vond. Alles keurig op Funda ook perfecte foto’s. Mijn huis was binnen drie dagen verkocht en ook over de afwikkeling had ik niets dan lof.

HH
door HHopje Jan 9, 2018 om 15:40
Antwoorden / 1 Vragen

@Emcede, met de opzet (t.w. zelf bezichtingen doen etc) is helemaal niets mis en ik ben het met Hutch eens dat makelaars toch liever veel en snel willen verkopen, met als gevolg lagere vraagprijzen en van die hippe OPEN HUIS DAGEN, zodat ze niet zelf hun duurbetaalde uren aan persoonlijke bezichtingen hoeven te besteden. En ik wil ze niet allemaal over een kam schreren, maar hier in de Randstad is het vaker wel het geval.

Zelf verkopen is de trend en zelfs de accountmanager van Funda, met wie vanmorgen sprak, beaamde dat. Hij zei ook meteen dat het heel goed kan gaan, maar niet met dit specifieke bedrijf. Daar is gewoon iets mee aan hand waardoor ze geen woningen -koop noch huur- meer op Funda kunnen plaatsen.

Dat was niet gelogen toen ik het kocht, want het stond een aantal weken op Funda, maar wat ik wel graag zou willen en meerdere malen heb verzocht is netjes mijn geld terug voor een dienst die ze mij hebben verkocht en niet meer kunnen leveren, namelijk een FUNDA pakket. En meteen ook anderen ervoor te waarschuwen wanneer ze dit pakket aanschaffen, omdat ze volgens Funda weten dat ze het niet kunnen aanbieden, omdat het probleem niet binnen afzienbare tijd zal zijn opgelost en ze door Funda worden geweerd.

HH
door HHopje Jan 9, 2018 om 15:45
Antwoorden / 1 Vragen

En ja, ik ga morgen maar weer schoorvoetend naar de NVM makelaar bij mij in de buurt. :-(

ju
door juliomariner Jan 9, 2018 om 17:56
1339 Antwoorden / 2 Vragen

@Hhopje, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald

wi
door willem2sigaren - Jan 10, 2018 om 02:19
44 Antwoorden / Vragen

Onlinemakelaarsdiensten.nl ? Hoe vind je nou zo'n site ? Het klinkt eigenlijk al nep en bij zoiets krijg ik al rillingen. Het valt mee dat je daar nog geen knielaarsjes hebt gekocht voor madam de huizes want dit soort site,s worden allemaal opgekocht door de Chinesen.