ma
door marty nicolai Oct 19, 2016 om 03:31
Geldzaken & recht

Pensioen

ik woon tijdelijk bij mijn moeder heeft dit gevolgen voor haar pensioen?

BVD

3926 8 Rapporteer

ja
door jackyh - Oct 19, 2016 om 08:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Niet het pensioen. Zou wel kunnen met de AOW maar dan loopt niet zo'n vaart als het echt tijdelijk is.

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2016 om 09:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat heeft geen gevolgen voor haar pensioen en ook niet voor haar AOW.

Als uw moeder eventueel huurtoeslag heeft, heeft dat wel gevolgen. Maar niet op de zorgtoeslag.

Ook kunnen de gemeentelijke lasten hoger zijn.

Topantwoord

de
door dejeeper - Oct 19, 2016 om 12:50
54 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marty,

Ik zou dat de zekerheid gewoon even navragen bij "Mijn overheid". Het kan zijn dat ze uw moeder als niet meer alleen wonend gaan behandelen en dan wordt ze gekort op haar AOW. Maar ik ben daar niet zeker van. Voor eventuele andere sociale ondersteuningen kan het in ieder geval wel gevolgen hebben.

Succes,

Cor

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 17:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moeder wordt niet op haar AOW gekort als ze met een kind samenwoont

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2016 om 13:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

heeft dit gevolgen voor haar pensioen?

Nee, niet voor haar pensioen.

mo
door mof - Oct 19, 2016 om 13:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe niet voor haar pensioen. WEl voor toeslagen etc.

sn
door snitzel - Oct 19, 2016 om 15:13
38 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger.
Ook op de zorgtoeslag kan het effect hebben.
We weten namelijk niet of Ts 27 jaar of ouder is en een kind meeneemt terwijl ze tijdelijk inwoont bij haar moeder.
Want in dat geval  zijn Ts en haar moeder namelijk toeslagpartners o.b.v. Wet Omzigt voor alle toeslagen.

De info is te summier om hier nee of ja op te zeggen. Voor de huurtoeslag is Ts sowieso medebewoners als ze geen TP wordt.

Op het forum speciaal voor toeslagvragen is een hoop info te vinden.
https://toeslagenvragen.nl/

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2016 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik geef antwoord op de vraag. En de Ts schrijft " ik woon  ......" We kunnen wel van alles veronderstellen. Ze kan wel met man en drie kinderen bij moe intrekken.  En dat heeft dan weer geen effect op de zorgtoeslag. Maar dat schrijft de Ts niet.

sn
door snitzel Oct 19, 2016 om 20:08
38 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, u geeft niet alleen antwoord op de vraag. Ts heeft het over pensioen en in een ander topic over huurtoeslag. U haalt er zelf zorgtoeslag bij en geeft dan een onvolledig antwoord door stellig te melden dat het geen invloed op de zorgtoeslag heeft. Juist bij de summiere info die TS geeft moet u niks invullen..Vandaar mijn aanvulling op uw antwoord.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2016 om 16:23
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Neen. Heeft geen gevolgen. Zie de website van de Sociale Verzekeringsbank.

ag
door agapon - Oct 19, 2016 om 16:59
115 Antwoorden / 0 Vragen

Geen invloed op pensioen wel op gemeentelijke bealsting - het wordt dan nl een meerpersoonshuishouding