jo
door john1971 Oct 3, 2005 om 22:41
Geldzaken & recht

Schoenen bij Ziengs, merk Gatinno

Ik heb een meningsverschil met Ziengs. Ik heb half september een paar kinderschoenen gekocht voor mijn dochter van 4. Aankoopprijs 79,95. Na 2 dagen dragen valen er reepjes zool vanaf. Mijn vrouw is terug gegaan naar de winkel en heeft gevraagd of dit normaal is. Om een lang verhaal kort te maken, dit is volgens Ziengs normale slijtage. Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Ik heb nu in ieder geval de afspraak gemaakt om het een maandje aan te kijken, de zolen zijn niet door, maar ik vrees, gezien de slijtage na 2 dagen dat het alleen maar erger gaat worden. Ik weet niet of er meer mensen zijn die problemen hebben met Ziengs, of met schoenen van het merk Gatinno. Het zijn bruine,suede laarsjes met een rubberen zool met laagjes.

919 4 Rapporteer

je
door jeroenbosch - Oct 4, 2005 om 16:43
67 Antwoorden / 0 Vragen

Geen ervaring met Ziengs, noch met Gathino, zo te lezen wil ik dat ook niet eens meer!

Schoenen van €80,=? Ik zou het niet eens nog eventjes aanzien en uitproberen, maar onmiddellijk andere schoenen eisen of geld terug. Ik mag aannemen dat U Uw dochter niet elke dag met deze schoenen alvast laat oefenen voor de vierdaagse! Voor dit geld mag U toch wel kwalitatief goede schoenen verwachten. Na 2 dagen delen van een zool verliezen is niet bepaald normale slijtage en hoeft (mag) U niet accepteren.

Vriendelijke groeten JB

jo
door john1971 - Oct 4, 2005 om 19:31
18 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt voor de reactie. dit is voor mij ook de eerste en laatste keer dat ik een paar schoenen bij ziengs heb gekocht, normaal koop ik schoenen voor mijn dochter elders, maar wel in dezelfde prijsklasse, echt nog nooit problemen gehad. ik denk ook niet dat het door de firma ziengs zelf komt, maar door de bedrijfleidster, maar geloof mij, ik ben geenzins van plan dit te accepteren! en wat betreft de 4 daagse, mijn dochter doet er mee wat elk normaal kind van bijna 5 doet, mee naar school en buiten spelen, that's it! ik kijk nu al uit naar volgende maand als ik bij ziengs voor de toonbank sta!

ha
door harryp_1 - Oct 10, 2005 om 18:54
5 Antwoorden / 0 Vragen

Onze kinderen lopen geregeld op Gattino schoenen. Wij hebben nog nooit klachten ermee gehad. Prima schoenen van een degelijke kwaliteit. (ze zien er na twee weken uit of ze twee jaar zijn, maar dat ligt niet aan de schoenen :)  een poetsbeurt doet dan wonderen)

Wel vind ik de reactie van de winkelier getuigen van weinig service. Als ik u was zou ik er mee terug gaan en een klacht indienen bij het hoofdkantoor. Van zulke dure schoenen mag je verwachten dat ze meegaan tot uw kind eruit gegroeid is.

holstein
door holstein - Oct 10, 2005 om 19:20
922 Antwoorden / 16 Vragen

Het lijkt me duidelijk dat ze het moeten gaan oplossen en hier nam ik beslist geen genoegen mee en hoeft u ook niet te nemen.
Er is een ondeugdelijk produkt geleverd en dat kan en mag gewoonweg niet en daarom zijn zij in dit geval aansprakelijk en zullen het toch moeten oplossen.
Tachtig euro, het is me ook nog een paar centen, dus ik ging terug en eiste dat ze het oplossen, niks aankijken, andere schoenen !