ni
door nico1096 Mar 5, 2012 om 23:18
Geldzaken & recht

Straks je bankrekeningnummer niet mee kunnen nemen!!!

Straks krijgt uw bankpas een 18cijferig nummer.

Samengesteld uit de bankgebonden 9cijferige IBANcode en uw 9cijferige bankrekeningnummer.

Conclusie?
U kunt straks niet meer van bank veranderen met medeneming van uw bankrekeningnummer!

Niet, dat dat op dit moment gemakkelijk is.
Maar straks kunnen we het helemáál wel vergeten!

Heren & Dames politici,
kunt u deze ontwikkeling misschien voorkómen?

739 6 Rapporteer

empyria
door empyria - Mar 6, 2012 om 06:22
504 Antwoorden / 3 Vragen

Bent u dan van plan om ieder jaar van bank(rekening) te veranderen ofzo?

Hoe vaak komt dat nou voor eigenlijk?

tdehond
door tdehond - Mar 6, 2012 om 07:24
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien dat alleen het deel wat aan de bank gebonden is niet meegenomen kan worden. Wel het deel wat u nu waarschijnlijk al uit uw hoofd kent.

jo
door jorisw - Mar 6, 2012 om 08:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nummerbehoud bestaat helemaal nog niet. Er is weliswaar druk vanuit de Tweede Kamer maar het is nog niet mogelijk.

Maar als het straks wel mogelijk wordt dan kan je je bankrekening meenemen, maar het is logisch dat je het IBAN deel niet mee kan nemen: dat geeft immers aan bij welke bank je zit. Als je dat ook persoonsgebonden wilt maken, dan moet je wereldwijd een nummerbehoud systeem worden ingevoerd.

abarth
door abarth - Mar 6, 2012 om 21:38
845 Antwoorden / 19 Vragen

Dit moet gestopt worden....
Wilders neem actie!!!

pfffff.. Sorry hoor maar dit is echt nonsens

valerius-2
door valerius-2 - Mar 6, 2012 om 23:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=abarth schreef op dinsdag 6 mrt 2012, 21:38]Dit moet gestopt worden....
Wilders neem actie!!!

pfffff.. Sorry hoor maar dit is echt nonsens[/quote

Nu weet ik waar Wilders de onzin vandaan haalt. .)haha

Em
door Emmap - Mar 22, 2012 om 15:17
162 Antwoorden / 8 Vragen

Ik zou graag naar een andere bank willen, maar juist het feit dat je dan NIET je eigen nummer kan meenemen, houdt me (nog) tegen.
Volgens mij kan het nu niet, en straks nog steeds niet.
Ik lees bij de vraag over een 9-cijferig rekeningnummer, hoe werkt dat dan bij vm Postbankrekeninghouders? Die hebben (nog) een korter nummer, of wordt dat aangevuld met 'nullen'?
Als ik event. een ander nummer krijg, zou dat misschien juist een mooi moment zijn om over te stappen naar de bank van mijn voorkeur!