nirak888
door nirak888 Jul 4, 2013 om 20:06
Geldzaken & recht

Schuld aan Majoc l B.V.

Beste mensen,

Zojuist heb ik een brief van van EDR-incasso ontvangen over een betaling aan Majoc l B.V ontvangen. Of ik even zo vriendelijk zou willen zijn om een z.g openstaand bedrag van € 175,00 voor Telfort te betalen.

Het zou gaan om 4 openstaande bedragen in 2007.
Nu ben ik in 2007 idd van Telfort, overgestapt naar Vodafoon en daarmee mijn contract met Telfort beeindigd.
Telfort daarintegen, was het schijbaar niet met mij eens en heeft nog een half jaar geld van mijn rekening geincasseert waar van ( omdat ik het te laat in de gaten had ) er 4 heb terug laten storten om mijn rekening.
De bedragen die Telfort bleef innen lagen beduidend hoger dan mijn abbonnement en dit terwijl deze niet eens meer in gebruik was.
De rest heb ik maar als verloren beschouwt.

Nu naar 6 jaar ( verder nooit iets gehoord, ook niet van Telfort ) zou ik ineens een bedrag aan Majoc l B.V. moeten betalen.

Ik ben geensins van plan te betalen.

Ik vind het moeilijk uitzoeken na 6 jaar Wat kan ik het beste doen?

1006 5 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Jul 4, 2013 om 20:13
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*advies: geeft schriftelijk aan dat de vordering verjaard is

(de verjaringstermijn voor diensten is 5 jaar)

alfatrion
door alfatrion - Jul 5, 2013 om 00:18
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Telefort heeft een niet afdwingbare vordering op u, tenzij ze de vordering heeft gestuit, omdat zes jaar gelezen abonnement nog stilzwijgend verlengt worden worden met een jaar. Dit kan evenwel leiden tot een melding bij preventel en u bemoeilijken in het sluiten van toekomstige abonnementen..

Als er incassokosten inrekening worden gebracht dan moeten deze conform rapport voorwerk II worden begroot op 37 euro.

ikbenik
door ikbenik - Jul 5, 2013 om 03:26
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Typisch KPN.

Gewoon de poten stijf houden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 5, 2013 om 12:22
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wat je het beste kunt doen is zelf een incassobureau inschakelen en die resterende 2 maanden terugvorderen.

Overigens wat ikbenik zegt is juist; heb dit destijds ook aan de hand gehad met Hetnet (ook KPN), opgezegd, ontvangstbevestiging gekregen (die heb ik nog steeds :-)), maar ze bleven gewoon afschrijven en uiteraard laten storneren/blokkeren. Nooit meer iets van vernomen..

ikbenik
door ikbenik - Jul 5, 2013 om 12:32
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ik heb mij er nooit zo over uitgelaten, maar ik heb met KPN zeer grote problemen gehad.
Ik ben overgestapt van KPN naar UPC. Van KPN netjes een e-mail gehad dat het contract beëindigd was en dat ik de afrekening zou kunnen verwachten.

Geen afrekening en KPN schreef netjes van mijn rekening af.
Ik bellen naar KPN. Bij hun was niets bekend over contractbeëindiging.
Daarop heb ik de bankrekening laten blokkeren. Dus KPN kon niets meer afschrijven. Tot 56 dagen laten storneren.
KPN dreigde.
Toen een incassobureau (zat ik op te wachten.)
Resultaat is dat het incassobureau de zaak heeft gesloten en teruggegeven heeft aan KPN.

Het is nog steeds niet opgelost.

Let wel: een incassobureau heeft niet meer rechten dan een consument. Dus zij hebben geen enkel gezag. Doe daar je voordeel mee.