johan35nl
door johan35nl Dec 13, 2016 om 20:23
Geldzaken & recht

Schimmels na contract ondertekening

Hoi allemaal,

Tijdens de bezichting en op de foto's op Funda geen schimmels in de badkamer. 2 weken daarna contractondertekening. 1 maand na de 1ste bezichtiging ,tijdens een bezoek aan de huidige bewoners voor overname van de spullen, zitten er schimmels zowel op het plafond als in de voegen in de badkamer (veel in de voegen).
Nu zit ik met een schimmelallergie en krijg ik veel klachten van schimmels. De verhuurder heeft aangegeven de schimmels met hg te verwijderen, maar daar zit ik dan met de schimmelsporen en een grote kans dat ze weer terug komen (de huidige bewoner gaf aan dat ze blijven terug komen). Is dit een verborgen gebrek?
Het betreft een jaarcontract, ik wil nu graag een half jaar contract stel dat ze terug komen.

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

3233 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 13, 2016 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schimmel is een gevolg van niet voldoende ventileren en deels van niet voldoende schoonhouden.

Dus als u straks wel ventileert en de boel boent, hebt u trouwens geen dure HG  voor nodig want dat is gewoon bleek, komt die schimmel niet terug.

an
door anti-azijnpizzer - Dec 13, 2016 om 20:31
8 Antwoorden / Vragen

Dit is geen verborgen gebrek, want het is een gevolg van de bewoning zelf (en gebrekkig ventileren). Overigens kan men niet allergisch zijn voor schimmels: schimmels zijn eenvoudig weg ziekteverwekkers (net als bacteriën) die gezondheidsklachten kunnen veroorzaken.

Los van de inhoud die HG biedt, is het een effectief middel. Wanneer u de zaak netjes schoonmaakt, goed nadroogd (een trekker in de douche, dat werk) en goed ventileert zou het probleem opgelost moeten zijn en ook niet terugkeren. Pas wanneer blijkt dat het vocht niet hiervan afkomstig is (maar dat kunt u niet, gelet op het feit dat het een natte ruimte betreft) zou het een verborgen gebrek kunnen zijn. Bijvoorbeeld via optrekkend vocht.

OM
door OMPI65 Dec 14, 2016 om 12:02
23 Antwoorden / 0 Vragen

En dan ook elke dag nadrogen!
ik heb een inpandige douche en alleen een luchtpijp door het dak als ventilatie.... en geen schimmel!

sc
door scorpio69 Dec 14, 2016 om 19:22
15 Antwoorden / Vragen

"" Overigens kan men niet allergisch zijn voor schimmels""

Schimmelallergie bestaat wel degelijk !

Google eens:
http://www.dinantvochtbestrijding.nl/schimmelallergie òf
https://www.allergie-center.nl/Schimmelallergie

marita5
door marita5 - Dec 13, 2016 om 20:35
11533 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johan35nl .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://financieel.infonu.nl/geld/127381-huurverlaging-vragen-vanwege-schimmel.html

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 13, 2016 om 21:20
7210 Antwoorden / 3 Vragen

In plaats van Hg kunt u ook soda gebruiken.
https://m.youtube.com/watch?v=SCfDsb5X4eA

mo
door mof - Dec 14, 2016 om 12:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat u allergisch bent is toch irrelevant. Het is of een gebrek aan de woning, of niet.
en als het dat niet is dan zult u zelf een oplossing moeten vinden. Anders zou u de verhuurder aansprakelijk kunnen stellen.

ga
door gamemuis - Dec 14, 2016 om 18:44
36 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft daar geen dure HG voor nodig. Een goedkope fles bleekwater werkt ook prima. Gewoon even weghalen. Als u goed ventileerd. Ramen en deuren open tijdens het douchen/badderen, dan duurt het heel lang voordat het weer terug komt.