randel
door randel Jan 30, 2015 om 16:17
Geldzaken & recht

PostNl bezorging

Volgens Postnl is de verzender ten alle tijden verantwoordelijk voor het goed aankomen van een pakketje.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens

Mijn klacht :

Heel erg benieuwd wat u erover denkt

1856 19 Rapporteer

randel
door randel - Jan 30, 2015 om 16:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, de link naar mijn klacht werkte niet, nogmaals

Mijn klacht :

https://www.klachtenkompas.nl/postnl/pakket-zonder-huisnummer-bij-de-buren-afgeleverd

forever-nl
door forever-nl - Jan 30, 2015 om 17:12
400 Antwoorden / 11 Vragen

Vervelend dat het niet goed is gegaan met het pakket. Verzender kan bij PostNL een klacht indienen en onderzoek laten starten naar verdwijning. Als buren het pakket hebben achtergehouden zou dat verduistering zijn, echter onduidelijk is nog of de conclusie dat zij het pakket hebben achtergehouden correct is.

pi
door pieterwolters - Jan 30, 2015 om 17:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En waarom ben je het daar niet mee eens? In de bezorgketen zitten een aantal plekken waar postnl geen invloed op heeft. Alleen de verzender is in staat om er uiteindelijk voor te zorgen dat de ontvanger krijgt wat nodig is.

komsja
door komsja - Jan 30, 2015 om 18:15
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het bedrijf dat een bepaald product van de verzender naar de ontvanger bezorgd is volgens mij verantwoordelijk.Ik heb een keer wat besteld en dat bestelde kwam maar niet,via de site van het bedrijf het bedrijf gebeld te hebben,hadden hun de melding staan dat het pakket bezorgd was met de datum en tijd,maar ik had niks ontvangen,toen zeiden ze dat het bij de buren was afgeleverd dus ik naar de buren,maar niks ik naar de volgende 5 buren,Niks,ik de andere kant van de gallerij naar de buren,ook niks,uiteindelijk kwam ik bijna aan de laatste bewoner en die had "jawel" mijn pakketje in ontvangst genomen.Was blij dat ik m,n pakketje had,maar ook pissig vanwegen het feit dat die bewoner niet even de moeite heeft genomen om mij dat te melden.Maar nog pissiger dat PostNL mijn pakketje zomaar bij een gallerij buur had afgegeven die ik helemaal niet ken,want er stond op het bericht niet bij welke buur het afgeleverd was.

randel
door randel - Jan 30, 2015 om 18:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

@forever-nl Idd, ik ben nu ook bezig om met de verzender een onderzoek te laten starten. Het probleem is dat er niet aangetoond kan worden of mijn buurman werkelijk het pakket heeft terug gebracht bij het postkantoor. Postnl zegt dat het niet kan controleren of het pakket door hem is terug gebracht, dat wordt namelijk niet geregistreerd. Het zou fijn zijn als het postkantoor mij kon vertellen dat het retour gezonden is maar dat kunnen ze nu niet.

@pieterwolters, Ik ben het er in mijn geval niet mee eens omdat ik zelf ben vergeten mijn huisnummer erbij te zetten. De verkoper heeft het pakket naar mijn straat gestuurd, daar heb ik ook alle bewijzen van. In dit geval hoort het postsorteerbedrijf in Nederland de fout te herkennen en het huisnummer te veranderen in huisnummer '0' zodat het retour gestuurd kan worden naar de verzender. Dat is helaas niet gebeurd. Om een of andere reden is er een huisnr. aan toe gevoegd namelijk huisnummer '2-4' , de eerste cijfers van mijn postcode. De postbode heeft besloten het pakket af te leveren op huisnr. 2

Ik heb een fout gemaakt om mijn huisnummer er niet bij te zetten. De verzender heeft het verstuurd naar het adres wat ik heb opgegeven, het sorteerbedrijf heeft het huisnummer 2-4 erop gezet ipv 0, de postbode heeft het afgeleverd op nr. 2

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2015 om 19:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En nu wilt u iemand anders aansprakelijk stelken voor uw fout?

valerius-2
door valerius-2 - Jan 30, 2015 om 19:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is u goed recht om daar niet mee eens te zijn maar dat is dan niet de voorwaarden van post nl of zuigen zij dit uit hun duim. Wie zou er dan hier voor op draaien de ontvanger die niet weetr of het verzonden is. En alleen dit maar aan neemt.

randel
door randel - Jan 30, 2015 om 19:33
7 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 Nee, dat wil ik juist niet, vandaar deze discussie;

"Volgens Postnl is de verzender ten alle tijden verantwoordelijk voor het goed aankomen van een pakketje."

Ik weet dat ik een foutje heb gemaakt door mijn huisnummer vergeten te vermelden. Maar los daarvan staat er op het pakket ook nog mijn voor en achternaam, en mijn mobiele telefoonnummer. Het huisnummer 2-4 is niet wat ik heb opgegeven, niet bij mijn Aliexpress account en dat huisnummer is ook niet waar de verzender het naartoe gestuurd heeft.

randel
door randel - Jan 30, 2015 om 19:41
7 Antwoorden / 1 Vragen

@valerius-2 Ja, ik kan gewoon niet geloven dat retourzendingen niet geregistreerd worden. In mijn ogen is het heel simpel, de buurman heeft toegegeven het pakket ontvangen te hebben. Hij zegt het retour gestuurd te hebben wat aan de hand van zijn boze reactie gewoonweg niet waar is. Waarom wordt hij in bescherming genomen en mag ik fluiten naar mijn pakket ?

