to
door tomaantgoor Jul 10, 2017 om 18:14
Geldzaken & recht
Onterechte parkeerboetes Zaanstad

Ik werk in Zaandam en ben in het bezit van een parkeervergunning voor parkeerterein De Burcht.

Op dit terein worden soms evenementen gehouden (circus, kermis, etc.). Wanneer De Burcht door zo een soort activiteit niet toegangelijk is, heb ik als vergunninghouder het recht om op elke andere plek in Zaandam (gratis) te parkeren. (Staat ook vermeld op de vergunning)

Wanneer ik in de straat van mijn werk parkeer, gebeurt het regelmatig dat ik (en ook mijn collega's) een parkeerboete krijgen.
Zodra we de parkeerwachter aanspreken geeft hij aan dat hij een fout heeft gemaakt, dat we de parkeerboete moeten betalen, en vervolgens bezwaar moeten aantekenen.
Gemeente Zaanstad geeft zichzelf maximaal 1,5 jaar de tijd om een onterechte parkeerboete terug te betalen.
Dit betekent dat ik elke dag €60 - €70 euro moet neerleggen in de hoop dat het nog een keer wordt terugbetaald.

Wat kan ik hiertegen doen?
HELP!

9884 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 10, 2017 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Te gek voor woorden. Schrijf eens samen met uw collega's naar de wethouder, of de ombudsman van de gemeente. Lijkt wel op werkverschaffing.

fa
door fairman Jul 12, 2017 om 16:21
22 Antwoorden / 3 Vragen

Schitterende reactie!   Weer een vermelding bij gegeven antwoorden.
Heer Tijgers, kunt u onderhand niet iets nuttgs gaan doen

tijger1
door tijger1 Jul 12, 2017 om 16:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@fairman. Dank u voor het compliment:-) Dit is al heel nuttig.

edrick3
door edrick3 - Jul 10, 2017 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Niets. Gewoon in beklag gaan, dan komt het heus wel goed.
En zó vaak zal het toch ook wel niet voorkomen. Het is niet altijd kermis.
Ga eens praten op het gemeentehuis. Aparte parkeerkaart o.i.d.?

jo
door jorisw - Jul 10, 2017 om 18:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

MIsschien een overbodige vraag, maar zijn het in de straat waar je werkt wel parkeerplaatsen?

sw
door swat1500 - Jul 10, 2017 om 20:42
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Klagen bij de gemeente en als dat niet werkt de Nationale Ombudsman.

Ge
door Genee - Jul 10, 2017 om 21:06
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Zou op die dagen naast de vergunning ook een vergrote afdruk van de vergunning bevestigen waarop u de rechten nog eens duidelijk onderstreept.
Verwacht dat de parkeerwachter het extra briefje (uit nieuwsgierigheid) wel gaat lezen.
Geen idee of parkeerwachters een bekeuring kunnen wissen, zou het eens aan een (andere) parkeerwachter vragen.

lo
door lovewinnie - Jul 10, 2017 om 21:13
1210 Antwoorden / 1 Vragen

In bijv best kregen mensen een tijdelijke extra vergunning voor bij het raam te leggen met de Kermis.  Alle vergunninghouders waarvan de plekken nu bezet waren kregen deze automatisch met de post. Hier in vullen ze met pen kenteken in en krijgen dan dus tijdelijke vergunning andere straat te parkeren. Wellicht is dit te regelen.?  Dan is het meteen duidelijk voor de agente. Ik zie ook nergens de originele vergunning liggen? Waar is deze? Meestal is de vergunning icm brief nodig. Kopiëren en uitdelen zou anders ook nog kunnen

gerbera
door gerbera Jul 10, 2017 om 22:04
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Toch even beter lezen, de Ts heeft een geldige vergunning hoeft dus niets te regelen. Parkeerwacht maakt een fout geeft deze ook zelf toe. Eenmaal uitgeschreven kan deze dat niet meer terugdraaien.

ik zie ook nergens de originele vergunning liggen

Hoezo bent u dan die parkeerwacht?

Ge
door Genee Jul 10, 2017 om 23:11
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@gerbera
Niet de Ts moet wat regelen maar de gemeente.
De gemeente moet al veel regelen voor het circus en kermis.
Dan kunnen ze ook wel voor die bepaalde dagen tijdelijke parkeerbewijzen verstrekken welke geldig zijn voor alle parkeerplaatsen in Zaanstad, desnoods met het woord circus of kermis erop.
Is voor de parkeerwachters meteen duidelijk dat het een 'weggejaagde' vergunninghouder van het parkeerterrein De Burcht is.
Zou niet hoeven, maar om de rompslomp bij de vergunninghouder te leggen is ook niet eerlijk.

hansje klein
door hansje klein - Jul 10, 2017 om 23:40
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Bezwaar aantekenen en tegelijkertijd de redactie van de Zaanse krant tippen, of een ingezonden brief schrijven ... dan is het snel over!

panter22
door panter22 - Jul 11, 2017 om 09:36
6599 Antwoorden / Vragen

Een klacht indienen bij de gemeente.
Je hoeft geen vergunning achter de voorruit te plakken? Wordt het nummerbord door de parkeerwachter gescand?
De parkeerwachter moet op een af andere manier door de gemeente op de hoogte worden gebracht wanneer er evenementen zijn.
Op die dagen moet hij geen parkeerboete uitschrijven voor vergunninghouders van de Burcht..
Voor evenementen wordt een vergunning afgegeven. Zo moeilijk kan het niet zijn.
Een communicatieprobleem misschien?

pr
door prawo - Jul 12, 2017 om 11:57
15 Antwoorden / 1 Vragen

Zo'n parkeerwachter maakt een dergelijke fout mogelijk wel vaker.

