Du
door Duits Apr 28, 2016 om 17:30
Geldzaken & recht

Op de jaaropgaaf van mijn man staat het salaris inclusief overuren verwerkt alla

Mijn man had een mooi jaar qua overwerken.Maar dit is niet altijd zo. Nu werd dit op de jaaropgaaf verwerkt in zijn basisinkomen. Nu moeten wij alle toeslagen terug betalen aan de belasting omdat ons inkomen hoger is en krijgen we niets dit jaar omdat ze er van uit gaan dat het zijn salaris is?????.... en tot overmaat van ramp krijgen we huursverhoging omdat mijn man hoger salaris heeft wat hij niet heeft omdat hij niet altijd mag en kan overwerken!!!!!!! 38 of 44 is wel ff verschil!!!!!!!! Fiks al aan het terugbetalen al van notabene twee jaar aan belasting toeslagen!!!!

10976 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2016 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar inkomen, is inkomen. Of dat nu uit het gewone maandsalaris is, vakantiegeld, bonussen of overwerk.

En u moet die toeslagen niet terugbetalen omdat het overwerk in zijn jaaropgave is verwerkt, dat is trouwens terecht, maar omdat uw inkomen te hoog is.

Maar het inkomen van verleden jaar heeft niets te maken met het inkomen en de toeslagen van dit jaar. Voor de toeslagen van dit jaar is het inkomen van dit jaar van belang. Dus u kunt op toeslagen het inkomen wijzigen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat de belastingdienst het voorschot aan toeslagen van 2016 al aangepast zou hebben asn het inkomen van 2015.

Ook krijgt u geen hogere huurverhoging door het hogere inkomen van verleden jaar, want voor de huurverhoging is het inkomen van 2014 van toepassing.

En over welke twee jaar moet u dan terugbetalen?

getty
door getty - Apr 28, 2016 om 19:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U kunt het toetsingsinkomen van dit jaar gewoon met uw digid aanpassen. Maar pas wel op dat ook dit jaar niet weer hoger uitvalt dan gedacht. Beter toeslagen niet aanvragen en achteraf, begin van het nieuwe jaar kijken wat het inkomen is geweest en dan achteraf over het terugliggende jaar alsnog aanvragen.

sy
door sylvia_71 - Apr 28, 2016 om 19:45
288 Antwoorden / 0 Vragen

Is heel simpel, overwerken = extra inkomen = verhoging jaarinkomen = directe consequenties toeslagen. Dus, terecht dat de toeslagen dan ook terugbetaald moeten worden. Er is teveel verdiend.

lo
door lovewinnie - Apr 28, 2016 om 20:10
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Logisch toch. Als hij dit jaar niet overwerkt heeft minder inkomsten en waarschijnlijk wel recht op toeslagen. Toeslagen worden berekend op inkomsten. Waar deze vandaan komen is geen punt

fr
door frans56 - Apr 28, 2016 om 20:32
230 Antwoorden / 9 Vragen

Het antwoord van "Tijger1" klopt helemaal.  Op de jaaropgave staat het jaarinkomen wat iemand heeft gekregen, maakt niet uit of dat normale uren, overuren of zelfs uitbetaalde overgehouden vrije dagen zijn.  het enige wat U nog kunt doen is inkomensmiddeling aanvragen.  LET OP:  Dit heeft GEEN invloed op huur en zorg toeslag, maar kan er mogelijk wel voor zorgen dat U iets terug krijgt omdat uw inkomen over een aantal jaren word gemiddeld.. Meer info hierover is    HIER    te vinden. Tip:  toetsings inkomen bij voorschot toeslagen flink te hoog inschatten, mocht uw inkomen dan toch lager zijn, dan krijgt U een leuk bedrag terug.

fi
door fisbel Apr 28, 2016 om 22:05
851 Antwoorden / 3 Vragen

@Fran556:
Het is goed om mensen op regelingen te wijzigen die profijtelijk zijn. De middelingsregeling levert hier niets op vanwege de drempel van € 545. Als het inkomen fluctueert tussen pakweg € 20.000 en € 60.000 is er geen teruggave via de middelingsregeling mogelijk. De inkomens tussen 20K en 55K worden gelijkelijk belast met 42% Probeert u het maar eens uit: https://www.berekenhet.nl/modules/werken/middeling-inkomen-box1.html

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2016 om 20:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op de jaaropgave van iedereen staat het salaris incl. overwerk, vakantiegeld enz. enz. Dat is nl. het inkomen wat je dan dat jaar verdiend hebt.

pi
door pieterwolters - Apr 28, 2016 om 21:21
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Niet leuk dat je een hoop moet terugbetalen, maar zie het positieve er van in: jouw man heeft nu zoveel verdient dat jullie niet afhankelijk van de overheid waren. Hoe meer je voor jezelf kunt zorgen hoe beter zou ik zeggen.

Ma
door Mat Matheij - Apr 29, 2016 om 03:48
986 Antwoorden / 3 Vragen

Het inkomen dat uw man geniet wordt inclusief overuren berekent. Dan kunt U daardoor buiten allerlei toeslagen komen te vallen. Echter kunt U over een periode van drie jaar middelen. De inkomens van drie achtereenvolgende jaren. Dan valt de pijn mee. Het gaat dan om het gemiddelde inkomen tijdens de afgelopen drie jaar. Dat moet U bij de belastingdienst zelf aangeven. Dat doen zij niet voor U. En leuker kan ik het niet maken. Mvrgr.

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2016 om 13:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat mathey

Advies om te middelen is zinloos. Lees ook de reactie van @Fisbel.

zoekster1
door zoekster1 - Apr 29, 2016 om 13:29
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Reactie fisbel is niet direct zichtbaar, dus daar wordt overheen gelezen.

tijger1
door tijger1 Apr 29, 2016 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is het grote nadeel van reacties onder reacties.:-(

hansje klein
door hansje klein Apr 29, 2016 om 16:22
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hopelijk begrijpt de redactie dit manko ook! Teveel reacties raken nu ondergesneeuwd en het forum komt daardoor niet optimaal tot zijn recht........!

ru
door ruudter - Apr 29, 2016 om 13:49
18 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zou zeggen niet meer overwerken want daar wordt je voor gestraft in Nederland.
Wat je aan de ene kant verdien mag je aan de andere kant weer inleveren,dus ben je bezig voor de kat zijn viool.

gerbera
door gerbera - Apr 29, 2016 om 16:14
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ben zo vrij geweest de reactie van @fisbel zichtbaar te maken.

DOOR FISBEL 28 APR 2016 OM 22:05
786 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

@Fran556:Het is goed om mensen op regelingen te wijzigen die profijtelijk zijn. De middelingsregeling levert hier niets op vanwege de drempel van € 545. Als het inkomen fluctueert tussen pakweg € 20.000 en € 60.000 is er geen teruggave via de middelingsregeling mogelijk. De inkomens tussen 20K en 55K worden gelijkelijk belast met 42% Probeert u het maar eens uit: https://www.berekenhet.nl/modules/werken/middeling-inkomen-box1.html

hansje klein
door hansje klein - Apr 29, 2016 om 16:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Hopelijk begrijpen reageerders èn de redactie, dat waardevolle reacties binnen een geplaatste reactie niet gelezen worden en dit forum daarom niet optimaal tot zijn recht komt....!