ti
door tim_1993 Sep 25, 2013 om 23:04
Geldzaken & recht

Reclame bedrijf wil geld hebben.

Beste mensen,

Vandaag werd ik gebeld door een Reclame bedrijf met de informatie dat ik nog een rekening had open staan van vorig jaar september. Dit moest gaan om een bedrag van €400,- ex BTW. Nou hou ik altijd goed mijn boekhouding bij en zorg altijd dat alles netjes in de mappen terecht komt. Ik heb dit nagekeken en kon hier niets van terug vinden dat ik zaken had gedaan met dit bedrijf.

Ook het bedrijf had hier verder geen papieren van of geluidsopname dat ik zaken met hun heb gedaan.

Omdat mevrouw door had dat ik hier niet zo mee akkoord ging en eerst bewijs stukken wilde zien ging ze ook akkoord met een bedrag van € 250,- ex BTW.

Uiteraard ben ik hier ook niet akkoord mee gegaan. Wat mij verder nog opviel is dat ik meteen een geluidsopname moest inspreken met daarin dat ik akkoord ga met de bevestiging dat het factuur word verstuurd.

Ik heb gezegd dat mevrouw mij vrijdag kan terug bellen.

Graag heb ik wat meer informatie hoe ik in deze positie sta ? Ben ik verplicht om te betalen ? Of sta ik sterk en is dit een of andere truc om klanten te bestelen ?

Het gaat om een internet reclame bedrijf. Waar bedrijven kunnen adverteren. ( mijn bedrijf van vorige jaar bestaat immers niet meer ) wel is er een doorstart gemaakt onder de zelfde naam maar een ander kamer van koophandel nummer.

Ik hoop reacties te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Tim

1137 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is dus gewoon een poging om u op te lichten. Vrijdag geen gesprek voeren, geen gegevens verstrekken, geen vragen beantwoorden die op een bandje worden opgenomen.

Zeg dat u niet meer lastig gevallen wenst te worden en dat als ze denken recht te hebben op betaling van het een of ander maar een kopie nota moeten sturen.en controleer die heel zorgvuldig, dat u geen (nieuwe) verplichting aangaat.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enig idee of het hierom gaat? lees hier. Er zijn n.l. nogal wat van deze mensen die op deze wijze opereren. Bandopnames e.d. manipuleren ze zelfs. Als dit zo is, aangifte doen, d.w.z. als het deze methode blijkt te zijn.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de snelle reactie.
Het gaat inderdaad om internetbedrijvengids.nl

Mochten ze vrijdag weer bellen dan vraag ik inderdaad om bewijs. Mochten ze dit niet hebben of willen opsturen dan ga ik hier verder niet op in.

Beide Bedankt.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meteen ophangen. Geen gesprek aangaan met die oplichters.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard meteen ophangen, maar als u het gesprek doorschakelt naar uw mobiel met een recording functie (app) van gesprekken, kunt u (mits u vermeld dat u het gesprek opneemt) dit voor een rechter gebruiken en kunnen zij niets "bewerken" en u woorden in de mond leggen.

ve
door verwijderd - Sep 25, 2013 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen (verder) gesprek aangaan, geen vragen beantwoorden, geen gegevens verstrekken,niks faxen etc. Als u bovenaan in het zoekvakje bedrijvengids intikt ziet u vele vragen erover en de reacties, en tik ook eens op internet in: klachten bedrijvengids.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft niet te melden als je een door jezelf gevoerd gesprek opneemt en je mag ook een ander dit laten opnemen: lees hier (klik) informatie erover.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet het gesprek op de luidspreker en laat een collega meeluisteren. Vertel de persoon in kwestie direct dat u is gebleken dat er geen (benadruk dit) contract is aangegaan met het bedrijf en dat u dus niet betaald. Verder inderdaad nergens op in gaan en geen dingen laten opnemen o.i.d. en zeker inderdaad niets laten faxen, e-mailen of wat dan ook. Goedenmiddag wensen en ophangen.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

bedankt voor alle snelle reacties.
Ik weet voldoende en ik ga er inderdaad verder niet op in.
Uiteraard neem ik het gesprek wel even op via de app.

Bedankt!

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Tim,

zoals de anderen ook al geschreven hebben, gaat het hier om een malafide onderneming waar u, m.i., geen aandacht meer aan moet schenken. Als zij weer contact met u opnemen, gewoon direct de verbinding verbreken.

(Ook) deze criminele organisatie sjoemelt met de geluidsfragmenten en om die reden dient u dus een bandje in te spreken, zodat zij daar mee kunnen gaan 'rommelen'.

Blijkbaar heeft justitie geen interesse in deze wanpraktijken (geen prioriteit) en aangifte doen tegen dit tuig heeft helaas weinig zin.

Veel van dit soort sites kunnen worden herleid naar een paar personen/'bedrijfjes'.

Maar wat ook heel vreemd is, is dat ik het hostingbedrijf benaderd heb van onderstaande websites, om te vragen te reageren op dit soort wanpraktijken. Hierop uiteraard totaal geen reactie gehad. Zij moeten wel weten wat hier aan de hand is, maar schijnbaar interesseert hen dat totaal niet.

Indien u wilt weten om welk hostingbedrijf het gaat, kunt u dat opzoeken via: .

Type daar maar eens die malafide websites in, zoals bijv.
- internetbedrijvengids.nl
- ondernemersgids.nl
- internetvacaturegids.nl

Allemaal hetzelfde hostingsbedrijf........

Klik ' ' en ' ' ook eens....... (enz. enz.)

Sterkte met die malafide club, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vooral niet op ingaan, poging om uw portemonnee te lichten.

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

*het beste is helemaal niets zeggen (dus meteen de verbinding verbreken dus) en vooral het woordje "ja" niet gebruiken

ve
door verwijderd - Sep 26, 2013 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

tim_1993 schreef op woensdag 25 sep 2013, 23:15: Bedankt voor de snelle reactie.
Het gaat inderdaad om internetbedrijvengids.nl

Mochten ze vrijdag weer bellen dan vraag ik inderdaad om bewijs. Mochten ze dit niet hebben of willen opsturen dan ga ik hier verder niet op in.

Beide Bedankt.

U bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn waar van zij proberen om de boel optelichten. Als u eens met google gaat zoeken dan ziet u dat er ook al rechtzaken hier over zijn geweest, om op die manier zich te verrijken.