bestespellen
door bestespellen Feb 9, 2007 om 14:51
Geldzaken & recht

Recht op terugbetaling?

Als consument kun je tot 2 jaar worden gevorderd om te betalen, eventueel via een incasssobureau, maar wat als je per ongeluk iets dubbel betaald hebt en ze willen dat niet toegeven.
Dit is het geval bij een oudere dame van wie ik de administratie over heb genomen.



662 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u (...) kunt bewijzen, dat u teveel heeft betaald, heeft u dus een vordering op die persoon/dat bedrijf.


De mogelijkheid bestaat dan dat u ook een incassobureau kunt inschakelen, maar u dient dan wel over bewijs te beschikken. Neem dan een incassobureau die werkt op basis van 'no cure, no pay'. De eventuele kosten, zullen voor u (die oudere dame) dan gering zijn.


Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Maak een kopie van beide bankafschriften en eventueel ander bewijs, bedragen die er niet toe doen mag je wegstrepen. Schrijf vervolgens een duidelijke brief met toelichting en de vraag het bedrag binnen twee weken te storten op rekening nummer ... ten name van ... Als het bedrijf daar geen gehore aan wenst te geven kunt u overgaan tot verdere stappen zoals het zelf inschakelen van een incasso bureau en het starten van een juridische procedure. Maar geef het bedrijf eerst nog een redelijke kans en termijn om het probleem op te lossen. Als het om een relatief hoog bedrag gaat is het in verband met latere bewijslast verstandig de brief aangetekend en met bericht van ontvangst te versturen (kost €7,60).


ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wanneer dit zwart op wit te bewijzen valt.
met gelijke ordernummer(s), data, enzovoort dan die vraag voorleggen aan:

Nedincasso
Postbus 95
6800 AB Arnhem
e-mail:info@nedincasso.nl

want ook u als "gewone"consument of belangenbehartiger voor die oudere dame kan natuurlijk dat incassobureau met gelijke/ betere munt nog terugbetalen.
Nedincasso werkt op basis No Cure- No Pay en zelfs bij het niet slagen hoeft u/die ouder dame maar een gering bedrag te betalen voor de kosten van papier en postzegels tot (zoals in mijn geval) hooguit       € 30,-

Success!!!

De Vrije Vogel






ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alvast bedankt voor uw snelle reacties, ik zal beide adviezen combineren en hopen dat een incassobureau niet nodig is.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer