Uitschrijving niet verwerkt door big gym
In september hebben mijn vrouw en ik ons aan de balie bij big gym uitgeschreven. Dit middels een inschrijfformulier welke we van de medewerker van big gym kregen. Uitschrijving zou dan per 1 november zijn. Helaas heb ik geen kopie meegekregen of foto gemaakt van het uitschrijvingsbewijs vanuit het vertrouwen dat big gym dit wel goed zou oppakken.
Helaas heeft big gym onze uitschrijving niet verwerkt. De afgelopen 3 maanden zijn daardoor gewoon nog abbonementskosten in rekening gebracht. Ik heb die bedragen laten storneren. Helaas bood big gym geen mogelijkheden aan om online of via een belletje in contact te treden. Ik was zelf in november en 1e helft december niet in staat om langs de sportschool te gaan ivm een operatie. Toen ik er eind december kwam werd mij medegedeeld dat big gym zelf geen fouten maakt, ik toch echt gewoon moest betalen en er anders een deurwaarder op mij afgestuurd zou worden. Big gym stond totaal niet open voor dat ze zelf een fout gemaakt hadden en dat recht zouden moeten zetten.
Hoe sta ik nu in mijn recht? 95 euro betalen voor 3 maanden doordat big gym een fout maakt voelt zo onterecht. Tegelijkertijd heb ik geen rechtsbijstand verzekering en ook geen zin in nog verder oplopende kosten en een lange procedure.
En u had zelf ook niet even kunnen bellen toen er bedragen van uw rekening werden afgeschreven? Dat vind ik bijzonder aangezien u wel de bedragen heeft kunnen laten storneren.
Ik had wel willen bellen, maar op de hele website van big gym staat geen enkel telefoonnummer. Inmiddels aan de balie een telefoonnummer gekregen van het hoofdkantoor, alleen op werkdagen tussen 9 en 12 bereikbaar. Contact gezocht maar men geeft aan aan de telefoon niet inhoudelijk te reageren op de casus. Verzoek was om per email een beschrijving aan te leveren. Daarop ook een emailadres gekregen. Daarheen gemaild, maar nu 2 weken later nog niets vernomen.
Topantwoord
Hallo Ralph1234 ,
Hoe kan ik opzeggen ? klik op de rode regels .
https://biggym.nl/contact
De voorwaarden ART 4 , en ART 8
https://biggym.nl/info/algemenevoorwaarden
Dank, zoals op de sit staat "Opzeggingen via de telefoon, mondeling of per e-mail worden niet in behandeling genomen. "
Juist , er staat ook : . Na beëindiging van je lidmaatschap kan je de BigGym ledenpas retourneren in de BigGym vestiging. Voorwaarden : 6.3 Beëindiging van een lidmaatschap door de deelnemer, dient persoonlijk te geschieden middels een uitschrijfformulier in een van de BigGym vestigingen of online via de BigGym website.
Topantwoord
Dat is een lastige! Wie eist bewijst en helaas heeft u geen bewijs dat u het uitschrijfformulier heeft afgeleverd. De opmerking echter dat u zou moeten betalen omdat er anders een deurwaarder op u zou worden afgestuurd is buiten proportie en is als een dreiging op te vatten.
Met de dreiging geeft men ook aan dat men kennelijk op geen enkele wijze coulance wenst te tonen.
Om van gedoe en verdere mogelijke kosten af te zijn adviseer ik u toch om te betalen maar ... vraag wel toch eerst even ook advies bij het www.juridischloket.nl
Mogeliijk adviseert men daar toch iets anders. Wat u in ieder geval dan wel kunt doen is schriftelijk, aangetekend verzenden, dat u bezwaar maakt tegen de gang van zaken en naar uw mening wel degelijk sprake is van een fout bij hen en u om die reden alvorens te betalen nader juridisch advies vraagt resp. heeft gevraagd.
En uiteraard opnieuw uitschrijven met de nadrukkelijke aantekening dat u dat ook al eerder deed. (Om verdere problemen te voorkomen zoals mogelijk opnieuw te worden geconfroneerd met 'niet uitgeschreven zijn'.
