hv
door hvanbuiten Apr 13, 2012 om 11:08
Geldzaken & recht

Rente

Ik heb een variabele rente op mijn hypotheek die halfjaarlijks word aangepast per 1 april en 1 oktober.Op 1 oktober was die 3.9%.De euriborrente zakte in die 6 maanden ontzettend veel en had verwacht dat mijn variabele rente mee zou dalen,maar kreeg op 1 april bericht dat deze ongewijzicht bleef staan op 3.9%.Ik heb op de site van deze verzekeraar de rentestanden bekeken en daar stond de variabele rente op 3.3% en heb gebeld met deze verzekeraar en ze vermelde dat deze 3.9% was en ze niks voor mij kon doen.Ik heb nog gevraagd dat de 3.3% alleen voor nieuwe klanten waren maar dat ontkende ze.

523 3 Rapporteer

rm
door rma070 - Apr 14, 2012 om 05:17
52 Antwoorden / 1 Vragen

tip, ga eens naar een hypotheek adviseur...

jantje7
door jantje7 - Apr 14, 2012 om 08:32
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U zou misschien iets meer info kunnen verstrekken.
Aan welke euribor rente is uw hypotheek gekoppeld, bv. 1 maands, 3 maands, half jaar etc.
Hoe is de koppeling met deze rente bv. + 2 %, + 3 % etc.
Over welk rente wordt uw rente vastgesteld, gemiddelde, laatste maand etc.
Dit kunt u terug vinden in de voorwaarden.
Alleen zo is er een zinnig antwoord te geven.

Ook is de rente niet ontzettent veel gezakt.

Jantje

harrie
door harrie - Apr 14, 2012 om 08:51
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote= Ik heb nog gevraagd dat de 3.3% alleen voor nieuwe klanten waren maar dat ontkende ze.

Natuurlijk geldt dat tarief alleen voor nieuwe klanten, want gezien de kosten zal je geen nieuwe hypotheek bij een ander oversluiten.
Dus ben je aan hen overgeleverd. Aangezien (vrijwel) alle hypotheekbanken deze truc toepassen, ben je aan hen overgeleverd bij renteherzieningen.

Ex-Haagsche Harrie