elenay
door elenay Jun 28, 2006 om 15:57
Geldzaken & recht

UPC-ik moet ineens 3 mnd vooruit betalen, mag dat?

Tot op heden haalt UPC via automatische incasso het geld van de kabelTV  maandelijks in.

Vandaag echter kreeg ik een brief waarin vermeld stond dat per 1 juli-06, UPC het abonnementsgeld per drie maanden vooruit via automatische incasso van mijn rekening afschrijft.

Als het NUON etc, dat ook allemaal gaat doen, vangen ze heerlijk rente en wij moeten maar zien dat waarvan we alles in een keer van betalen. UPC geeft aan te handelen conform artikel 3.1 van de Algemene Voorwaarden voor televisie. Toch ben ik het er niet mee eens. De KPN doet dit al, nu UPC, maar mijn inkomsten krijg ik NIET 3 maandelijks vooruit. Ageren op dit schrijven van UPC zal ik doen, maar UPC kennende heeft dit geen effect. Wat kan ik verder doen en wordt het niet eens tijd dat er hier wordt ingegrepen?

761 14 Rapporteer

stacey
door stacey - Jun 28, 2006 om 16:58
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zie eerdere vraag;

http://kassa.vara.nl/portal?_uc=n&_li=y&_scr=cons_question&cat=650&qid=178418

In dit geval mag dit,

---------Sinds december 2005 verplicht UPC haar klanten om ook digitale televisieabonnementen per kwartaal te betalen in plaats van per maand.-------- De kwartaalbetaling met betrekking tot het standaardproduct radio en televisie heeft UPC overigens al reeds sinds mei 2002 in haar algemene voorwaarden opgenomen. ---------

http://weblog.leidenuniv.nl/fdr/elaw/teleconsument/archives/2006/03/22/kwartaalafschrijvingen_voor_kabelabonnement_upc.html

stacey
door stacey - Jun 28, 2006 om 17:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Blijkbaar stond dit dus al sinds 2002 in de contracten, dus ben je hiermee accoord gegaan toen je contract afsloot.

Waarom ze het nu ineens zo gaan doen en niet vanaf het begin is mij niet duidelijk, maar helaas kom je hier dus niet onderuit, zullen wel bezuinigingen zijn nu, goedkoper om per kwartaal te innen dan elke maand.

Groetjes,

elenay
door elenay - Jun 28, 2006 om 19:12
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@ hell-rider en stacey

Hartelijk dank voor jullie snelle reactie. Dus als ik het begrijp ben ik een van de laatste waarbij ze dit doen. Dat is dan maar goed ook, want ik leg me NOOIT ergens bij neer. Ik vind dit uitermate onrechtvaardig. Het is niet alleen kostenbesparend, maar het levert ze ook rente op, dus dubbelop. En wij schaapjes maar onze mond houden. Nee.....ik ben juist bekend om mijn positie dat ik alles wat onrechtvaardig is naar buiten breng. Kan me niets schelen hoeveel tijd het me kost, iemand moet het doen! Ik heb de pers, SP al aangeschreven en ik blijf doorgaan. Ze kunnen zich dan wel verschuilen achter hun zelfgemaakte artikel, maar rechtvaardig is het allerminst. Ze zeggen ook niet van:"Fijn dat u bij ons gebruiker bent en daarvoor zullen wij u 3 mnd achteraf laten betalen." En werkgevers en uitkeringsinstanties zeggen ook niet van:"Hier hebt u vast drie maanden inkomen vooruit." Of ik er nu wel of niks mee bereik deert me niet, maar angst is een slechte begeleider en iemand moet dan maar het vuile werk doen, dus ik. Ik ken de weg in de politiek, heb er 10 jaren in meegedraaid en nu ik van jullie beide hoor dat dit stelselmatig gebeurt is hier het laatse woord nog niet over gezegd.

Daarom vast heel hartelijk dank voor deze informatie, daar kan ik wat mee. Ik zal het allemaal meenemen in mijn schrijven. En mochten jullie van nog meer bedrijven weten dat ze er dit beleid op na houden, dan hoor ik dat graag. Het wordt de hoogste tijd dat burgers eens wat meer van zich laten horen. We maken het de hoge heren veel te gemakkelijk. Hoge bomen vangen veel wind en vanaf nu zullen ze die vanuit Friesland ervaren. Alle informatie is welkom en prettige avond verder...........EN BEDANKT!

stacey
door stacey - Jun 28, 2006 om 19:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Succes.

Beste manier om dit soort bedrijven af te straffen is mijns inziens altijd : Geen gebruik meer van ze maken, zo snel als mogelijk opzeggen met reden waarom, misschien als iedereen er korte meten mee maakt dat ze het eens afleren zo klanton-vriendelijk te werk te gaan.

Kijk eens rond hier met de zoekfunctie, zul je genoeg ellende tegenkomen denk ik.......

Groetjes,

hell-rider
door hell-rider - Jun 28, 2006 om 20:02
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Elena,

Ageren tegen het beleid van UPC zal niet helpen en is zonde van je energie.

Bijna alle klanten betalen inmiddels per kwartaal je bent waarschijnlijk nog één van de laatste en er kan niets tegen gedaan worden. Misschien dat de politiek nog iets kan doen maar ook daar hoeven we geloof ik niet meer op te rekenen.

KNP heeft altijd 2 maanden gehad en nu al een paar jaar dat je vooraf moet betalen, is ook niet meer terug te draaien. Ik hoop ook niet dat NUON er ook aan gaat beginnen want dan is het eind zoek, geen slapende honden wakker maken in dit geval.

Maar pas op, als je denkt ik betaal halverwege of een maand later aan UPC, doe het niet want je krijgt na 3 weken een herinnering met ruim € 15 kosten en dan staan ze nog in hun recht ook.

Leg je er ook maar bij neer, het is niet anders.

Groet,
Hell-Rider

elenay
door elenay - Jun 28, 2006 om 20:09
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@ Deze brief heb ik naar aanleiding van jullie antwoorden naar alle politieke Partijen in de Tweede Kamer gemaild:

Geachte mevrouw/meneer,

Tot op heden houdt UPC via automatische incasso het geld van de kabelTV  maandelijks in.

Vanaf 1 juli a.s. gaat UPC het abonnementsgeld per drie maanden vooruit via automatische incasso van mijn rekening afschrijven.

Alle anderen bedrijven die dit ook al doen zoals de KPN, vangen heerlijk rente en wij moeten maar zien waarvan we alles in een keer  betalen. UPC geeft aan te handelen conform artikel 3.1 van de Algemene Voorwaarden voor televisie. Toch ben ik het er niet mee eens!

De KPN doet dit al, nu UPC.  Ageren op dit schrijven van UPC heeft geen effect. Nu kan dit besloten zijn in het kader van bezuinigingen, maar U begrijpt toch wel dat wij als burgers ook geen 3 maanden voorschot krijgen van onze inkomsten van werkgever of van een uitkeringsinstantie. Los daarvan innen ze massaal de rente, naast de verminderde kosten die het voor hun met zich meebrengt. En de burgers zijn opnieuw de gedupeerden!

 Mijn vraag is: Wie grijpt hier in en waarom is dit nog niet gebeurd?

 De internetsite van Kassa, Radar, de pers etc. heb ik dit al gemeld. Daar kwamen onderstaande reacties op:

Met toevoeging van jullie antwoorden

elenay
door elenay - Jun 28, 2006 om 20:17
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@ stacy

Als ik UPC opzeg kan ik geen Kassa meer zien, haha................

Ik weet dat een schotel een optie is, maar vanwege andere redenen voor mij NU niet. Dus helaas, geloof me, ik was de eerste die zou opzeggen. Telefoon, internet, alles heb ik bij deze maatschappij opgezegd. Helaas kwam ik erachter nu ik bij de KPN ben met internetplusbellen Go dat het nog erger is dan UPC. Alleen maar ellende en niemand bij de helpdesk weet iets of ze praten bij elkaar langs. Mensen met een geheimnummer moeten al helemaal geen internetplusbellenGo nemen, je nummer is vliegensvlug niet meer geheim, haha................ja ik lach er maar om, de beste remedie tegen parasieten,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:-)))

elenay
door elenay - Jun 28, 2006 om 20:27
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@Deze reactie kreeg ik net binnen van de Sp. Tijd van dromen is voorbij.....nu de realiteit.................:-)))

Webmaster SP <webmaster@sp.nl> wrote:

Beste Eva,

Je hebt zeker een punt, lijkt ons!

We hebben je melding doorgegeven aan de SP-kamerfractie.

dank en vriendelijke groet,

Herman Beekers
webteam SP

hell-rider
door hell-rider - Jun 28, 2006 om 20:35
573 Antwoorden / 0 Vragen

En nu maar hopen dat er meer volgen zodat er misschien toch nog enkele zaken op een behoorlijke, klantvriendelijke, manier opgelost worden.

