kees2612
door kees2612 Nov 11, 2014 om 10:49
Geldzaken & recht

Ultra hoge verzendkosten?

Op 2 november biedt dealdigger.nl een SD-card aan van 32 Gb voor € 12,95. Dit is natuurlijk razend goedkoop en ik ging dan ook naar de site om een bestelling te plaatsen.
Dan blijkt op het moment dat je in de webshop wilt afrekenen, dat er € 5,95 verzendkosten worden gerekend. Dat maakt het totaal dus € 18,90. Dat is al een heel andere prijs.
Maar ik kan er wel vier stuks gebruiken dus ik verhoog het aantal te bestellen SD-cards naar vier. Tot mijn verbazing wordt er dan ook vier keer verzendkosten gerekend.
Dit betekend dat voor het verzenden van vier sd cards er ineens € 23,80 wordt gevraagd. Vier kaartjes die in de kleinste envelop passen die in de winkel te koop is.

Dit wekt de indruk dat deze webshop een lage "lok" prijs hanteert en een deel van de werkelijke prijs in de verzendkosten versleuteld. Naar mijn mening is dit een vorm van misleidende informatie verstrekken.
Hoe zien jullie dit?

7406 27 Rapporteer

door 1953 - Nov 11, 2014 om 11:07
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Bij CONRAD goedkoper: geen verzendkosten bij iDeal betaling.

Is absurd 4 x € 5,95 verzendkosten.

pi
door pieterwolters - Nov 11, 2014 om 11:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me sowieso af waarom je bij dat soort webwinkels zou willen bestellen. Het ziet er allemaal een beetje uit als die vage postorderbedrijven die in bijvoorbeeld de Kampioen adverteren.

En 12,95 voor een 32GB SD card is ook weer niet spectaculair goedkoop. In een normale stenen winkel hoef je niet veel meer te betalen.

r.kemperman
door r.kemperman - Nov 11, 2014 om 12:13
423 Antwoorden / 4 Vragen

klinkt als een actie van Social Deal of Groupon
Erstaat dan altijd heelnadrukkelijk dat je per artikel een nieuwe bestelling met plaatsen enper artikel verzend- en administratiekosten.

Staat allemaal netjes op de pagina en bij de bestelprocedure.
En ja, als je dan meerdere kaarten wilt kopen is kopen bij een andere webshop vaak goedkoper. Bovendien heb je bij de bekende webwinkels zoals Conrad een goede service

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2014 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kees2612,

Vreemd.
Van de site:

Hoeveel verzendkosten worden er gerekend?
Producten die door de brievenbus passen hebben over het algemeen een tarief tussen de € 1,95 en € 5,95 per order. Verzendkosten kunnen echter variëren wanneer er bijvoorbeeld meer logistieke handelingen worden verricht en/of zwaardere producten worden verstuurd. Verzendkosten worden altijd per order in rekening gebracht.

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2014 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al eens contact opgenomen met:

klantenservice@dealdigger.nl

kees2612
door kees2612 - Nov 11, 2014 om 13:18
8 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3
Ja, ook contact gehad met de klantenservice.
Die zijn erg goed in het geven van vage antwoorden en erg slecht in het beantwoorden van concrete vragen.
De vraag om een onderbouwing van de hoge verzendkosten wordt geheel ontweken.
Uiteraard verwijzen zij naar de voorwaarden.
Ook geeft men aan dat bij sommige producten en leveranciers de verzendkosten per stuk worden berekend en niet per bestelling.
Dat is op zich duidelijk maar is geen onderbouwing van de hoge verzendkosten.
Het gaat er ook niet om dat ik de SD card niet ergens anders kan krijgen voor minder geld maar het feit dat deze webshops je lokken met leuke prijzen en dat dit vervolgens veel duurder uitpakt.
Ik heb ook niks gekocht maar erger me aan deze praktijken.

@R.Kemperman
Nee, helaas staat dit niet netjes op hun site maar wordt je ermee geconfronteerd wanneer je al je gegevens al hebt ingevuld en naar afrekenen gaat.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 11, 2014 om 17:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sowieso is het verstandiger om die website niet te bezoeken, zit vol met spyware.

sa
door sariah - Nov 12, 2014 om 12:40
34 Antwoorden / 3 Vragen

Dealdigger werkt net als groupon en al die andere sites. Als goed is staat in hun voorwaarden wel dat je zoveel kan bestellen als je wil, maar dat dat alleen per stuk wordt afgehandeld.
Met andere worden 4 stuks zien zij als 4x een bestelling waarboven dus 4x 5,95 aan verzendkosten worden berekend.
In feite heb je dus in hun beleid 4 bestellingen gedaan. Dit moet wel vermeld staan ( vaak kleine letters ) op hun website voordat je besteld in de deal zelf.Je kijkt er wel snel overheen.
Ik ben met dit soort sites zo kritisch geworden dat ik meteen het addertje zie.
Maar dit is wel volgens hun voorwaarden. Sorry dat u er op deze manier dan moet achterkomen, maar dit had de klantenservice u ook wel kunnen vertellen.

gi
door ginyt - Nov 12, 2014 om 13:08
19 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt m.i. Men verdient weleens op de verzendkosten i.p.v. het artikel, maar zo bont heb ik het nog niet meegemaakt. Dit artikel past door de brievenbus, dus ik schat samen hooguit een euro of 2 - 3.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 12, 2014 om 13:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ach, het is een klein bedrag maar het riekt wel degelijk naar oplichting! Verzenden van 4 SD kaartjes of 1 kost evenveel.

pk49
door pk49 - Nov 12, 2014 om 13:48
243 Antwoorden / 2 Vragen

dit soort obscure website's moet je eigenlijk vermijden en kiezen voor de bekend merken,zoals Conrad enz.Ik heb hetzelfde meegemaakt bij Groupdeals,die goud verdienen aan de verzendkosten,slechte service en slecht werkend materiaal die je niet kunt retourneren.Ze sturen het bestelde materiaal in gewone envelopjes op,maar vragen wel het pakkettarief.Groupdeals had het zelfs gepresteerd een bril in een gewone envelop op te sturen,met als gevolg dat de bril in stukken aankwam.Na protest nooit meer iets van gehoord.Dus blijf weg bij Groupdeals(óók van de Telegraaf!) en dat soort website's.

audb
door audb - Nov 12, 2014 om 15:31
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Mocht u weer opzoek gaan naar een koopje kijk dan eerst op
Of bij
Dit zijn onafhankelijke site's en een stuk betrouwbaarder dan vele andere vooral die ook op tv reclame maken.

audb
door audb - Nov 12, 2014 om 15:32
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Koppelingen werken dus weer niet

http://tweakers.net/categorie/48/multimedia-geheugen/producten/

http://nl.hardware.info/productgroep/33/geheugenkaartjes#filter:DckxDoAgDEbhu_yzg9JJLmMINNpEhbQaB8Ld7fbyvQ6r-iDikrupZN6SZUwwTpqPr2oxnw4t7ey1eJa32imFFbGDaF7dKUQKGOMH

wimmi20
door wimmi20 - Nov 13, 2014 om 04:20
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Om dit oplichting of misleiding te noemen gaat te ver.
U ziet toch duidelijk wat u moet betalen ?

kees2612
door kees2612 - Nov 13, 2014 om 09:56
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 13 nov 2014, 04:20]Om dit oplichting of misleiding te noemen gaat te ver.
U ziet toch duidelijk wat u moet betalen ?

Het woord oplichting heb ik zeker niet genoemd en zou in dit geval ook misplaatst zijn.

Waar het hier om gaat is dat de leverancier (in dit geval Dealdigger) een product aanbieden voor € 12,95 maar uiteindelijk € 18,90 ontvangt en voor circa € 1,00 verzendkosten maken. Waarschijnlijk nog minder. Dus wat koste dan de SD-card? En wat zeggen ze dat de SD-card kost?

wi
door wilhelmina59 - Nov 13, 2014 om 11:23
519 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer Opus eens.
Scheelt in de verzendkosten.

hutch
door hutch - Nov 13, 2014 om 13:53
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als men de van dit bedrijfje bekijkt, ziet men dat ene Guy B., de tenaamgestelde van die website, alles 'leuk' vindt.

En dat is op z'n zachtst gezegd wel erg vreemd. Bedrijfjes die op deze wijze werken vertrouw ik per definitie niet.

Als men op die website een bestelling plaatst en men bekijkt de verzendkosten, dan variëren die wel heel erg veel. Niet alleen per artikel, maar ook per aantal. Heel vreemd en ondoorzichtig.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 16, 2014 om 11:53
16885 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op donderdag 13 nov 2014, 04:20]Om dit oplichting of misleiding te noemen gaat te ver.
U ziet toch duidelijk wat u moet betalen ?

Hoezo kan TS duidelijk zien wat er betaald moest worden? Vervolgens: wel eens van de term misleidende reclame gehoord?

wimmi20
door wimmi20 - Nov 16, 2014 om 17:44
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Gerrit,
als je bij Dealdigger iets koopt dan zie je toch het totaalbedrag op het bestelformulier ?
Voordat je tot betaling overgaat.
Uw opmerking over misleiding slaat nergens op.
En ik vind de vraag van Kees nogal twijfelachtig.
Als je op de site van Dealdigger gaat kijken dan zie je dat er slechts 1 maal verzenkosten worden berekend, ook als je meerdere exemplaren bestelt.
Vraagsteller Kees, hoe zit dat ?

alfatrion
door alfatrion - Nov 16, 2014 om 20:15
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is geen oplichting, maar het is wel een misleidende handelspraktijk. U kunt hierover een klacht neer leggen bij de reclame code commissie. Dit is gratis voor consumenten.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 16, 2014 om 20:23
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een kletskoek !
Ga toch eens zelf naar die site.
Voor ALLE artikelen daar blijven de verzendkosten voor 1 of voor 4 artikelen hetzelfde.
++++++++++++++++++++++++++++==============

