ni
door nienke3 Feb 18, 2014 om 09:53
Geldzaken & recht

Onzegging opschorten??

hallo ik ben 15 mnd geleden gepakt met alcohol [ stom ] ik was beginnend bestuurder heb 2 mnd rij ontzegging gehad bij de rechter .terecht. maar nu; na 14 mnd wachten komt eindelijk de brief dat ik op 1 maart mijn rijbewijs moet inleveren. maar ik begin op 10 maart met mijn nieuwe baan op curacao voor 1 jaar .waar ik een rijbewijs voor nodig heb. ik heb al mijn huidige baan al op gezegt. . heb alle papieren al geregeld. [vergunningen vliegticket] ik heb al een contact voor een appartement getekend. maar zonder rijbewijs kan ik daar niets wat moet ik doen

2644 23 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Feb 18, 2014 om 10:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker op het strand gaan liggen totdat je je rijbewijs terug hebt?

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2014 om 10:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Taxi's huren.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2014 om 10:49
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Totaal gezien niet bepaald handig geplanned. Je wist dat het één en ander er aan zat te komen. Die poging tot opschorting zal m.i. weinig zoden aan de dijk zetten, je vertrekt naar ver weg en bent kennelijk (althans zoals ik het nu zie) voorlopig niet van plan terug te keren om het alsnog in NL terug te komen om je rijbewijs in te leveren. Een internationaal rijbewijs halen via de ANWB heeft ook weinig zin, je hebt er daar niets aan.

Maar als je het niet inlevert en je staat op Schiphol (vliegticket) zal de douane het mogelijk weten en daar alsnog je rijbewijs vorderen.

Al met al, hard gezegd maar wel een feit, eerst nieuwe schoenen kopen, en dan pas je ouder weggooien.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2014 om 11:47
16849 Antwoorden / 108 Vragen

hoi nienke3, dan zit er niet veel anders op dan op Curaçao van de mini busjes en taxi gebruik te maken. Tja, dat is een extra straf natuurlijk. Maak er daar een succes van!

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2014 om 14:52
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Nienke,

als je na 1 maart betrapt wordt achter het stuur in NL, dan ben je nog het haasje, en goed ook. Want dan rijdt je "zonder rijbewijs" en dus ook niet verzekerd (+mogelijk in beslagname voertuig). Dit is in de politie pc te vinden.

Ja
door JanvanAlles - Feb 18, 2014 om 15:12
333 Antwoorden / 1 Vragen

Als je zo oer- en oerstom bent mag je lekker op de blaren gaan zitten.
Zal je nieuwe werkgever blij mee zijn met zo'n werknemer....

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 18, 2014 om 15:18
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je op de kaart kijkt hoe groot (sorry, klein) dit eiland is kun je beter daar fietsen en hier terug komen en gelijk in die veel grotere land rijden.
Dus eigenlijk komt het gezien het klimaat en afstand juist goed uit tenzij je daar als Taxi chauffeur of zo zou werken.....

Ik weet niet hoe de brommers daar geregeld zijn maar volgens mij rijden die zonder enig rijbewijs maar dat moet je zelf nazoeken...

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2014 om 15:49
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Ik weet niet hoe de brommers daar geregeld zijn maar volgens mij rijden die zonder enig rijbewijs maar dat moet je zelf nazoeken...

Lees zelfs via Google dat de politie geen onderscheid kan zien tussen een brommer- en autorijbewijs, dus dat zal je daar ook wel nodig hebben. Kan wel linken maar dan moet je eerst inloggen, dus daar heb ik ff geen zin in.

komsja
door komsja - Feb 18, 2014 om 17:59
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Zowieso op de zelf veroorzaakte blaren zitten,en als je geen geld voor een taxi hebt!! en je kan niet met iemand meerijden!! dan zal het de fiets worden.
En als het met de fiets niet te doen is????
Eigen schuld dikke bult,had je maar niet half bezopen achter het stuur moeten kruipen.
Wees blij dat je niemand(bijvoorbeeld een kind) de dood in gejaagd hebt.
Heb geen enkele medelijden.Klinkt keihard en dat is het ook.
Maar je bent nog jong,dus zal dit (gelukkig)niet je verdere leven blijven achtervolgen.
Je zal toch even door deze zure appel heen moeten bijten.

sw
door swat1500 - Feb 18, 2014 om 18:41
3795 Antwoorden / 0 Vragen

De ontzegging geld alleen binnen Nederland. De ontzegging geldt dus niet in Curaçao dat een zelfstandig land is binnen het koninkrijk.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2014 om 18:47
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Swat,

maar TS moet per 1-3 het pasje inleveren, je mag toch niet zonder rijbewijs rijden daar?

alfatrion
door alfatrion - Feb 18, 2014 om 19:10
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vindt dat het OM hier te lang over heeft gedaan. U zou kunnen proberen om op die grond bezwaar in te dienen tegen dit besluit. En ik zou een advocaat op zoeken die u belangen behartigd.

komsja
door komsja - Feb 18, 2014 om 19:11
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Wat swat1500 zegt is pure onzin,hij of zij heeft het verhaal van onze nienke3 blijkbaar niet goed gelezen.
nienke moet het rijbewijs INLEVEREN oftewel,nienke kan bij een eventuele aanhouding (waar ook ter wereld) bij een eventuele aanhouding of ongeval zijn of haar rijbewijs niet tonen,omdat hij of zij dat heeft in moeten leveren,dus rijd men ZONDER een GELDIG rijbewijs,met alle eventuele gevolgen van dien.

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2014 om 19:15
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@Alfatrion,

als TS naar verweggistan gaat, en kennelijk alle nederlandse schepen achter verbrand, en zeer waarschijnlijk niet terugkomt in NL, hoe denk je dan dat iemand het volledig terechte inleveren van het rijbewijs zal vertragen/opschorten?

ni
door nienke3 - Feb 20, 2014 om 15:02
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=swat1500 schreef op dinsdag 18 feb 2014, 18:41]De ontzegging geld alleen binnen Nederland. De ontzegging geldt dus niet in Curaçao dat een zelfstandig land is binnen het koninkrijk. klopt niet is nog steeds nederland heb ik natuurlijk na gevraagt maar toch bedankt

ni
door nienke3 - Feb 20, 2014 om 15:04
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 18 feb 2014, 10:49]Totaal gezien niet bepaald handig geplanned. Je wist dat het één en ander er aan zat te komen. Die poging tot opschorting zal m.i. weinig zoden aan de dijk zetten, je vertrekt naar ver weg en bent kennelijk (althans zoals ik het nu zie) voorlopig niet van plan terug te keren om het alsnog in NL terug te komen om je rijbewijs in te leveren. Een internationaal rijbewijs halen via de ANWB heeft ook weinig zin, je hebt er daar niets aan.

Maar als je het niet inlevert en je staat op Schiphol (vliegticket) zal de douane het mogelijk weten en daar alsnog je rijbewijs vorderen.

Al met al, hard gezegd maar wel een feit, eerst nieuwe schoenen kopen, en dan pas je ouder weggooien.

ni
door nienke3 - Feb 20, 2014 om 15:06
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 18 feb 2014, 14:52]@Nienke,

als je na 1 maart betrapt wordt achter het stuur in NL, dan ben je nog het haasje, en goed ook. Want dan rijdt je "zonder rijbewijs" en dus ook niet verzekerd (+mogelijk in beslagname voertuig). Dit is in de politie pc te vinden. weet ik ben ik ook niet van plan toch bedankt

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2014 om 15:08
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 18 feb 2014, 18:47]@Swat,

maar TS moet per 1-3 het pasje inleveren, je mag toch niet zonder rijbewijs rijden daar?

Welnee, swat1500 schrijft totale onzin. Slecht advies voor de TS. Die kan daar een beetje hoop uit lezen, wat volledig is af te raden. Doet hij/zij dat toch komt hij/zij, als ze daar op Curaçao aangehouden zou worden nog dieper in de problemen. Dus niet echt een antwoord waar je achteraan zou moeten gaan.

ni
door nienke3 - Feb 20, 2014 om 15:09
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=nienke3 schreef op dinsdag 18 feb 2014, 09:53]
hallo ik ben 15 mnd geleden gepakt met alcohol [ stom ] ik was beginnend bestuurder heb 2 mnd rij ontzegging gehad bij de rechter .terecht. maar nu; na 14 mnd wachten komt eindelijk de brief dat ik op 1 maart mijn rijbewijs moet inleveren. maar ik begin op 10 maart met mijn nieuwe baan op curacao voor 1 jaar .waar ik een rijbewijs voor nodig heb. ik heb al mijn huidige baan al op gezegt. . heb alle papieren al geregeld. [vergunningen vliegticket] ik heb al een contact voor een appartement getekend. maar zonder rijbewijs kan ik daar niets wat moet ik doen

ni
door nienke3 - Feb 20, 2014 om 15:15
33 Antwoorden / 40 Vragen

[quote=nienke3 schreef op dinsdag 18 feb 2014, 09:53]
hallo ik ben 15 mnd geleden gepakt met alcohol [ stom ] ik was beginnend bestuurder heb 2 mnd rij ontzegging gehad bij de rechter .terecht. maar nu; na 14 mnd wachten komt eindelijk de brief dat ik op 1 maart mijn rijbewijs moet inleveren. maar ik begin op 10 maart met mijn nieuwe baan op voor 1 jaar .waar ik een rijbewijs voor nodig heb. ik heb al mijn huidige baan al op gezegt. . heb alle papieren al geregeld. [vergunningen vliegticket] ik heb al een contact voor een appartement getekend. maar zonder rijbewijs kan ik daar niets wat moet ik doen
bedankt voor de antwoorden . het gaat gewoon door 1 jaar curacao . ik mag mijn rijbewijs nu al inleveren scheelt toch weer een paar weken en daar vind ik wel een oplossing voor de rest van de periode

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2014 om 15:24
16849 Antwoorden / 108 Vragen

hoi, nienke3,
dan wens ik je veel succes met je nieuwe baan in Curaçao, lekker veel zon en geniet maar zoveel als je kan. Je hebt al "op je duvel" gehad hier, dus dat hoef ik je niet nog eens in te wrijven, toch? Haha, nee, echt succes gewenst.

mahadma
door mahadma - Feb 20, 2014 om 15:32
11569 Antwoorden / 51 Vragen

@nieke,

als je toch pedepostelorum (te voet) bent in dat warme weer, neem d'r eentje. Fijne tijd daar.

komsja
door komsja - Feb 20, 2014 om 16:39
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@nienke3
Je hebt hier inderdaad al genoeg op je falie gehad,dus ook ik zeg,veel plezier met je nieuwe baan,en doe je best(meer kan je niet doen)
En geniet ook van het mooie weer en het strand en van de ......... en het lekkere eten enz.enz
Want auto-rijden word dan een beetje lastig hihihihihahah (Grapjuhh)
Maar nogmaals veel plezier en ga genieten.