Ik blijf het volgen, succes verder,
Hell-Rider

elenay
door elenay - Jun 30, 2006 om 22:48
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@

Hierbij het antwoord van de Sp, schijnbaar de enige partij die de moeite heeft genomen om hier vragen over te stellen in de Tweede Kamer. De vragen en antwoorden zijn meegestuurd. Teveel om hier neer te zetten. Komt er op neer dat er geen politieke meerderheid voor is en dat ze vinden dat in het kader van de privatisering burgers keuzes kunnen maken. Dus heb ik maar even teruggeschreven, dat burgers die slechts een netto bestedingsruimte hebben van €200,-- niet veel keuzes hebben. Die komen structureel maandelijks tekort! En KPN is ook niet alles, want daar zijn ook eerst kosten aan verbonden. Dus blijft de optie schotel over voor degene die dat kan betalen. En voor mij zal de keuze ooit ook schotel worden zoals ik het nu bekijk. Groetjes......................E

Kappelhof H.P.E." <R.Kappelhof@tweedekamer.nl> wrote:

Hartelijk dank voor je bericht. de SP heeft hier enige tijd geleden vragen over gesteld. Ik heb ze hieronder het mailtje geplakt zodat je kunt lezen wat de minister hiervan vindt (een beetje lastig lezen maar het is anders niet mee te sturen).
We blijven het aankaarten maar vooralsnog lijkt er geen politieke meerderheid te zijn die voor het harder aanpakken van deze kabelaar is maar wie weet gaat dat binnenkort veranderen..

Mvg, Riekje Kappelhof
SP Tweede-Kamerfractie

Vragen van het lid Irrgang (SP) aan

de minister van Economische Zaken

over UPC.(Ingezonden 18 januari

2006)

onlysimply
door onlysimply - Jul 5, 2006 om 15:29
11 Antwoorden / 7 Vragen

Vandaag kregen ook wij bericht van de kabelaar upc dat we vanaf deze maand inplaats van 1x 3x voorruit moeten betalen dus juli,augustus & september.Betalen nu 15 € 83 per maand dus tel uit je winst = meer dan 100 gulden je moet het maar kunnen missen in 1x betalen nu ook bijna
alles zoveel mogelijk gespreid.na ja we zien wel waar het schip strand.
Maar je hebt er niks over te zeggen ze doen maar war ze zelf willen en dat gaat ook mij wat te ver. Groetje,s onlysimply.

elenay
door elenay - Jul 5, 2006 om 21:40
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@onlysimply

Heel vervelend voor je. Veel mensen hebben maandelijkse tekorten en dan krijgen we dit ook nog voor onze kiezen. Je kunt als je wilt altijd even SP intikken op je zoekmachine en je bezwaar nogmaals maken. Hoe meer bezwaren er binnen komen des te beter. Ik heb dit bij alle partijen gedaan. Of kijk eens op overheidslinks.nl-politieke partijen daar kun je rechtstreeks naar alle partijen mailen.

De politiek is verantwoordelijk voor de gevolgen van deze privatisering, maar nu geven ze niet thuis. Althans de SP wel, die blijft hier vragen over stellen. Dus meld je bezwaar, je krijgt direct antwoord van hen terug. Groetjes, E

ko
door korenhof - Jul 15, 2006 om 17:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Allemaal,

Nou van de week heb ik dus ook zo'n brief binnen gekregen van UPC en ik ben het hier dus ook niet mee eens ik stuur meteen een mailtje naar de SP om te laten weten dat ik het ook een belachelijke regeling vind en inderdaad het geld niet kan missen. Hoezo betalen voor een dienst die je nog niet hebt ontvangen!!!!

groetjes karina

elenay
door elenay - Jul 15, 2006 om 22:08
1031 Antwoorden / 142 Vragen

@Karina,

Goed zo, laat van je horen. Ik hoop dat velen je voorbeeld zullen volgen. Als we zwijgen stemmen we toe. Tenslotte is de politiek wel verantwoordelijk voor het feit dat zij met de privatisering hebben ingestemd. Ik begrijp de achtergrond liggende reden hiervan wel. Het zou de burgers ten goede komen, omdat we keuze zouden hebben. Maar tot op heden worden we er alleen maar de dupe van.