Los van pogingen uw geld op de formeel juiste manier terug te krijgen is het goed een PERSOONLIJKE klacht in te dienen tegen zo'n parkeerwachter. Al staat zijn of haar naam niet op de bon, vaak is deze wel met een nummer identificeerbaar.

Bedenk dat zo'n parkeerwachter vaak niet meer doet dan in de eigen stad rondlopen en dat daarvoor maar een beperkte kennis nodig is, die dan de aanwezigheid van evenementen en de bij uw parkeervegunning behorende rechten moet omvatten.

Ambtenaren zitten niet te wachten op persoonlijke klachten en een klachtenprocedure is ook voor hen niet alleen een heel gedoe maar heeft daarnaast meestal het juiste (en gewenste!) schrikeffect. Vaak gaat het om dezelfde parkeerwachter, zoveel zijn er niet in Zaanstad denk ik. Het probleem wordt zo relatief snel opgelost.

hi
door hipppo - Jul 12, 2017 om 12:28
303 Antwoorden / 2 Vragen

Gewoon niet betalen, dan heb je ook dat gedoe niet om het achteraf terug te krijgen. In principe kan ook de kantonrechter hier geen bezwaar tegen hebben. Bijkomend voordeel is dat de gemeente geen kosten hoeft te maken in die restitutieprocedure. Wie de fout maakt moet ervoor opdraaien, zo simpel is het.

ha
door harryromijn - Jul 12, 2017 om 13:10
272 Antwoorden / 0 Vragen

Onwillige overheden zijn maar op één manier tot de orde te roepen: voor de bestuursrechter.
Een concept-dagvaarding opsturen aan de burgemeester en alle wethouders, met copie aan de Gemeenteraad verricht meestal wonderen.
En anders... gewoon voor laten komen. Doen ze het nooit meer.

adriaan2
door adriaan2 - Jul 12, 2017 om 13:35
104 Antwoorden / 0 Vragen

De Boa/Parkeerwachter kent dus de lokale/gemeentelijke regels niet. Hele domme man dus danwel hij heeft enorm domme bedrijfleiders. Zij zouden het zeer zeker moeten weten. Zij gaan kennelijk van het "ik heb toch gelijk" principe uit i.p.v. eens in de materie te duiken zodat zij niet onnodig werk verrichten. Hij heeft geschreven, terecht of niet terecht, en dat is voor zijn werklijst een optelsommetje. Dit soort gasten lokt zelf agressie en minachting over zich uit. Ga eens naar een raadsvergadering en leg dit voorval schriftelijk voor bij de wethouders met een cc aan de raadsleden. Altijd cc aan de raadsleden want als de wethouder het in de onderste lade doet komen de raadsleden het nl niet te weten.

ge
door gewoon Vera - Jul 12, 2017 om 13:53
9 Antwoorden / 2 Vragen

Amsterdam kan er ook wat van: ik heb een parkeerontheffing voor invaliden die iedere parkeerwachter e.d. op de handheld apparatuur kan inlezen. (Alleen op invalidenparkeerplekken moet ik mijn ontheffing zichtbaar neerleggen.)
Nou zijn er ook - waarschijnlijk goedwillende, gezagsgetrouwe - burgers die parkeerwachters opbellen/mailen om te melden als een automobilist geen parkeerklok neerlegt op plekken waar een beperking van b.v. 1 uur geldt. Echter: mensen zoals ik mogen er onbeperkt staan!
De parkeerwachter heeft kennelijk niet altijd zin om te checken of het betreffende kenteken een ontheffing heeft en dus krijg ik - en niet alleen ik - een bekeuring. Dan moet ik dus weer een brief sturen met fotokopie van mijn ontheffing, een uitstel van betaling schrijven, postzegels erop plakken en naar een brievenbus.
Niets ten nadele van de "brave burger" maar kan er niet voor het versturen van een bekeuring even gecontroleerd worden of een kenteken bij een invalidenontheffing hoort?

ag
door agapon - Jul 12, 2017 om 14:02
115 Antwoorden / 0 Vragen

De gemeente aanschrijven en duidelijk maken dat indien deze boetes achteraf terug betaald worden deze verhoogd dienen te worden met de wettelijke rente en dat gaat de gemeente geld, gevolg kan zijn dat ietjes harder gaan reageren. Hier heb je overigens recht op.
Verder kan een R en B ook uitkomsten bieden immers gaat over meer dan de eigen risico. Ook de tijd in rekening brengen dat U er mee bezig bent, immers op die momenten kunt U niet werken en dus geen inkomen. enz enz

johanv1100
door johanv1100 - Jul 12, 2017 om 15:54
63 Antwoorden / Vragen

Zet dit verhaal op " je bent een zaankanter als ... " dus inclusief 3 puntjes. In die groep zitten zaanse  raadsleden

johanv1100
door johanv1100 - Jul 12, 2017 om 16:58
63 Antwoorden / Vragen

Gedeeld met " je bent zaankanter als ..."

1paul
door 1paul - Jul 13, 2017 om 08:22
3147 Antwoorden / 0 Vragen

formeel heeft de parkleerwachter gelijk, overleg met uw werkgever en laat deze kontakt opnemen met de gemeente om te zien of hier een regeling voor is te treffen...