ge
door geertje03 Mar 21, 2017 om 23:40
Geldzaken & recht

Recht

Mijn zoon is vals beschuldigt voor het onttrekken aan ouderlijk gezag  mijn zoon had met ex een afspraak dat hij op vrijdag de hele dag zijn dochter mocht hebben  bij het ophalen is er weer woordewisseling geweest waar na mijn zoon met dochtertje van anderhalf naar zijn huis is gegaan  Ex heeft mij gebeld met de vraag of ik de kleine meid naar huis wilt brengen maar van zoon niet on half 7 zij
zij heeft het niet persoonlijk aan mijn zoon laten weten  smiddag stonden er 8 a 10 politieagente bij mij en trokken me kleindochter bij me zoon vandaan en zeker 5 x heeft die agent gezegt u word gearresteerd voor ontvoering van u dochter mijn zoon werd geboeit mee genomen gelukkig had hij de email tusseb hen en ex nog waar het duidelijk instond papa en dochter dag deze heb ik gemailt naar bureau waar de zaak geseponeerd is wij vragen ons af wat wij tegen ex kunnen doen voor valse aangiften  dit kan mijn zoon toch niet naast zich neer leggen weleke mogelijkheden heeft hij
in afwachting op uw antwoord

906 10 Rapporteer

ha
door halex - Mar 21, 2017 om 23:48
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Een scheidingsmediator inschakelen. Die hoort twee kanten van het verhaal en probeert te bemiddelen. Op basis van slechts uw kant van het verhaal, is een ander nuttig advies niet te geven.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2017 om 23:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dubbelpost.

Edit.

vraag kwam bij mij twee keer binnen, nu weg.

Aan Ts. Als eerste moet u zich er niet mee bemoeien, dat maakt de zaak alleen maar erger. Er zal toch wel een ouderschapsplan opgesteld zijn bij de rechtbank?

Cookies
door Cookies - Mar 21, 2017 om 23:55
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: te diep in het glaasje gekeken dat je dingen dubbel ziet?;-)

tenormin
door tenormin Mar 22, 2017 om 00:15
16842 Antwoorden / 108 Vragen

tijger1 zal nu wel in bed liggen, en van schrik en van (zeker niet  verwachte) reactie van jou, Hoewel dat zit tussen jullie wel snor, toch?

tijger1
door tijger1 Mar 22, 2017 om 09:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83 . Nee, zeker niet, had er maar één op. Maar kreeg de vraag binnen. Ik tik een antwoord en plaats dat. Kreeg toen nog een keer de vraag en tik daar dubbelpost en plaats dat. Dan staat daar ineens de reactie van @ halex. Ik wil een link maken van de andere vraag, en die is foetsie. Zodoende.

Ge
door Genee - Mar 22, 2017 om 00:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Dochtertje van anderhalf.
Meestal wordt bij zo'n ruzie het kind vergeten, mama en papa maken ruzie om mij.

Ik zou geen verdere stappen ondernemen, dat verslechtert de verhouding tussen uw zoon en zijn ex nog meer.

Je weet niet wat de ander allemaal voor leugens gaat vertellen en je kunt je er niet tegen verweren, wie moet het kind geloven.

tenormin
door tenormin - Mar 22, 2017 om 00:23
16842 Antwoorden / 108 Vragen

@moeder geerthe03, probeer je je er buiten te houden, je zoon en ex-schoondochter weten wat er besproken is bij de scheiding; begrijpelijk (hoewel?) dat je je zoon verdedigd, maar als advies: blijf erbuiten, ondanks de colonne politie enz. Het is (ergens) verrekte jammer dat wij niet zo'n "Dr.Phil" programma hebben, waar alle hulp wordt aangeboden. Maar wat ik daar altijd hoor: hou het kind er buiten en werk als ex-echtpaar samen aan een oplossing. Zeker geen politie toestanden: slecht voor in dit geval dochter. De twee ouders zullen eerst moeten leren volwassen te worden; je interventie zal goed bedoeld zijn, maar niet ongekleurd.

aurora1
door aurora1 - Mar 22, 2017 om 00:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een wat warrig verhaal waarbij het niet de moeite nemen om zinnen te maken die beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt het niet gemakkelijker maakt om te lezen.

"Wij" vragen ons af wat "wij" tegen de ex kunnen doen?
Het is een zaak tussen uw zoon en zijn ex waar u buiten dient te blijven en u moet wis en zeker uw zoon en het geheel niet opjutten.
Ook niet het kind gebruiken voor die ruzies. En woordenwisselingen tussen het stel in bijzijn van kinderen is ook uit den boze.

sw
door swat1500 - Mar 22, 2017 om 02:18
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Het gaat hier om uw kleinkind. Dat is het belangrijkste. Het kind wordt nu ingezet als "wapen" door beide exen om elkaar te treffen. Wie is dan uiteindelijk de dupe? Niet uw zoon en niet uw ex schoondochter maar uw kleinkind.
Uw zoon zal ervoor moeten zorgen dat er een duidelijke omgangsregeling komt. Als die er al is dan moet uw zoon deze stipt naleven en niet van de omgangsregeling afwijken op basis van vage afspraken en dubieuze e-mails. De Wet is op dit punt duidelijk. Uw zoon en de ex hebben alleen het ouderlijk gezag op de momenten wanneer zij het kind volgens de omgangsregeling mogen "hebben".
Daarnaast zullen uw zoon en ex moeten beseffen dat de relatie voorbij is en dat geen van beiden nog iets te zeggen heeft over het doen en laten van de ander. Alleen als het zaken zijn die het kind betreffen zullen ze nog met elkaar in goed overleg moeten treden.
Kunnen ze dat niet dan moeten ze een tussenpersoon inschakelen zoals hun wederzijdse advocaten. Dat gaat veel geld kosten maar als zij ook in het belang van hun kind niet door 1 deur kunnen dan moet dat maar.

Uiteraard kan uw zoon aangifte doen van een valse aangifte gepleegd door zijn ex. Dan krijgt die wellicht een boete. Wat schiet uw kleindochter daarmee op? Helemaal niets.
Wellicht kunt u ze aanmelden bij veilig thuis maar dat zal de politie inmiddels ook al hebben gedaan met een zogenaamde "zorgmelding". Als het verder escaleert tussen hen beiden raken ze wellicht het kind ook nog eens kwijt!

ge
door geertje03 - Mar 22, 2017 om 15:48
10 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo
Dank u wel voor de antwoorden hoewel er ombeschofte mensen tussen zitten .
Mijn zoon is autistiche en zwakbegaaft en hij loopt sinds die dag als een lopende tijdbom door het huis dat hem onrecht is aan gedaan maar goed sommige mensen kunnen tussen berichten kijken .ex heeft zware bordeline en er  is niet mee te praten
Gelukkig heb ik me er ook niet mee bemoeit maar wel vaak genoeg gezegd dat zij met alle ruzie die er geweest moeten stoppen dit is niet bemoeien maar ik zeg dat in belang voor de kinderen die er tussen lopen zij heeft al twee kinderen van 2 verschillende vaders die ik ook als onze kleinkinderen zie
ik word gek van mijn zoon wat moet of kan ik doen en daar om heb ik jullie om advies gevraagd dat ik WIJ heb geschreven is een foutje van mij had ik niet moeten doen
u mag best weten dat ik erg overspannen bent en dat ik foutjes maak in de mail komt ook dat ik het schrijft zoals ik het zegt.
niet alleen mijn kleindochter die bij opa en oma 2 a 4 dagen in de week was is hier de dupe van ook WIJ opa en oma ook want wij mogen ook geen contact meer hebben dat is de macht van een vrouw ik had haar ver boven mijn zoon staan kon ook goed met haar opschieten zag haar als me dochter en vaak gezegt dat ik mij er niet mee wilt bemoeiden maar misschien had ik dat wel moeten doen .  nogmaals voor het advies die ik gehad hebt en er ook wat mee kan doen
hoofdletter , puntjes mag u zelf invullen

ha
door halex Mar 22, 2017 om 16:55
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Blijf ik bij mijn advies om een onafhankelijke deskundige in te schakelen. U geeft nu wat meer over uw zoon prijs, waarbij het des te verstandiger is om hier iemand bij te halen die buiten alle familiebanden staat.

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2017 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Onbeschofte mensen tussen zitten"?  Wat is dat voor onfatsoenlijke opmerking?
[edit-redactie]

Redacteur
door Redacteur - Mar 22, 2017 om 16:25
1055 Antwoorden / 62 Vragen

geachte deelnemers aan dit topic, hou het beleefd en inhoudelijk!

de redactie