br
door bruininkmulder Dec 3, 2014 om 23:27
Geldzaken & recht

Uitkering

Weten de mensen met een laag ikomen onder de 990 euro netto per maand dat zij recht hebben op een toeslag.Mijn zoon nam met de gemeente schiedam.contact op maar hij was helaas te laat het moest voor 1 December aan gevraagd worden.Dus helaas pinda kaas Ik vind dit wel schandalig.Er zijn misschien veel mensen die dit niet weten.

1120 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2014 om 23:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De mensen met ern uitkering van de soos kregen dit automatisch. Het is op Prinsjesdag bekend gemaakt en op 2 november stond er hier nog ern topic over.

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2014 om 23:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 3 dec 2014, 23:48]De mensen met ern uitkering van de soos kregen dit automatisch. Het is op Prinsjesdag bekend gemaakt en op 2 november stond er hier nog ern topic over.

Heeft ook all over op het web gestaan.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 4, 2014 om 00:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Er zijn toch berichten hier over veelvuldig bekend gemaakt.

fi
door fisbel - Dec 4, 2014 om 21:08
851 Antwoorden / 3 Vragen

Van de 874.000 huishoudens wordt ongeveer de helft door de gemeente aangeschreven. Van de niet-aangeschrevenen zal naar verwachting 30% niet reageren vanwege onbekendheid met de regeling.

Mensen met een uitkering van het UWV (Wajong, arbeidsongeschikt, werkloos) krijgen geen brief. De SVB verstuurt alleen brieven aan AOW-ers met een aanvulling tot bijstandsniveau. UWV en SVB verstrekken de informatie uitsluitend digitaal (zie link 2 en 3)

Ook mensen (jongeren) met bijvoorbeeld een parttime baan en ZZP-ers kunnen in aanmerking komen vcor de koopkrachttegemoetkoming. Het (netto) inkomen mag niet hoger zijn dan 110% van de bijstandsnorm.

Heel veel wetenswaardigheden in link 1 . Hier staat ook beschreven dat een bezwaarschrift kan worden ingediend, als de gemeente de aanvraag afwijst. Een uiterste inzendtermijn van 1 december is wel erg kort. Tja....... gemeenten krijgen een budget dat al rekening houdt met 30% die geen beroep doet op de koopkrachttegemoetkoming. Je krijgt dan de kromme wereld dat iemand met een paar ton op de bank, maar weinig inkomen box 1 de tegemoetkoming wél krijgt (voor 2 van zulke klanten deed ik de aanvraag) en de zoon van bruininkmulder niet, omdat hij een enkele dag te laat was. Lees hier en hier en hier

viejo
door viejo - Dec 5, 2014 om 18:14
63 Antwoorden / 4 Vragen

Uw buren , de regio rotterdam, stelde dat de koopkrachttoeslag pas na 1 december kon worden aan gevraagd. http://www.laaginkomen.nl/

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2014 om 19:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is blijkbaar voor elke gemeente verschillend.

fi
door fisbel - Dec 5, 2014 om 22:08
851 Antwoorden / 3 Vragen

Elke gemeente in Nederland moet deelnemen aan de koopkrachttegemoetkoming. De hoogte van het bedrag is vastgelegd. Maar de randvoorwaarden zoals aanvraagtermijn en welke bewijsstukken meegestuurd moeten worden, verschillen. Ook hoe de aanvraag moet worden ingediend: digitaal / op papier. De gemeente Schiedam neemt aanvragen die binnenkomen na 30 november 2014 niet meer in aanmerking.

Rotterdam betaalt de koopkrachttegemoetkoming uit in november aan degenen die bekend zijn bij de gemeente en in aanmerking komen. Degenen die niet aangeschreven worden en wel recht op de tegemoetkoming hebben, moeten de aanvraag in december 2014 doen. Aanvragen die binnenkomen na 31 december 2014 worden niet meer in behandeling genomen.
De gemeente Rotterdam is bijzonder streng wat betreft het opsturen van bewijsstukken ter controle. Zo vraagt de gemeente naast de inkomensgegevens om een kopie van een geldig identiteitsbewijs, niet zijnde het rijbewijs.