Ra
door Ralph1234 Jan 8, 2020 om 15:27
Geldzaken & recht

Uitschrijving niet verwerkt door big gym

In september hebben mijn vrouw en ik ons aan de balie bij big gym uitgeschreven. Dit middels een inschrijfformulier welke we van de medewerker van big gym kregen. Uitschrijving zou dan per 1 november zijn. Helaas heb ik geen kopie meegekregen of foto gemaakt van het uitschrijvingsbewijs vanuit het vertrouwen dat big gym dit wel goed zou oppakken.

Helaas heeft big gym onze uitschrijving niet verwerkt. De afgelopen 3 maanden zijn daardoor gewoon nog abbonementskosten in rekening gebracht. Ik heb die bedragen laten storneren. Helaas bood big gym geen mogelijkheden aan om online of via een belletje in contact te treden. Ik was zelf in november en 1e helft december niet in staat om langs de sportschool te gaan ivm een operatie. Toen ik er eind december kwam werd mij medegedeeld dat big gym zelf geen fouten maakt, ik toch echt gewoon moest betalen en er anders een deurwaarder op mij afgestuurd zou worden. Big gym stond totaal niet open voor dat ze zelf een fout gemaakt hadden en dat recht zouden moeten zetten.

Hoe sta ik nu in mijn recht? 95 euro betalen voor 3 maanden doordat big gym een fout maakt voelt zo onterecht. Tegelijkertijd heb ik geen rechtsbijstand verzekering en ook geen zin in nog verder oplopende kosten en een lange procedure.

4657 7 Rapporteer

pino123
door pino123 - Jan 8, 2020 om 15:39
2766 Antwoorden / 14 Vragen

En u had zelf ook niet even kunnen bellen toen er bedragen van uw rekening werden afgeschreven? Dat vind ik bijzonder aangezien u wel de bedragen heeft kunnen laten storneren.

Ra
door Ralph1234 Jan 8, 2020 om 16:22
Antwoorden / 2 Vragen

Ik had wel willen bellen, maar op de hele website van big gym staat geen enkel telefoonnummer. Inmiddels aan de balie een telefoonnummer gekregen van het hoofdkantoor, alleen op werkdagen tussen 9 en 12 bereikbaar.  Contact gezocht maar men geeft aan aan de telefoon niet inhoudelijk te reageren op de casus. Verzoek was om per email een beschrijving aan te leveren. Daarop ook een emailadres gekregen. Daarheen gemaild, maar nu 2 weken later nog niets vernomen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 8, 2020 om 15:49
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ralph1234 ,

Hoe kan ik opzeggen ? klik op de rode regels .

https://biggym.nl/contact

De voorwaarden ART 4 , en ART 8

https://biggym.nl/info/algemenevoorwaarden

Ra
door Ralph1234 Jan 8, 2020 om 16:17
Antwoorden / 2 Vragen

Dank, zoals op de sit staat "Opzeggingen via de telefoon, mondeling of per e-mail worden niet in behandeling genomen. "

marita5
door marita5 Jan 8, 2020 om 16:25
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Juist , er staat ook : . Na beëindiging van je lidmaatschap kan je de BigGym ledenpas retourneren in de BigGym vestiging.     Voorwaarden : 6.3 Beëindiging van een lidmaatschap door de deelnemer, dient persoonlijk te geschieden middels een uitschrijfformulier in een van de BigGym vestigingen of online via de BigGym website.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 8, 2020 om 15:53
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dat is een lastige! Wie eist bewijst en helaas heeft u geen bewijs dat u het uitschrijfformulier heeft afgeleverd. De opmerking echter dat u zou moeten betalen omdat er anders een deurwaarder op u zou worden afgestuurd is buiten proportie en is als een dreiging op te vatten.

Met de dreiging geeft men ook aan dat men kennelijk op geen enkele wijze coulance wenst te tonen.
Om van gedoe en verdere mogelijke kosten af te zijn adviseer ik u toch om te betalen maar ... vraag wel toch eerst even ook advies bij het www.juridischloket.nl
Mogeliijk adviseert men daar toch iets anders. Wat u in ieder geval dan wel kunt doen is schriftelijk, aangetekend verzenden, dat u bezwaar maakt tegen de gang van zaken en naar uw mening wel degelijk sprake is van een fout bij hen en u om die reden alvorens te betalen nader juridisch advies vraagt resp. heeft gevraagd.

En uiteraard opnieuw uitschrijven met de nadrukkelijke aantekening dat u dat ook al eerder deed. (Om verdere problemen te voorkomen zoals mogelijk opnieuw te worden geconfroneerd met 'niet uitgeschreven zijn'.

Ra
door Ralph1234 Jan 8, 2020 om 16:16
Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw reactie. Ik heb me inderdaad nogmaals uitgeschreven en dit keer wel een foto ervan gemaakt. Daarbij op het formulier ook uitdrukkelijk laten vermelden dat ik al eerder uitschrijving had gedaan maar big gym daarbij verzuimd heeft deze te verwerken. Tevens aan de balie een emailadres gekregen van het administratiekantoor en daar een beroep gedaan op dat big gym dit recht zet. Nu 2 weken later nog geen reactie ontvangen.

pino123
door pino123 Jan 8, 2020 om 16:17
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom is dit als een dreiging op te vatten? TS storneert 3 maal zonder enkel overleg de betaling, daar kunnen op een gegeven moment consequenties aan vast zitten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 8, 2020 om 16:21
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@PINO, gewoon mijn mening gelet op het geheel. En dat behoeft niet uw mening te zijn.

Ra
door Ralph1234 Jan 8, 2020 om 19:30
Antwoorden / 2 Vragen

Hij wordt nog mooier, krijg zojuist een mail van biggym dat onze 2e uitschrijvingsformulieren die we eind december hebben ingevuld niet verwerkt worden. Dit omdat er nog een betaling openstaat. Ik krijg daardoor dus sowieso nog weer een extra maand voor de kiezen...

tijger1
door tijger1 Jan 8, 2020 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met die laatste onzin dus niet akkoord gaan. Maar u had eind december dus nog wel een maand opzegtermijn. Dus januari dient u ook te betalen, als u dat nog niet gedaan hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 8, 2020 om 20:33
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Dat kan niet! Herhaald: raadpleeg het juridiscjh loket. Men zal hoe dan ook uw tweede opzegging moeten verwerken. Of er een betalingsachterstand is volgens hen of niet! Hun weigering om niet te verwerken zou dan leiden tot nog meer achterstand en dat begint m.i. op een strafrechtelijk vervolgbaar aspect te lijken. Herkaald, m.i. dus naar mijn mening en raadpleeg het juridisch loket ook over dit nieuwe aspect.

Ra
door Ralph1234 Jan 8, 2020 om 21:09
Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor het meedenken. Heb zojuist de vordering voor november, december en januari toch maar betaald om mijn verbinding met big gym formeel en materieel af te handelen. Aangegeven dat ik een bevestiging wil dat ik per 1 feb 20 uitgeschreven ben aangezien wij een 2e set uitschrijfformulieren hebben ingediend per 30 december 2019 (inclusief een foto daarvan). Daarbij benoemd dat in de voorwaarden van big gym niets staat over dat je pas kan opzeggen als alle vorderingen zijn voldaan en dat dit ook juridisch niet zou houden.

Verder direct een klacht ingediend voor niet verwerken van de uitschrijving en big gym nog 1 kans gegeven om dat recht te zetten en de vordering terug te storten. Aangegeven dat ik anders volgende stappen zal nemen. De suggestie van het juridisch loket is dan een goede, wellicht zijn er nog andere stappen die ik kan zetten?

Ra
door Ralph1234 Feb 19, 2020 om 21:12
Antwoorden / 2 Vragen

Update: begin januari reactie van big gym gehad op een post die ik had geplaatst op forum van consumentenbond. Het bleek dat ze de opzegging wel hebben ingevoerd maar vergeten hadden op te slaan. Daarom hebben ze onterecht ons extra kosten in rekening gebracht. Ze gaven aan ons het geld terug te boeken. Inmiddels 1,5 maand verder maar nog niets ontvangen. Al 3 keer telefonisch contact gehad en telkens geven ze aan het in orde te maken, maar overboeking nog steeds niet ontvangen ...

ne
door neodutchio - Jan 8, 2020 om 16:21
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Zonder bewijs hebt u niets. U kunt niet aantonen dat u opgezegd hebt. Gevalletje beter opletten de volgende keer.

gerbera
door gerbera - Jan 8, 2020 om 16:22
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik zo de algemene voorwaarden lees zou er bij die club niet opgezegd kunnen worden, behalve als je meer dan 30 km verder gaat wonen. Zou die voorwaarden maar eens meenemen naar het juridisch loket, en met name art.6. Zelfs mondeling, ter plekke, is opzeggen niet mogelijk.

panter22
door panter22 - Jan 8, 2020 om 18:08
6599 Antwoorden / Vragen

Bij big gym heb je een abonnement voor minimaal 1 jaar. Was het abonnement al afgelopen toen je opzegde? De uitschrijving gaat pas in na 1 jaar lidmaatschap.
Je hebt een abonnement samen met je vrouw. Kon zij niet even langs de sportschool gaan toen bleek dat het abonnementsgeld werd afgeschreven?
Waarom ga je storneren voordat je weet wat er aan de hand is?

Ra
door Ralph1234 Jan 8, 2020 om 19:32
Antwoorden / 2 Vragen

We waren al 3,5 jaar lid dus uitschrijven kon per maand...

panter22
door panter22 Jan 8, 2020 om 20:53
6599 Antwoorden / Vragen

De medewerker bij wie je het formulier hebt ingevuld, herinnert je misschien nog?

justmeagain
door justmeagain - Jan 8, 2020 om 23:51
623 Antwoorden / 8 Vragen

Al had u wel een rechtsbijstandverzekering gehad, die komen niet van hun stoel voor 95 euro.