To
door Tonam Nov 22, 2019 om 15:01
Geldzaken & recht

Patstelling. Geen aankoopbedrag terug

Via internet een combi-oven besteld en 459 euro betaald. Door verkoper (een witgoed bedrijf) is mij een email gestuurd dat de oven verzonden is. Hierna heeft het bezorgbedrijf tweemaal met mij een afspraak gemaakt voor bezorging. Tweemaal is deze bezorging niet doorgegaan. De eerste keer heeft het bezorgbedrijf me daar op de dag van aflevering van op de hoogte gesteld. De tweede keer niet. Na informatie zei men de oven niet te hebben. Verkoper geeft nu de bezorger de schuld en de bezorger geeft de verkoper de schuld. In een telefoongesprek gaf de verkoper mij de keuze tussen latere bezorging of annulering via een email. Ik heb geannuleerd via email. Toen ik daarna een bevestiging van ontvangst van de annulering vroeg antwoordde de verkoper mij per email dat ik de aankoopsom pas terug krijg als hij de oven weer in zijn bezit heeft. Ik heb hem niet dus ik kan hem ook niet terug sturen en de bezorgfirma zegt dat ze de oven ook niet hebben. Patstelling. Wat nu?

1364 6 Rapporteer

ba
door bakkersjors - Nov 22, 2019 om 15:06
48 Antwoorden / 0 Vragen

Verkoper is verantwoordelijk voor de levering.
Hem dus (liefst) aangetekend per brief sommeren om het aankoopbedrag binnen 10 dagen terug te storten.
Hij mag het zelf verder uitvechten met de bezorgfirma.
Zuukses gewenst....

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Nov 22, 2019 om 15:06
104 Antwoorden / Vragen

U heeft iets besteld/gekocht en betaald. Datgene is niet geleverd. Ik zou even contact opnemen met het juridisch loket in uw gemeente. Eventueel een aangetekende brief sturen naar de verkoper waarin u uw geld terug eist.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 22, 2019 om 15:11
7225 Antwoorden / 3 Vragen
tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2019 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is de naam van dat dwaze bedrijf?

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 22, 2019 om 15:13
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tonam ,

Welk bedrijf is dit ? Zijn ze ergens bij aangesloten waar u een klacht kunt indienen ?

De verkoper blijft verantwoordelijk , deze heeft een overeenkomst met de bezorgdienst , u niet , klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/

https://www.webwinkelkeur.nl/risico-van-verzending-bijna-nooit-voor-consument/

To
door Tonam - Nov 26, 2019 om 12:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de antwoorden. Na aanvullende emailuitwisseling heb ik vandaag m'n aankoopbedrag terug gekregen. Ik ben er overigens achter dat de bezorgfirma geen enkele blaam treft. Zij hebben me heel correct behandeld. Namen noemen we niet in dit forum. Dus we laten het maar zo.

marita5
door marita5 Nov 26, 2019 om 14:32
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@tonam , fijn om te lezen dat het probleem is opgelost , en u uw geld terug heeft . Bedankt voor het terugmelden .