jo
door josf Feb 29, 2016 om 10:00
Geldzaken & recht

Tnt post stuurt ongevraagd onaangeboden pakket buitenlands terug

Wij zaten te wachtten op een pakket dat vanuit het buitenland moet komen.

Wat blijkt dieachterlijke gladiolen bij tnt hebben het teryggezonden vanwege een beschadiging.
TNT post heeft geen foto van de beschadiging, ze hebben ons niet geinformeerd of de keuze gelaten of wij het pakket wel willen hebben.
Dat wilden we wel omdat het van familie afkomstig is. Desnoods beschadigd.
Daarnaast krijgt de zender nu een boete van 1000 euro omdat het teruggezonden is en de lokale post doet geen onderzoek en schuift alle schuld door naar tnt.  kortom de ontvanger en de zender zijn de dupe van deze belachelijke werkwijke en consumentonvriendelijke TNT.

Ilk hoop dat ze snel VD volgen want klantenservice kent tnt niet.

TNT heeft als doel de post te bezorgen en de klanmt bepaald of het pakket geweigerd wordt of niet en niet tnt

heb geprobeerd om bij die eikels te klagen doch ze nemen de klacht niet eens aan en schuiven alles  door naar de zender.

1857 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 29, 2016 om 10:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Achterlijke gladiolen? Eikels? Toe maar, het kan niet op.

tijger1
door tijger1 - Feb 29, 2016 om 10:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u in uw klacht dezelfde terminologie hebt gebruikt als hier op het forum, begrijp ik dat ze u niet te woord willen staan.

En het is correct dat alleen de afzender kan klagen. En dan een boete van € 1.000? Hoogst onwaarschijnlijk.

jo
door josf - Feb 29, 2016 om 11:26
19 Antwoorden / 5 Vragen

tja blijkbaar weten sommige niet hoe het in andere landen werkt, je betaald het dubbele aan verzendkosten en inkaringskostten.

tnt heeft in strijd met de postwet gehandeld en had deze keuze nooit mogen maken.

en nee ik blijf netjes aan de telefoon... in tegenstelling tot tnt die alles afschuift en niet eens een klacht wil aannemen.

Ik heb al gezegd wij willen het pakket beschadigd of niet.

ONgeacht de staat TNT had ons moeten bellen, de nummers stonden op de invoice, zij hadden het recht niet om voor ons een beslissing te nemen. daar ben ik pissed over.

tijger1
door tijger1 - Feb 29, 2016 om 11:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt wel zoveel willen, maar het pakket is terug en het is uw zaak niet, maar van de verzender.

jo
door josf - Feb 29, 2016 om 11:34
19 Antwoorden / 5 Vragen

Het pakket is nog in nederland in een wacht container. maar ze willem hem erniet uithalen terwijl ik wel weet dat het kan !
tnt heeft een verplichting en komt deze niet na.

di
door digioma - Feb 29, 2016 om 11:44
646 Antwoorden / 29 Vragen

Da's vreemd... pakket is teruggezonden, diegene die het heeft verzonden moet 1000 euro betalen en nu ligt het pak opeens in een container in Nederland... heel  bijzonder dus.

jo
door josf - Feb 29, 2016 om 11:50
19 Antwoorden / 5 Vragen

het is niet bijzonder... de ontvanger krijgt de boete van de lokale postmaatschappij (retourkosten, inhandeling, onjuiste frankering boete vanwege terusturen), dat is al bekend. (vanwege ervaringen in de omgeving en vanwege het gewicht)
TNT heeft het pakket niet aangebonden en het ligt nu in de retouren bak en kan niet eruitgehaald worden omdat het al in het systeem zit (hun eigen woorden) daarnaast hebben ze ons niet gebeld en hadden zij die beslissing nooit mogen nemen en ons de keuxze moeten laten maken. Ook gezien de postwet. tnt is een transporteur en als er iets met het pakket is dan moet de ontvangende partij beslissen of het geaccepteerd wordt of niet en niet TNT.
Het is helaas door onwil van tnt niet mogenlijk om bij hun een klacht in te dienen. TNT heeft de fout gemaakt en is nalatigheid te verwijten.

Wij wachten dan ook op de factuur van de lokale post en zullen die bij tnt indienen via een deurwaarder, inclusief de eerste verzend kostten.

tijger1
door tijger1 - Feb 29, 2016 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij wachten dan ook op de factuur van de lokale post en zullen die bij tnt indienen via een deurwaarder, inclusief de eerste verzendkostten.

Prima, ga uw gang.

jo
door josf - Feb 29, 2016 om 12:00
19 Antwoorden / 5 Vragen

zeker, wat denkje dat er gebeurt als tnt een pakketje van philips of hoogovens terugstuurt?

TNT moet in alle gevallen de Klant bellen, ik heb ondertussen al een klacht ingedient bij consuwijzer.

TNT heeft lak aan de consument en weigert elke verantwoordelijkheid, wellicht heeft een van hun mensen het uit zijn handen laten vallen en wie zijn de dupe juist... de consument.

Fedex en UPS bezorgen een pakket ook als het beschadigd is en laten de keuze over aan de klant, waarom omdat zij daartoe verplicht zijn voilgens de wet.

ha
door halex - Feb 29, 2016 om 20:26
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Niet dat het erg is, maar u begrijpt het allemaal niet. Het is ook lastig, wetgeving uitleggen en zo.
Allereerst bent u geen klant. Dat is de afzender. Die heeft opdracht tot verzending gegeven. TNT heeft niets met u van doen.
Ten tweede hebt u het steeds over de postwet. En vervolgens over een pakket wat enig gewicht vertegenwoordigt. De postwet geldt voor PostNL en gaat over briefpost.
Als het pakket inmiddels (of nog) in de container ligt, heb je grote kans dat het nog niet voorbij de Douane is. Wellicht heeft de Douane het pakket tegengehouden. Hoe weet u dat het pakket al wel ingevoerd is en uit de container gehaald kan worden?

aurora1
door aurora1 - Feb 29, 2016 om 20:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou maar snel mijn mond met zeep wassen. Wat een onbehoorlijk taalgebruik houdt u erop na en dat moeten we dan maar lezen?
Gelukkig zijn er toch nog mensen hier die u advies geven.

diumenge
door diumenge - Feb 29, 2016 om 20:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een vreemde reacties hier. Ja TS is formeel niet de klant, maar heeft mijn inziens alle reden om kwaad te zijn over deze handelswijze. Het lijkt wel of een meerderheid heel normaal gedrag vindt van TNT.

ha
door halex Feb 29, 2016 om 21:52
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Het is de toon die de muziek maakt. Door zijn taalgebruik heeft TS de meeste reaguurders niet op z'n hand. Daarbij vraag ik me oprecht af of het TNT of de Douane is die het pakket in de container houdt. TS beweert veel, maar onderbouwt erg weinig.

jo
door josf - Mar 2, 2016 om 07:34
19 Antwoorden / 5 Vragen

ha.. TNT heeft gelukkig mensen die wel nadenken. Na veel bellen ect is het pakket niet retour gezonden en naar ons adres gestuurt.
Wat blijkt de hele ophef van tnt is zwaar overtrokken geweest.

Ja er is een zwaardere doos tijdens het laden eropgezet waardoor onze doos wat uitgezet is geworden en door tnt medewerkers opnieuw dicht geplakt geweest is , daar zijn we dankbaar voor. Maar de inhoud was kompleet en onbeschadigd.

Connecties bij de lokale post zeiden ons al dat als het retour gestuurd zou worden zij elke aansprakelijkheid afwezen en die bij tnt neerlegde, ook omdat de inhoud compleet was, de verzender zou in dit geval een forse naheffing krijgen. lees porto kosten plus boete plus invoerrechten plus btw.

Ik heb tnt dan ook gemaild dat we dankbaar zijn dat het pakket gearriveerd is maar dat wij een zeer zwaar beschadigde doos verwachtte hetgeen niet het geval is. Dat de reactie van tnt zwaar overtrokken was in dit geval en dat de persoon die de beslissing nam om het terug te sturen eens bij zichzelf te rade moest gaan en dat degene die beslotren had om het alsnog te bezorgen het goed gedaan had.

Maar stel dat ik niet was gaan bellen, mailen ect....  en ik had tnt ook de vraag gesteld , waarop ze stil werden en geen antwoord gaven, stel het pakketje is voor heineken, klm, hoogovens, of de regering of het koningshuis... werken jullie dan via dezelfde procedure ?

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2016 om 13:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft dus helemaal voor niets op dit forum zitten mopperen en klagen zonder een vraag te stellen bij deze rubriek Vraag en Beantwoord.