dirq
door dirq Jan 9, 2012 om 15:37
Geldzaken & recht

OV chipcard maand abonnement en toch op saldo

Mijn zoon gaat naar school in Leeuwarden, tot eind vorig jaar had hij elke maand een drie sterren maandkaart met een stamkaart + personlijke een OV chipkaart voor als hij eens egens anders naartoe wilde.
Begin dit jaar is alles veranderd en moet het maand abonnement op de OVchipkaart worden gezet , hij heeft dit gedaan , bij het ariva kantoor de kaart laten activeren.
Maar het abonnement wordt niet geaccepteerd door het apparaat in de bus omdat er niet genoeg saldo op de kaart staat, hij weer naar het ariva kantoor en daar zeggen ze dat dit wel klopt, hij heeft er dus wat extra tegoed op gezet , op nieuw laten checken, kaart is geactiveerd.
3 januari naar leeuwarden, abonnement wordt weer niet geaccepteerd en mijn zoon rijdt dus weer op saldo.
104 euro weg we zijn al een eind onderweg naar halverwege de maand .

Mijn zoon heeft van armoede maar een nieuwe OV kaart aangevragd maar is (terecht) bang dat het zelfde weer gaat gebeuren.

Hij heeft op het ariva kantoor gevraagd of zijn abonnement (104 euro) over gezet kan worden maar dat kan niet zeggen ze daar.

Ik vind dat Ariva een wanprestatie levert en het geld van het abonnement terug moet storten, dit heeft mijn zoon nu al weer 40 euro gekost aan saldo en een abonnement waar ie niks aan heeft ..

wat kunnen we hier aan doen ?

opmerking van mij:
die OV chipkaart is ons door de strot geduwd, en het ENIGE oplaad punt in een straal van 25 kilometer is in Sneek in de Albert Hein supermarkt , hij moet dus eens per maand een omweg maken van 30 kilometer (saldo) om zijn abonnement op te waarderen, dit is toch te gek voor woorden ?

809 3 Rapporteer

ma
door malhy2 - Jan 10, 2012 om 06:34
309 Antwoorden / 13 Vragen

Lang leve de OV chipkaart.
Er werd ons gegarandeerd dat deze kosten neutraal ingevoerd zou worden.
Laat ons niet lachen , Criminelen zijn het.
En maar schelden op de Grieken met de aldaar aanwezige corruptie.
Witteboorden criminaliteit.
Het wordt weer eens tijd voor een revolutie , het schavot op het binnenhof , kielhalen dat zooitje landverraders.

Gr Ed

j.
door j.prijs@live.nl - Jan 10, 2012 om 10:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

De OV kaart zou niet duurder worden dan een regulier kaartje. Dan heb ik zeker een andere soort kaart. Ik ondervind prijsverhogingen van meer dan 100%! Waren we vorig jaar voor een reis van plm 8 kilometer nog €1,00 kwijt; met de ov-kaart betalen we voor dezelfde reis €2,49! Daar komt nog bij dat men ongevraagd de prijzen kan verhogen, zonder dat wij er iets tegen kunnen doen. Toch maar weer met de auto dus!

Jon Prijs

ja
door jans2 - Jan 10, 2012 om 12:04
311 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft gelijk, uw zoon wordt op (hoge) kosten gejaagd en dan heeft hij nog niks. U kunt het best een klacht indienen en het geld terugvragen (eisen), kopieer en plak

https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op/

Gekmakend, die OVchipkaart!.