Em
door Emiel Huisman Jan 11, 2024 om 15:43
Geldzaken & recht
Staatsloterij

Ik las op de site van de staatsloterij dat ze alleen uit verkochte lotnummers trekken. (staat ook in de staatsloterij spelvoorwaarden).

Dan zou in mijn optiek toch ook elke maand de jackpot moeten vallen, want alle loten die meedoen zijn verkocht?.
Hoe kan het dan dat de jackpot heel vaak niet valt?.

Iemand enig idee?.

Groetjes Emiel

12588 8 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Jan 11, 2024 om 15:53
7225 Antwoorden / 3 Vragen

De loten die meedoen worden verkocht maar dat wil niet zeggen dat er op de verkochte loten ook de jackpot is gevallen die wordt steeds meer waard en zal eens wel door een geluksvogel gekocht worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 11, 2024 om 16:14
16887 Antwoorden / 202 Vragen

De site van de staatsloterij:

Veelgestelde vragen

Staatsloterij

Speluitleg

gerbera
door gerbera - Jan 11, 2024 om 16:19
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Dat alle verkochte loten medoen aan de trekking wil niet zeggen dat op alle loten een prijs valt. Dus om die reden zal ook de jackpot niet bij elke trekking vallen.

De Jackpot valt niet elke 10e van de maand. De Jackpotmachine, met 6 blauwe ballen en een oranje bal, bepaalt of de Jackpot valt. Wordt de blauwe bal getrokken, dan valt de Jackpot niet en groeit hij door

gr
door gravin2 Jan 11, 2024 om 17:20
24 Antwoorden / Vragen

Dan concludeer ik toch, mede met TS, dat prijzen niet op verkochte loten hoeven te vallen,

en dat insinueert men wel.

ti
door tilpend Jan 11, 2024 om 17:35
139 Antwoorden / 0 Vragen

De Jackpot staat los van de andere prijzen van de Staatsloterij, staat ook duidelijk in het reglement. De gewone prijzen zoals de hoofdprijs van 1 miljoen vallen elke maand, alleen de Jackpot hoeft niet persé elke maand te vallen en groeit dan door.

gerbera
door gerbera Jan 12, 2024 om 15:47
7382 Antwoorden / 14 Vragen

@GRAVIN2, Uw conclusie klopt totaal niet, prijzen kunnen alleen maar op verkochte loten vallen. Maar aangezien er meer loten zijn verkocht dan er prijzen beschikbaar zijn vallen nummers buiten de boot, simpel omdat ze niet getrokken worden. Is met een normale loterij ook zo, niet op alle loten valt een prijs, zo dat wel het geval zou zijn kunnen ze alle lot-kopers gewoon een prijs tezenden, hoeven ze geen trekking te doen.
En de TS heeft het over de jackpot waarvoor een andere procedure geldt.

Ag
door Agnesis - Jan 11, 2024 om 19:06
1 Antwoorden / Vragen

7 balletjes, waarvan 6 blauw en 1 oranje! Pas als de oranje bal getrokken wordt, gaat de jackpot eruit. De ballen worden elke maand opnieuw getrokken!

ze
door zeemannetje - Jan 12, 2024 om 15:55
121 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat hoeft niet. Kansberekening, moeilijk, maar nee dat hoeft niet. Alleen na max 5 trekkingen of zo gaan ze door tot de jackpot wel valt.

De
door Dennis Eijs - Jan 12, 2024 om 20:32
2 Antwoorden / Vragen

Naast de getallen worden er ook gekleurde balletjes meegetrokken. Valt het juiste gekleurde balletje, dan gaat de jackpot er ook uit.

mo
door mof - Jan 15, 2024 om 19:59
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De jackpot wordt niet uit alleen verkochte nummers getrokken. Dat geldt alleen voor de reguliere prijzen. Wel wordt doorgetrokken tot een winnend lot valt als al vier keer eerder de jackpot niet is gevallen. Dan is ie lekker hoog.

holiday
door holiday - Jan 15, 2024 om 23:15
102 Antwoorden / 12 Vragen

Er kloppen wel meer dingen niet bij loterijen, van alle 1/5 loten trekken 9 loten mee die nooit verkocht worden, want je kan nooit 10 loten met hetzelfde lotnummer kopen waar alleen de achterste nummer 0 t/m 9 is. Hoeveel 1/5 loten worden er wel niet verkocht, miljoenen.
Tevens beweerd de staatsloterij dat de trekking openbaar is, nou ik heb al een paar keer verzocht om hierbij aanwezig te mogen zijn, maar elke keer schijnt het te vol te zijn. De werkelijkheid is dat de trekking van de grote prijzen al veel eerder gedaan wordt en de winnaars al veel eerder bekend zijn of uitgekozen zijn.