Problemen met ING stortautomaat
27 oktober jl. heb ik 10 biljetten van 50,- in een ING-stortautomaat gestort. Nadat het geld was ingenomen ontstond er een storing in de stortautomaat en werd door de automaat een stortingsbewijs geprint met daarop een gestort bedrag van 0,- en het verzoek om mij de balie te melden voor meer informatie.
Vervolgens heb ik met een ING-medewerker een klachtenformulier ingevuld en binnen 10 werkdagen zou ik daarop een reactie krijgen. 12 werkdagen later beweert ING dat uit onderzoek is gebleken dat ik niet 500,- maar 250,- zou hebben gestort. Terwijl ik er 100% van overtuigd ben dat er 500,- in de stortautomaat is verdwenen. Dat geld had ik nota bene 5 minuten daarvoor van een andere rekening opgenomen. Ik sta nu min of meer machteloos en kan alleen nog een schriftelijke klacht aan de ING-directie sturen.
Inmiddels ligt deze zaak bij mijn rechtsbijstandverzekering en op basis van hun advies onderneem ik verdere stappen om mijn recht alsnog te halen. Daarnaast overweeg ik al mijn geldzaken over te hevelen naar een andere instantie.
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en wat is in die gevallen die uiteindelijke, na klacht aan directie, uitkomst geweest?
Geachte chim,
Een dergelijke ervaring heb ik gelukkig nooit gehad. Alleen komt het erg vaak voor dat de stortautomaat buiten werking is door elastiekjes en dergelijke die bij het geld zaten. Als u inderdaad €500 gestort heeft wens ik u veel succes toe met uw klacht en ik wil u ook graag danken voor de waarschuwing die van uw ervaring uitgaat.
Afgelopen zaterdag een storting op eigen rekening gedaan. Was er sceptisch over. De anwijzingen waren niet echt duidelijk te noemen. Uiteindelijk is het toch gelukt.
Wij zijn vandaag ook slachtoffers geworden van deze probleem. Het storten verliep niet in 1 keer door, elke keer kwamen biljetten terug en toen er bijna de hele bedrag "ingeslikt" was kwam er een melding dat het geld is ingenomen!
De balie zal het onderzoek starten, dat zou 10 dagen duren...
Raar, dat er geen "ingenomen" bedrag werd op het bon gezet!
Ik vind dat het niet kan op deze manier!
Deze automaten zijn niet verantwoord.
Het automaat neemt je geld, telt het, geeft een onbekende deel terug en vraagt of je acoord zou gaan met een gestort bedrag, terwijl je niet weet hoeveel er terug is.
En in het bovengenoemde geval van storing of "door veiligheidsreden ingenomen bedrag" sta je bloot tegen de muur.
Ik heb vandaag over deze probleem gelezen, maar als ik het maar vantevoren wist, dat het onderzoek stelt alleen maar een plussaldo in dat stortautomaat...!!!!!!
DAT MAG TOCH NIET? HET IS PUUR BEROVEN door ING!
[quote=i&r schreef op vrijdag 4 jan 2013, 20:49]
Het automaat neemt je geld, telt het, geeft een onbekende deel terug en vraagt of je acoord zou gaan met een gestort bedrag, terwijl je niet weet hoeveel er terug is. Hoezo weet je niet hoeveel er terug is? Dat heb je dan toch in je hand en kan je tellen? Het verschil met je oorspronkelijke bedrag is het bedrag dat gestort zou moeten worden.
*het verbaast me dat zij niet een bedrag van 750 euro hebben genoemd, want in het algemeen is dit toch echt wel een eerlijke bank
Als er een grote bedrag wordt gestort (enkele duizenden), dan heb je een getal dat uit 5 cijfers bestaat, dus, het is dan moeilijk om snel terug te rekenen terwijl er achter je een rij van mensen staat te wachten.
Kan je snel b.v. van 14873 - 896 af te tellen uit je hoofd als je voor dat apparaat staat met wachtende mensen achter je?
Dat bedoelde ik.
Ja, dat is wat lastiger. Ik heb alleen ervaring met automaten van ABN AMRO, daar kan sowieso alleen papiergeld in en ik ging ook niet uit van zo'n hoog bedrag. Nouja, elke telefoon heeft tegenwoordig wel een calculator aan boord en ik zou bij dat soort hoge bedragen toch echt maling hebben aan de wachtenden achter me.
Het is naar mijn mening niet te doen...
Als het niet in één keer doen, dan na 6x keer/per jaar gratis komt er 5 euro per keer aan transactiekosten...
Ik heb gisteren 275 euro gestort, 2 biljetten van 50 euro, 8 biljetten van 20 euro, 1 biljet van 10 euro en 1 van 5 euro.
Het biljet van 10 euro werd in 1 e instantie niet geaccepteerd, maar nadat ik het biljet had gladgestreken werd het alsnog ingenomen. Vervolgens kreeg ik de melding dat ik 255 euro gestort zou hebben, waar ik niet mee akkoord ging. Ik ging naar de balie om een klacht in te dienen, zij hebben gebeld met het hoofdkantoor, en er werd mij verteld dat er geen onvolkomenheden opgemerkt waren. Er loopt nu een klacht, want ik heb echt wel 275 euro gestort, ik had het bedrag thuis geteld en in een envelop opgeborgen. Dit is niet de 1 e keer dat het fout ging, een paar maanden geleden klopte het ook niet, maar toen kon men op afstand zien dat ik gelijk had en kreeg ik alsnog het juiste bedrag op mijn rekening.ik ben heel benieuwd hoe het nu afloopt. Die 20 euro wil ik echt wel terug. Ik ga in ieder geval nooit meer met die automaat geld storten, dan maar gewoon aan de kasbalie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer