ga
door galgje May 15, 2009 om 10:34
Geldzaken & recht

Onverschuldigde betaling?

mijn dochter heeft op het postkantoor contant geld gestort op mijn asn-betaalrekening. op een asn rekening kan geen contant geld worden gestort. hoe krijgen wij dit terug?
kan het zijn dat het bedrag naar een rekeninghouder van de ing is gegaan?

723 5 Rapporteer

bo
door boefje71 - May 15, 2009 om 13:33
5 Antwoorden / 2 Vragen

Ik snap de vraag niet? Waarom kan er geen contant geld op gestort worden?
Er is geld gestort op uw asn betaalrekening. Heeft u hier een bewijs bonnetje van gekregen van het postkantoor?

Naar het postkantoor gaan en het bewijs bonnetje mee nemen en het verhaal uitleggen.

Als het naar een andere rekening is gegaan dan is de Postbank schuldig als uw dochter de juiste gegevens heeft overhandigd waar het geld naar toe moest. Naam en rekening nummer moeten kloppen willen ze überhaupt iets goeds doen.
Waarom denkt u dat het naar de ING is gegaan?

Met vriendelijke groet,

Boefje

vr1944
door vr1944 - May 15, 2009 om 16:09
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

U hebt geen contant geld gestort op u eigen bankrekening , maar geld overgemaakt naar uw rekening door middel van een incassokaart.Daar moet je voor betalen.Als het nummer juist is ingevuld moet het na 10 dagen op uw rekening staan.Het duurt dus behoorlijk  wat langer.Ik hoop dat u het bewijsstrookje bewaard hebt ,anders wordt het een moeilijk om verhaal te halen .

donkschr
door donkschr - May 15, 2009 om 16:28
78 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Galgje,
Je kunt ook even de ASN bellen en het geval uitleggen. Het kan zijn dat het geld op een tussenrekening terecht komt. De ASN heeft een gratis nummer: 0800 - 03 80.
Van ASN-rekeningen kun je geen geld opnemen of storten. Alles loopt via je tegenrekening die je bij aanmelding hebt opgegeven.
Succes er mee.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 16, 2009 om 01:45
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag galgje,

Wanneer de Postbank het door uw dochter gestorte geld niet op uw ASN-betaalrekening kwijt kan, dan wordt het op een tussenrekening gezet bij de Postbank.
Het is lastig dit geld terug te krijgen. Daar hebben we hier al meer voorbeelden van gezien.

Overleg in het postkantoor met de hoogste dienstdoende employé hoe exact te handelen. Anders een brief naar de Postbank Leeuwarden.
Geef daarin datum, tijd, bedrag en tegenrekeningnummer aan, waar het geld naar toe geboekt had moeten worden en niet kon.
Geef ook een bruikbaar rekeningnummer op waarnaar het gestorte geld naar toe geboekt dient te worden, wanneer dit getraceerd is, zodat uw dochter er weer over kan beschikken.

Succes.

Hardware ERror MAN.

cr
door criticus - May 22, 2009 om 20:18
48 Antwoorden / 4 Vragen

Op een postkantoor kan je geen geld overboeken naar een andere bank dan de ing-bank. De postkantoor had dat dus niet aan moeten nemen. Dus klantenservice ingbank bellen en ik hoop dat je het stortingsbriefje hebt bewaard! anders moet je zoveel mogelijk gegevens weten. datum tijd welk postkantoor.

groet criticus