Hi
door Hillechiena Jun 30, 2023 om 16:43
Geldzaken & recht

Ooit een uitzending geweest over webshop Grandado?

Zelf heb ik een bestelling geplaatst bij Grandado. Daarna ook bij andere webshops iets. Van de laatste heb ik alles binnen, van Grandado niets. Grandado blijft al meer dan een week beweren dat mijn betselling onderweg is. Ze geven in hun contact aan dat ze het aankoopbedrag niet kunnen retourneren vanwegen hun soort van automatisering...... Retoursturen van de goederen kan wel en dan zou ik mijn geld terug krijgen. Als ik de spullen heb hoef ik niet te klagen, want die spullen had ik besteld. Ze geven me nu steeds een soort van track and trace reeks nummers....ik toets die in en er komt niets...
Op Trustpilot zie ik dat ze een zeer onbetrouwbare leverancier zijn. Dit is dus een soort van bedrog waardoor zij nooit het hele bedrag terug hoeven te storten en dus hebben ze altijd winst! Misschien zouden zij en andere malafide webshops wat vaker in een uitzending mogen komen. Ik kijk zeer selectief tv, maar naar zoiets kijk ik dan wel! Ik had natuurlijk eerst de reviews moeten kijken voordat ik bestelde,maarja,zo gaat het helaas vaak. Daar hopen die bedriegers ook op. Ze hebben veel slechte revieuws en toch mogen ze gewoon doorgaan.... Wettelijk zijn ze volgens mij in overtreding.
Ik hoop dat dar een keer goed uitgezocht kan worden.

1452 6 Rapporteer
marita5
door marita5 - Jun 30, 2023 om 16:59
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hillechiena ,

Verzendinformatie en levertijden .

We bieden twee verschillende verzendopties:

Verzekerde verzending met track en trace (€1.99)

Je ontvangt je bestelling binnen maximaal 15-25 werkdagen en dit is eenvoudig te volgen via track en trace.*

Standaard verzending zonder track en trace (€0.00

Je ontvangt je bestelling binnen maximaal 25-30 werkdagen en is niet te volgen via track en trace.

* Onvoorziene omstandigheden beperkt.

Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regels .

https://www.grandado.com/pages/terms-conditions

Veelgestelde Vragen , scroll naar beneden

https://www.grandado.com/pages/support-center#/

https://www.consuwijzer.nl/nieuws/webwinkel-grandado-moet-consumenten-beter-informeren-over-lange-levertijd

ne
door neodutchio - Jun 30, 2023 om 17:03
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als u selectief tv kijkt, hoe gokt u dan wanneer er een uitzending over dergelijke webshops komen? Of de naam Grandado al een keer voorbij gekomen is is niet relevant. Een naam staat los van de zaken die een koper zelf moet doen.

Had u zich al aan de basis gehouden, dan had u gezien dat deze verkoper in Hong Kong zit. Had u daarna de reviews gelezen, dan was dat de tweede rode vlag. En ook hier op Kassa is deze verkoper al vaker voorbij gekomen. U hebt nu dit forum gevonden, dat had dus ook voor aankoop gekund.

Als u zou weten hoeveel uur zendtijd er al gebruikt is aan malafide webwinkels, hoeveel uur er op YouTube te vinden is en op hoeveel sites er gewaarschuwd wordt, dan is het een wonder dat u niets bereikt heeft. Dat u beweert naar zoiets wel te kijken klopt dus niet.

chris74
door chris74 - Jun 30, 2023 om 17:04
564 Antwoorden / 44 Vragen

Als u bij zoek een vraag Grandado neer zet ziet u genoeg leesvoer.
Hier alvast 1tje.

leesvoer Grandado

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 30, 2023 om 17:12
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Grandado loopt in vergelijking met andere webshops wat levertijd betreft achter maar levert  uiteindelijk wel.

uit de link:

Grandado levertijd

De Grandado levertijd dan, de grootste ergernis van de meeste mensen als het om Grandado gaat. Net als bij de andere Chinese giganten duurt het wel even voor je het bestelde product thuis hebt. Ga in elk geval maar uit van een levertijd die langer is dan dertig dagen. En dat is wel even wennen, omdat we in eigen land nou eenmaal snelheid gewend zijn. Het herroepingsrecht kun je niet gebruiken, als een product wel heel erg lang op zich laat wachten. Dit omdat Grandado zich niet aan de Europese regels hoeft te houden. Bestel je iets bij Grandado, dan moet je in elk geval geduld hebben. Soms ben je de bestelling al vergeten als ie ineens bij je thuis afgeleverd wordt.

https://slimmeboefjes.nl/is-bestellen-bij-grandado-betrouwbaar/

sira
door sira - Jun 30, 2023 om 18:15
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Uw bestelling is ook echt onderweg, het moet alleen uit China komen en dat duurt wat langer.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 30, 2023 om 21:51
2095 Antwoorden / Vragen

Grandorado, die hadden toch vakantiehuisjes. Wat zou je daar dan  bestellen?

ju
door juliomariner Jun 30, 2023 om 22:25
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Beter lezen Henk, deze firma heet Grandado.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 1, 2023 om 18:42
2095 Antwoorden / Vragen

Je neemt het te serieus.