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2015 om 19:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maakt verder niet uit. De afzender is verantwoordelijk en kan alleen navraag doen. Als zij het u niet kwalijk nemen dat u geen huisnummer verstrekt hebt en het spul opnieuw willen sturen, is dat toch fijn.

randel
door randel - Jan 30, 2015 om 20:27
7 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 Dat zou idd heel erg fijn zijn.

Ik begrijp alleen niet goed hoe de afzender hier verantwoordelijk voor kan zijn. Hij heeft het verstuurd en niet verkeerd bezorgd.

Hij heeft mij al zijn track 'n trace informatie toegestuurd, dat zou voldoende moeten zijn om aan te tonen dat het aan zijn kant niet fout gegaan is. Het huisnummer 2-4 staat aan zijn kant nergens vermeld en bestaat immers niet.

De eerste paar keer dat ik belde met PostNL om te vragen waar mijn pakketje was, kreeg ik te horen:
"Het is op nummer 2 op de 4de etage" of "heeft u al gekeken op nummer 24 ? " of "he, dat is raar, ik moet het even navragen/overleggen".

Pas toen ik zelf aangaf dat het was bezorgd op nummer 2, kreeg ik te horen dat ze er verder niks meer aan konden veranderen

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2015 om 20:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De afzender kan u verwijten geen huisnummer vermeld te hebben. Dus u moet het met hem uitknokken. Helaas is de Post geen partij voor u maar voor de verzender en die zit in China.

randel
door randel - Jan 30, 2015 om 20:57
7 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 Oke, dus de afzender is dus niet altijd verantwoordelijk

Maar hoe zit het dan met het toegevoegde huisnummer van 2-4 ?

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2015 om 21:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat er om dat alleen de verzender kan klagen bij de Post, maar dat u alleen kan klagen bij de verzender. En die kan u weer tegenwerpen dat u zelf geen huisnummer opgegeven hebt.

Als het goed is, is de asnkoopwaarde minder dan € 22,00 dus ik weet niet hoeveel tijd en moeite u wilt spenderen aan de verkoper om iets voor elkaar te krijgen.

randel
door randel - Jan 30, 2015 om 21:37
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 21:21]Het gaat er om dat alleen de verzender kan klagen bij de Post, maar dat u alleen kan klagen bij de verzender.

Oke, duidelijk. Als ze me dat nou gelijk vertellen.

Ik ben alleen heel erg boos omdat ik weet dat mijn onbeschofte buurman gewoon mijn pakketje heeft en dat ik daar totaal niks aan kan veranderen. Het liefst zou ik daar met een knuppel de boel kort en klein slaan, pfffff

Ik wacht nog wel even af op de reacties vanuit China en verder hoop ik maar op het beste.

Bedankt voor al jullie reacties, vooral tijger1, erg verhelderend om er over te kunnen praten, ik hou jullie op de hoogte :)

Fijne avond allemaal !!

tijger1
door tijger1 - Jan 30, 2015 om 22:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Houd uw woede tov uw buurman in toom. Wraak nemen kost meer dan een nieuwe bestelling. Succes met China.

diumenge
door diumenge - Jan 31, 2015 om 12:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt het pakket niet ontvangen door een fout van de verzender. Je geeft dan bij Aliexpress binnen de termijn aan dat het pakket niet ontvangen is, dus je opent een dispuut, en dan hoef je niet te betalen.

diumenge
door diumenge - Jan 31, 2015 om 12:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry, had niet goed alle reacties gelezen. Je bent zelf vergeten het huisnummer te vermelden, dus geen fout van de verzender. Ben het met je eens dat het pakket retour afzender had moeten gaan.

jo
door joentje1978 - Jan 31, 2015 om 21:11
367 Antwoorden / 6 Vragen

Schijnt inderdaad zo te zijn dat de afzender ten aller tijde aansprakelijk is.

Ben het er zelf absoluut niet mee eens.
Als ik een pakketje naar het postkantoor breng, verzendkosten betaal en een verzendbewijs krijg waarvan ik de track&trace-code doormail aan de ontvanger dan vind ik dat mijn taak erop zit.
Het is aan PostNL om ervoor te zorgen dat het pakketje in goede staat bij de ontvanger aankomt, daar betaal ik immers voor.

PostNL denkt daar anders over.
Bij schade of vermissing lopen ze altijd te roepen dat je het pakketje maar verzekerd had moeten versturen.
Je moet je pakketje dus verzekeren omdat ze bij PostNL af en toe hun taak verzaken.

Handtekening voor ontvangst vragen ze niet dus de bezorger kan ook het pakketje zelf in zijn zak steken en doen alsof hij het heeft afgeleverd.

Is ook wel eens gebeurd dat ze een pakketje bij de buren hebben afgeleverd en geen kaartje in de bus gedaan hebben dat het bij de buren is afgeleverd.
Heb gelukkig eerlijke buren dus heb het pakketje alsnog ontvangen.
Zal maar gebeuren dat ze het pakketje bij een ongure buurman afleveren die je helemaal niet kent en die dan het pakketje achterover drukt.