bestespellen
door bestespellen Feb 9, 2007 om 14:51
Geldzaken & recht

Recht op terugbetaling?

Als consument kun je tot 2 jaar worden gevorderd om te betalen, eventueel via een incasssobureau, maar wat als je per ongeluk iets dubbel betaald hebt en ze willen dat niet toegeven.
Dit is het geval bij een oudere dame van wie ik de administratie over heb genomen.

662 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u (...) kunt bewijzen, dat u teveel heeft betaald, heeft u dus een vordering op die persoon/dat bedrijf.

De mogelijkheid bestaat dan dat u ook een incassobureau kunt inschakelen, maar u dient dan wel over bewijs te beschikken. Neem dan een incassobureau die werkt op basis van 'no cure, no pay'. De eventuele kosten, zullen voor u (die oudere dame) dan gering zijn.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak een kopie van beide bankafschriften en eventueel ander bewijs, bedragen die er niet toe doen mag je wegstrepen. Schrijf vervolgens een duidelijke brief met toelichting en de vraag het bedrag binnen twee weken te storten op rekening nummer ... ten name van ... Als het bedrijf daar geen gehore aan wenst te geven kunt u overgaan tot verdere stappen zoals het zelf inschakelen van een incasso bureau en het starten van een juridische procedure. Maar geef het bedrijf eerst nog een redelijke kans en termijn om het probleem op te lossen. Als het om een relatief hoog bedrag gaat is het in verband met latere bewijslast verstandig de brief aangetekend en met bericht van ontvangst te versturen (kost €7,60).

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer dit zwart op wit te bewijzen valt.
met gelijke ordernummer(s), data, enzovoort dan die vraag voorleggen aan:

Nedincasso
Postbus 95
6800 AB Arnhem
e-mail:info@nedincasso.nl

want ook u als "gewone"consument of belangenbehartiger voor die oudere dame kan natuurlijk dat incassobureau met gelijke/ betere munt nog terugbetalen.
Nedincasso werkt op basis No Cure- No Pay en zelfs bij het niet slagen hoeft u/die ouder dame maar een gering bedrag te betalen voor de kosten van papier en postzegels tot (zoals in mijn geval) hooguit       € 30,-

Success!!!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alvast bedankt voor uw snelle reacties, ik zal beide adviezen combineren en hopen dat een incassobureau niet nodig is.