=alfatrion schreef op zondag 16 nov 2014, 20:15: Dit is geen oplichting, maar het is wel een misleidende handelspraktijk. U kunt hierover een klacht neer leggen bij de reclame code commissie. Dit is gratis voor consumenten.

kees2612
door kees2612 - Nov 17, 2014 om 09:24
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 16 nov 2014, 17:44]Beste Gerrit,
als je bij Dealdigger iets koopt dan zie je toch het totaalbedrag op het bestelformulier ?
Voordat je tot betaling overgaat.
Uw opmerking over misleiding slaat nergens op.
En ik vind de vraag van Kees nogal twijfelachtig.
Als je op de site van Dealdigger gaat kijken dan zie je dat er slechts 1 maal verzenkosten worden berekend, ook als je meerdere exemplaren bestelt.
Vraagsteller Kees, hoe zit dat ?

Misschien voor het betreffende artikel dat u bekijkt.
Zoals al eerder in dit item door iemand is opgemerkt, variëren de verzendkosten enorm per artikel en per aantal. Heel ondoorzichtig. Ik liep er bij toeval tegenaan toen ik SD kaartjes wilde kopen.
Maar om nu mijn verhaal in twijfel te trekken zonder dat u de aanbieding hebt gezien, vindt ik ronduit beledigend.
Enig fatsoen en respect zou wel erg prettig zijn.

kees2612
door kees2612 - Nov 17, 2014 om 09:33
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zondag 16 nov 2014, 20:23]Wat een kletskoek !
Ga toch eens zelf naar die site.
Voor ALLE artikelen daar blijven de verzendkosten voor 1 of voor 4 artikelen hetzelfde.
++++++++++++++++++++++++++++==============

[quote=alfatrion schreef op zondag 16 nov 2014, 20:15]Dit is geen oplichting, maar het is wel een misleidende handelspraktijk. U kunt hierover een klacht neer leggen bij de reclame code commissie. Dit is gratis voor consumenten.

Dank je Wimmi20!
U gaat zelfs nog een stap verder zonder de aanbieding te kennen?
Ik raad u aan verder uw mond te houden. Beledigen kan vrijwel iedereen.
Met een redelijk argument op de proppen komen is blijkbaar veel moeilijker.
Ieder feit zoals genoemd in de vraag is waar. Tenzij u kunt aantonen dat dit niet zo is, wens ik hier niet voor leugenaar te worden neergezet.
Er staat duidelijk beschreven welke aanbieding het betreft.
Richt daar uw onderzoek maar eens op.

wimmi20
door wimmi20 - Nov 17, 2014 om 21:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Kees,
in eerste instantie dacht ik dat uw vraag niet juist kon zijn.
Omdat bij alle bestellingen bij meerdere exemplaren slechts 1 maal verzendkosten worden berekend.
Maar omdat ik het een vreemde vraag vond heb ik contact gehad met de klantenservice van Dealdigger.
En wat blijkt : bij de SD kaart aanbieding werd de verzendkosten 4 maal berekend bij aankoop van 4 kaarten.
U had volkomen gelijk.
Ik niet.

kees2612
door kees2612 - Nov 18, 2014 om 14:36
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 17 nov 2014, 21:29]Beste Kees,
in eerste instantie dacht ik dat uw vraag niet juist kon zijn.
Omdat bij alle bestellingen bij meerdere exemplaren slechts 1 maal verzendkosten worden berekend.
Maar omdat ik het een vreemde vraag vond heb ik contact gehad met de klantenservice van Dealdigger.
En wat blijkt : bij de SD kaart aanbieding werd de verzendkosten 4 maal berekend bij aankoop van 4 kaarten.
U had volkomen gelijk.
Ik niet.

Prima Wimmi20,
Dit kan ik waarderen.
Bedankt!

gompy2
door gompy2 - Nov 18, 2014 om 22:46
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kees2612 schreef op dinsdag 11 nov 2014, 10:49]Op 2 november biedt dealdigger.nl een SD-card aan van 32 Gb voor € 12,95. Dit is natuurlijk razend goedkoop en ik ging dan ook naar de site om een bestelling te plaatsen.
Dan blijkt op het moment dat je in de webshop wilt afrekenen, dat er € 5,95 verzendkosten worden gerekend. Dat maakt het totaal dus € 18,90. Dat is al een heel andere prijs.
Maar ik kan er wel vier stuks gebruiken dus ik verhoog het aantal te bestellen SD-cards naar vier. Tot mijn verbazing wordt er dan ook vier keer verzendkosten gerekend.
Voor die €12,95 per stuk heb je ze op het moment ook bij de Kijkshop, merk Verbatim, onee €12,99.
En met 4 stuks tegelijk ook gratis bezorgingen, of je kunt ze ook afhalen bij 1 van de 100 vestigingen in het land.
Een koopje.. ;-)
Bij 1 stuks bezorging 3 Euro, vanaf 30 Euro gratis bezorging.
Klik-> Koopjes..

labren
door labren - Nov 20, 2014 om 21:08
862 Antwoorden / 0 Vragen

verzend kosten ????? wordt dat nog berekend dan , ik zou dan even verder kijken als ik jou was