Dank voor uw reactie. Ik heb me inderdaad nogmaals uitgeschreven en dit keer wel een foto ervan gemaakt. Daarbij op het formulier ook uitdrukkelijk laten vermelden dat ik al eerder uitschrijving had gedaan maar big gym daarbij verzuimd heeft deze te verwerken. Tevens aan de balie een emailadres gekregen van het administratiekantoor en daar een beroep gedaan op dat big gym dit recht zet. Nu 2 weken later nog geen reactie ontvangen.
Waarom is dit als een dreiging op te vatten? TS storneert 3 maal zonder enkel overleg de betaling, daar kunnen op een gegeven moment consequenties aan vast zitten.
@PINO, gewoon mijn mening gelet op het geheel. En dat behoeft niet uw mening te zijn.
Hij wordt nog mooier, krijg zojuist een mail van biggym dat onze 2e uitschrijvingsformulieren die we eind december hebben ingevuld niet verwerkt worden. Dit omdat er nog een betaling openstaat. Ik krijg daardoor dus sowieso nog weer een extra maand voor de kiezen...
Met die laatste onzin dus niet akkoord gaan. Maar u had eind december dus nog wel een maand opzegtermijn. Dus januari dient u ook te betalen, als u dat nog niet gedaan hebt.
Dat kan niet! Herhaald: raadpleeg het juridiscjh loket. Men zal hoe dan ook uw tweede opzegging moeten verwerken. Of er een betalingsachterstand is volgens hen of niet! Hun weigering om niet te verwerken zou dan leiden tot nog meer achterstand en dat begint m.i. op een strafrechtelijk vervolgbaar aspect te lijken. Herkaald, m.i. dus naar mijn mening en raadpleeg het juridisch loket ook over dit nieuwe aspect.
Dank voor het meedenken. Heb zojuist de vordering voor november, december en januari toch maar betaald om mijn verbinding met big gym formeel en materieel af te handelen. Aangegeven dat ik een bevestiging wil dat ik per 1 feb 20 uitgeschreven ben aangezien wij een 2e set uitschrijfformulieren hebben ingediend per 30 december 2019 (inclusief een foto daarvan). Daarbij benoemd dat in de voorwaarden van big gym niets staat over dat je pas kan opzeggen als alle vorderingen zijn voldaan en dat dit ook juridisch niet zou houden.
Verder direct een klacht ingediend voor niet verwerken van de uitschrijving en big gym nog 1 kans gegeven om dat recht te zetten en de vordering terug te storten. Aangegeven dat ik anders volgende stappen zal nemen. De suggestie van het juridisch loket is dan een goede, wellicht zijn er nog andere stappen die ik kan zetten?
Update: begin januari reactie van big gym gehad op een post die ik had geplaatst op forum van consumentenbond. Het bleek dat ze de opzegging wel hebben ingevoerd maar vergeten hadden op te slaan. Daarom hebben ze onterecht ons extra kosten in rekening gebracht. Ze gaven aan ons het geld terug te boeken. Inmiddels 1,5 maand verder maar nog niets ontvangen. Al 3 keer telefonisch contact gehad en telkens geven ze aan het in orde te maken, maar overboeking nog steeds niet ontvangen ...
Zonder bewijs hebt u niets. U kunt niet aantonen dat u opgezegd hebt. Gevalletje beter opletten de volgende keer.
Als ik zo de algemene voorwaarden lees zou er bij die club niet opgezegd kunnen worden, behalve als je meer dan 30 km verder gaat wonen. Zou die voorwaarden maar eens meenemen naar het juridisch loket, en met name art.6. Zelfs mondeling, ter plekke, is opzeggen niet mogelijk.
Bij big gym heb je een abonnement voor minimaal 1 jaar. Was het abonnement al afgelopen toen je opzegde? De uitschrijving gaat pas in na 1 jaar lidmaatschap.
Je hebt een abonnement samen met je vrouw. Kon zij niet even langs de sportschool gaan toen bleek dat het abonnementsgeld werd afgeschreven?
Waarom ga je storneren voordat je weet wat er aan de hand is?
We waren al 3,5 jaar lid dus uitschrijven kon per maand...
De medewerker bij wie je het formulier hebt ingevuld, herinnert je misschien nog?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer