Li
door Light1 Apr 19, 2016 om 20:03
Geldzaken & recht

Valse dollar claim gwk

Hi ik kreeg van mijn grootmoeder 400 dollars om te wisselen.
Mijn grootvader die spaarde om 1 of andere reden altijd vreemde valuta als een hobby ofzo.
Heb ik er 200 van gewisseld en heb het geld gekregen dit was vorige week geen vragen niets gewoon gewisseld.
Vandaag ga ik naar een andere gwk om de rest te wisselen.
Kijkt die man achter de kassa mij een beetje van onder naar boven aan en doet het geld door een apparaat en vraagt mij hoe komt u aan dit geld.
Ik kijk hem vervolgens aan van wat is dit nou weer.. En zeg hem dat ik het van mijn grootmoeder heb gekregen om te wisselen.
Vervolgens vraagt hij mij en hoe komt zij aan dit geld en geef ik hem aan dat zij het van de bank heeft.
Vervolgens kijkt hij mij aan en zegt ik heb zojuist geconstateerd dat dit geld vals is..
Nu roept hij er wat collegas bij die staan dan een beetje naar het geld te kijken lopen ermee rond vraagt mij om legitimatie en om een formulier in te vullen en zegt nu, ik en mijn collegas hebben geconstateerd dat het geld vals is.
Ik vraag hem hoe komt je daar nou weer bij? waarop hij antwoord ik heb het door mijn apparaat heen gehaald ik moet dit geld naar het hoofdkantoor sturen. Ik vraag hem kun jij mij laten zien dat het vals is mag ik het zien? En hij zegt nee ik kan u het geld niet in de handen geven ik moet het nu opsturen.
Ik zeg nu tegen hem als het vals is waarom roep je er nu niet de politie bij dan? bel de politie.. Hij reaggeert niet en zegt vervolgens ik ga niet met u in discussie..

Wat zijn dit voor een praktijken?

Moet ik gewoon zijn woord aan nemen en maar zoiets hebben van nou hij zegt dat het vals is dus is het vals... Hij heeft niets naar mij bewezen niets laten zien van nou ik zie hier iets dat niet klopt helemaal niks... En hij wou geen politie erbij hebben.. En nu moet ik 2 weken wachten tot het hoofdkantoor van de GWK contact met mij opneemt om mij te laten weten of ik nou mijn geld ga krijgen of niet... Wat is dit voor een grap.

Zo kunnen ze daar bij iedereen claimen dat het geld vals is.. Of doen ze dit willekeurig er klopt hier helemaal geen moer van.. Ik heb vorige week van het zelfde pak geld 200 kunnen wisselen en nu krijg ik dit..

Wat moet kan ik in dit geval doen? Nu hebben ze mijn gegevens opgestuurd plus een claim dat ik vals geld heb willen inwisselen..

Ik heb nog een 100 dollar van mij grootmoeder gekregen om te gaan inwisselen bij een andere gwk het zou raar zijn als ik nu mijn geld wel krijg toch of niet????

En hoe weet ik nu dat de hoofdkantoor contact met mij opneemt ik snap hier helemaal geen snars van en vertrouw die gozer bij de gwk voor geen meter.

6763 24 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2016 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u de nummers op laten schrijven? Hebt u een ontvangstbewijs gekregen?

Li
door Light1 - Apr 19, 2016 om 20:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb een ontvangstbewijs met nummers erop ik heb alleen geen iedee of dat ook de nummers zijn die op de biljetten voorkomen dank u

tenormin
door tenormin Apr 20, 2016 om 06:07
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Die nummers zillen correct zijn, anders is ie zijn baan kwijt, voor zeker.

ja
door jackyh - Apr 19, 2016 om 20:29
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ga nog een keer naar hetzelfde GWK kantoor en maak een foto van de personen die u bediend hebben. Verder is het afwachten. Ik denk dat het wel safe is daar de mensen anders wel een groot risico nemen, baan kwijt, voor zo'n relatief klein bedrag.

diumenge
door diumenge - Apr 19, 2016 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom niet zelf de politie gebeld?

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2016 om 20:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom wissel je eigenlijk niet alles tegelijk, maar iedere week een gedeelte?

Li
door Light1 - Apr 19, 2016 om 20:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wat maakt het uit of ik een gedeelte ervan inwissel?
Ik vond het wel prettig om het gedeeltelijk te doen dan maak ik het ook niet in 1` keer allemaal op moet ik meer moeite ervoor doen.

Kan ik niet alsnog nu naar het politie bureau gaan ? Ik wou eigenlijk met mijn andere biljet naar de bank gaan morgen om het na te laten kijken als hun zoiets hebben van er is niets aan de hand dat ik dan gewoon aangifte ga doen.. alhoewel deze biljetten rechtstreeks van de bank komen

ha
door halex Apr 19, 2016 om 21:49
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, maakt op zich niets uit. Maar lijkt net alsof u het zelf ook niet helemaal vertrouwt. U wisselt in meerdere keren in en steeds bij een andere bank. Het komt gewoon wat apart over. Net als de manier waarop u aan het geld gekomen bent.

Li
door Light1 Apr 19, 2016 om 22:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vertrouw mijn grootouders ik wissel het gedeeltelijk in zodat ik niet al het geld in 1 keer gebruik is er daar een ongeschreven regel voor die ik niet ken als het gaat om hoe ik mijn geld wissel?

Wat is er apart aan om vreemd valuta te ontvangen van je grootouders?
Als mijn grootvader dollars in zijn bezit wil hebben dan gaat hij dat toch halen is dat apart? Doen mensen dat niet?

Ik heb nog wat japanse yen hier liggen dat ik nooit ben gaan inwisselen omdat ik het mooit vind is dat ook apart?

Het enige dat ik niet vertrouw is die grappenmaker bij de gwk die mij niet kan laten zien waarom het geld vals is...

ha
door halex Apr 19, 2016 om 23:01
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En ik blijf het gewoon een vreemd verhaal vinden. Dat mag toch?

Li
door Light1 Apr 19, 2016 om 23:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Jou antwoorden voegen niets toe ik ben 2 keer naar een gwk gelopen en dat was het

Jij bent jaloers omdat ik geld krijg..

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 19, 2016 om 23:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Zou je dat echt denken, voor een $500 dat iemand jaloers wordt? De dollar is op dit moment bijna niets waard dus waarom niet wachten op een betere koers . Schijnbaar ben jij degene die het geld hard nodig heeft. Daar zijn we echt niet jaloers op
Diewilik

tenormin
door tenormin Apr 20, 2016 om 06:14
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Light, or havey, whatever, respect naar elkaar maakt Kassa tot een beter Forum. jij stelt hier een vraag, @diewilik geeft een antwoord, ga dus niet het woord trollen noemen. Ben jij actief op andere fora? Qua terminoligie kennelijk wel.

ja
door jackyh Apr 20, 2016 om 10:54
953 Antwoorden / 4 Vragen

Weet wel, als je naar een bank gaat en men heeft een verdenking van valsheid, wordt het meteen ingenomen. Er is geen sprake van, ik laat het even controleren en neem het dan weer mee. Light, vergeet niet dat jij hier de vragende partij bent, dus wees wat fatsoenlijker. Dewilk heeft verder gelijk, wie is nu jaloers op 500 dollar.

Li
door Light1 Apr 20, 2016 om 15:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

@JACKYH ik zeg niet dat ik het terug wil maar het zou toch niet moeilijk zijn om mij te vertellen waarom het geld vals is zo kun je ieder biljet vals noemen en het in beslag nemen daar gaat het bij mij om.
Is dat moelijk om te snappen zonder om aangevallen te worden.
Dat is lekker werken ik zit bij de gwk kies wat mensen uit en maak ze wijs dat het geld vals is en neem het in beslag zonder enige uitleg of wat dan ook. Hoe kan geld dat van de bank komt vals zijn? Dit gaat mijn verstand te boven

tijger1
door tijger1 - Apr 19, 2016 om 21:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die biljetten komen rechtstreeks van de bank? Maar u schrijft dat uw opa ze spaarde en dat u ze nu van uw oma kreeg.

tenormin
door tenormin - Apr 19, 2016 om 21:11
16851 Antwoorden / 108 Vragen

@Light1, het maakt in zoverre uit om het in een keer te hebben gewisseld dat er ook maar eenmalige wissel kosten worden berekend. Uiteraard moet je dat zelf weten.
En @jacky: aanraden om foto's te nemen is een heel slecht advies! Hoop dat @ Light1 dat zeker niet gaat doen.

ja
door jackyh Apr 20, 2016 om 10:55
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom is dat een slecht advies?

tenormin
door tenormin Apr 20, 2016 om 18:19
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Men mag, heel simpel, niet zomaar een foto maken van medewerkers van....Vul zelf maar in. Dat is schending van privacy.

Li
door Light1 - Apr 19, 2016 om 21:20
4 Antwoorden / 1 Vragen

@TIJGER1

Mijn grootvader ging altijd via de bank biljetten halen/kopen en bewaarde die in zijn huis.
En mijn groot moeder geeft mij de biljetten nu als cadeau... dan komen deze toch alsnog van de bank??? of niet?? vroeger kon je bij de ing dollars kopen..

Li
door Light1 - Apr 19, 2016 om 21:22
4 Antwoorden / 1 Vragen

@TENORMIN

Nee alhoewel ik dat wel wil doen ga ik geen foto's van mensen lopen nemen.

tenormin
door tenormin Apr 19, 2016 om 22:11
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Heel verstandig. ;-))

marita5
door marita5 Apr 19, 2016 om 22:22
11536 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin, heeft u gezien hoe uw gebruikersnaam in het roze staat , hopende dat Ts het niet zo doet ;-)

tenormin
door tenormin Apr 19, 2016 om 22:57
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, heb 't gezien. Wat een eer. ;-)) never mind, iedereen kan op elke avatar drukken, toch?

Cookies
door Cookies - Apr 19, 2016 om 22:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, vind het allemaal een beetje vreemd: opname verspreiden over 3 weken bij 3 verschillende GWK's.

Wat maakt het uit of ik een gedeelte ervan inwissel?
Ik vond het wel prettig om het gedeeltelijk te doen dan maak ik het ook niet in 1` keer allemaal op moet ik meer moeite ervoor doen

Li
door Light1 Apr 19, 2016 om 22:39
4 Antwoorden / 1 Vragen

maar ik heb nooit getypt dat ik 3 verschillende opnames gedaan heb bij 3 verschillende gwk's heb je het verhaal nou gelezen of niet? ik heb vorige week 1 gedaan de rest zou ik gewoon bewaren in dollars totdat ik vandaag van gedachte veranderde..En zoiets had van laat mij dit maar inwisselen is dat vreemd ?

Is er daar een regel voor in het wetboek dat als ik vreemd valuta heb ik alles moet gaan inwisselen per direct omdat het anders vreemd is?

Ik ga zo vaak naar de gwk om valuta in te wisselen dit heb ik nog nooit meegemaakt..

tenormin
door tenormin Apr 19, 2016 om 23:05
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, als je gewend bent is er niets vreemds aan. Voor mijzelf zou het wel vreemd zijn, als ik al $ in Nederland zou hebben: ik zou er wel in 1 keer vanaf willen. Maar dat, heb ik al geschreven, is jouw keuze. Mijn dollars, op dit moment dan, daar krijg ik nu meer Euro's voor. Dus voor jouw dollars thuis ontvang je beslist echt wel minder, plus de kosten. Da's alles.

Li
door Light1 Apr 19, 2016 om 23:16
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik reis om de 5 a 6 maanden voor mijn werk als ik geboekt word ik heb constant vreemd valuta in huis vaak vergeet ik het ook gewoon als ik terug ben soms vind ik toevallig ergens wat biljetten en dan denk ik oh inwisselen. Of ik bewaar het voor als ik weer in het buitenland zit.

Ik heb er nooit problemen mee gehad. In mijn ogen is het vrij normaal om buitenlands geld te hebben

holstein
door holstein Apr 20, 2016 om 00:04
922 Antwoorden / 16 Vragen

Snap nu ook niet waarom het raar wordt gevonden dat Light1 het zo heeft gedaan, dat heeft toch niks met de situatie te maken, het gaat toch om het wel of niet valse geld of wil hij er ook 100 keer naartoe. Kan je geen advies of zo geven, maar het rare op deze site is dat wanneer je een vraag stelt dat er mensen zijn die er geen antwoord op geven, maar je er op wijzen hoe je je leven beter kunt indelen, raar is dat altijd....

Li
door Light1 Apr 20, 2016 om 00:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

Precies wat ik bedoel @Holstein de gwk bestaat toch om geld in te gaan wisselen etc.. En niemand die mij antwoord geeft over het vals geld gedeelte ze concentreren zich meer op hoeveel keer ik naar de gwk ben geweest.. Ik ben maar 2 keer geweest... Ik snap bij god niet wat daar fout aan is.. Het lijkt alsof het een taboe is om 2 keer naar de gwk toe te lopen... Het is alsof ik hier word aangevallen door medewerkers van de gwk service center...

tijger1
door tijger1 Apr 20, 2016 om 00:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft zelf dat u de ene week naar ern GWK ging en een week daarna naar een andere. Moet u wel in een grote stad wonen met twee GWK's in de buurt. En dat wordt dus vreemd gevonden. Waarom ging u niet naar dezelfde?

Li
door Light1 Apr 20, 2016 om 00:21
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ben jij serieus???? Ik woon in amsterdam centrum er zijn 3 gwk's plus nog een western union dus vreemd is dat niet... Ik ging niet naar dezelfde omdat ik niet daar in de buurt was

Li
door Light1 Apr 20, 2016 om 00:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

wauw

holstein
door holstein Apr 20, 2016 om 08:27
922 Antwoorden / 16 Vragen

@Tijger1, maar waarom zet je daar vraagtekens bij, jij en ik hebben vast ook gewoontes waarvan een ander zegt, had ik anders gedaan, daar gaat het toch helemaal niet om.
Nog even en dan ben je staatsvijand nummer 1 Light, want dit kan echt niet ha ha.....ik blijf me verbazen.

Cookies
door Cookies Apr 20, 2016 om 11:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Holstein: je commentaar slaat nergens op. Enige wat ik schrijf, is dat ik het een vreemd verhaal vind: 3x inwisselen bij 3 gwk's. Daarbij opgeteld komt dan nog de gebeurtenis bij gwk nr. 2. Deze werkwijze wordt exact ook gehanteerd door mensen die valse biljetten inleveren. En als vragensteller een bankmedewerker al niet vertrouwd (ondanks dat hij bewijs van afgifte heeft ontvangen), waarom moet ik dan (een in mijn ogen) vreemd verhaal wel blind geloven?

Li
door Light1 Apr 20, 2016 om 15:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

@Carola jij bent niet goedwijs in jou hoofd je kunt blijkbaar niet goed lezen ik heb duidelijk verteld dat ik 2 keer naar de gwk ben gelopen in 2 weken
Dat is vrijnormaal er is niet 3 keer naar de gwk gelopen maar 2 dus hoezo probeer jij mij daar een crimineel van uit te maken? leg is uit waar die fanta van jou vandaan komt? Er staat letterlijk dat ik 2 keer naar de gwk ben gelopen waarom is dat vreemd??

Li
door Light1 Apr 20, 2016 om 15:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

@holstein volgens mij zijn dit gwk medewerkers het kan gewoon weg niet anders ik ben 2 keer naar de gwk gelopen en ze maken daar een terroristische beweging van lol hilarisch

holstein
door holstein Apr 20, 2016 om 20:44
922 Antwoorden / 16 Vragen

Carola83, het gaat er niet om dat je Light zijn manier van doen vreemd vindt, het gaat om zogeheten valse biljetten. Ik stop nu met dit vervolgverhaal, succes Light1 met het oplossen, kan je geen advies geven, ook niet over je leven........gelukkig maar toch.

Li
door Light1 Apr 21, 2016 om 19:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

@Holstein Raad is wie vandaag zijn geld bij de gwk is gaan halen :)
 jazeker...Ik!

Ik wist het wel..

Goed he @Carola83 lol er is excuses aan mij aangeboden plus ik heb mijn geld gekregen Na al dat hete lucht dat je zat te blazen heb ik alsnog gelijk...

tenormin
door tenormin Apr 21, 2016 om 21:07
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Da's fijn voor je@light1. En die bankmedewerker is geprezen voor zijn oplettendheid, dat dan wel weer. Zijn apparatuur moet kaduuk zijn geweest, denk je ook niet? Veel plezier met de rest van Grootmoeders cadeau.

marita5
door marita5 - Apr 20, 2016 om 07:58
11536 Antwoorden / 15 Vragen

@light1 ,

U kunt een klacht indienen zie hier :

Klachten

Wij doen ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Indien u ergens ontevreden over bent horen wij dit daarom graag. U kunt ons hierover schriftelijk of per e-mail bereiken.

E-mail adres

klantenservice@travelex.com

Postadres

GWK Travelex NV
T.a.v. Klantenservice (klachten)
De Entree 47-49
1101 BH Amsterdam

Of rechtstreeks contact opnemen met het hoofdkantoor :

Contact gegevens hoofdkantoor

Vanzelfsprekend kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met het hoofdkantoor van GWK Travelex. Op onderstaand adres kunt u niet terecht voor balie handelingen.

GWK Travelex N.V.
De Entree 47-49, 1101 BH, Amsterdam
Postbus 721, 1000 AS AMSTERDAM
Telefoon: 020 - 569 06 90

hutch
door hutch - Apr 20, 2016 om 09:15
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Er zijn (algemene) echtheidskenmerken voor bankbiljetten, zoals het niet mogen oplichten bij het aanschijnen met UV-licht, maar dat is een hulpmiddel en geen bewijs van echtheid. Een bekende truc om van echt geld vals geld te maken is....... de 1-dollar biljetten 'wassen' en opnieuw bedrukken. Het grote nadeel van Amerikaanse dollars is, dat deze allemaal dezelfde grootte hebben.

Er zijn vele zichtbare en onzichtbare beveiligingsaspecten aangebracht in bankbiljetten.
De bekendste is wel het watermerk. Deze kan nooit (!) later aangebracht zijn, om het simpele feit dat het niets anders is dan een verdikking en/of verdunning van het papier. Dus het kan alléén bij de fabricage van de biljetten (nog vóór het bedrukken) aangebracht zijn. Licht een watermerk op bij aanstraling met UV-licht, is het per definitie vals.

Voor (o.a.) de $ 100,-- biljet is een mooi Youtube filmpje gemaakt. Klik * hier * (en voor de liefhebber, de filmpjes die automatisch daarop volgen).

Bij Amerikaanse dollars kan men nog een trucje toepassen, door (de groene inkt van) het biljet over een wit vel papier te strijken. Bij een echt biljet blijft er een groene waas achter op het witte papier.

Die persoon van het GWK had inderdaad anders kunnen reageren. Als hij u had verdacht van het aanbieden van vals geld, zou hij zonder meer de politie moeten waarschuwen. Maar ook u had de politie kunnen bellen. Niet dat dit de zaak veel anders had gemaakt, want bij de politie (op straat) is ook niet zo veel kennis over vals geld.

De vraag waarom u dat geld in gedeelten aanbiedt, is inderdaad niet relevant. U zou een foto (van dichtbij) van het andere biljet kunnen maken, voordat u het inwisselt.

hutch
door hutch - Apr 20, 2016 om 09:31
4517 Antwoorden / 29 Vragen

En om aan te geven dat het nog gekker kan:

er zijn planovellen (ongesneden) dollarbiljetten die men kan kopen. Hoe zou u reageren als er iemand zo'n planovel meeneemt naar een bedrijf (waar men ook dollars accepteert), vervolgens terplekke een dollarbiljet knipt uit dat planovel en deze aanbiedt? En nee..... dat is niet verboden en.... het is gewoon echt geld.

Niet dat iemand die biljetten ooit zou gebruiken (als gewoon betaalmiddel), want het zijn collector items en dientengevolge veel meer waard dan de nominale waarde.

Li
door Light1 Apr 20, 2016 om 19:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom kan mij niet door de gwk medewerker aangegeven worden waarom mijn geld vals is als ik hem vraag hoe hij erbij komt dat het vals is?..
Ik kan mij niet voorstellen dat geld dat via de bank word geregeld vals is.

Dus met andere woorden als een gwk mederwerker aangeeft dat het geld vals is hoeft hij dat niet aan mij te bewijzen zijn woord is dus al genoeg?

De woorden dit is vals is dus alles dat er nodig is om geld als vals te verklaren??

Ik kan dus met andere woorden bij de gwk gaan werken..  en als iemand komt met vreemd valuta dan kan ik op dat moment gewoon zeggen wij hebben geconstateerd dat dit geld vals is en wij moeten het in beslag nemen.. Nee ik hoef u niet te laten zien wat er vals aan is en ik hoef ook niet te zeggen waarom ik en mijn collegas kunnen zien dat het vals is. Niet eens een computer screen shot of wat dan ook waar word aangegeven hoe dit geconstateerd word? Die man zat letterlijk achter het glas en zei gewoon dat het vals was. En toen ik hem vragen begon te stellen werd hij helemaal rood agressief en zenuwachtig

Iemand die een bank heeft geroofd zegt toch ook niet ik ben onschuldig waarna hij vrij word gelaten. Alleen omdat hij zegt dat hij onschuldig is?

hutch
door hutch - Apr 20, 2016 om 19:58
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Als u * hier * klikt, kunt u (bij punt 4) de formele handelwijze zien bij aantreffen van verdachte of valse eurobankbiljetten.
De handelwijze van vreemde bankbiljetten lijkt mij hetzelfde te zijn.

De GWK medewerker heeft dus in principe juist gehandeld, maar had dat ook op een wat nettere wijze kunnen doen.
In uw geval zou ik wel een klacht indienen over de wijze hoe u behandeld bent. Niet dat dit geld ingenomen is, dat heeft geen zin.

Li
door Light1 Apr 20, 2016 om 20:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik haal hier niet uit dat ik de medewerker mij niet hoeft uit te leggen waarom het biljet vals is plus hij heeft de politie ook niet ingeschakeld.

Enige handeling dat in mijn ogen correct is is dat hij het in beslag heeft genomen maar waarom geen uitleg nog politie?

Wat ik heb begrepen nu is dat ik gewoon kan zeggen dit biljet is vals en dan gewoon geld in beslag nemen

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2016 om 17:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En, wat zei de bank over uw andere biljet?

Li
door Light1 Apr 21, 2016 om 19:54
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben vandaag gebelt en er is excuses aan mij aangeboden plus ik kreeg mijn geld gewoon terwijl ze zeiden dat het 2 weken zou duren voordat ik bericht zou krijgen hebben ze 2 dagen later gebelt..

Jammer dat de mensen hier mij tot een crimineel probeerde te maken...
Het laat je zien in wat voor land je leeft... Jammer en ze konden bijna zweren dat het vals was lol...

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2016 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Li
DOOR  LIGHT1 21 APR 2016 OM 19:54
4 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik ben vandaag gebelt en er is excuses aan mij aangeboden plus ik kreeg mijn geld gewoon terwijl ze zeiden dat het 2 weken zou duren voordat ik bericht zou krijgen hebben ze 2 dagen later gebelt..Jammer dat de mensen hier mij tot een crimineel probeerde te maken...Het laat je zien in wat voor land je leeft... Jammer en ze konden bijna zweren dat het vals was lol...

Wat een wonderlijke reactie van u. Niemand maakt u hier tot een crimineel. En wees maar blij dat u in dit land leeft.

Ook zijn sommige uitlatingen van u onfatsoenlijk.

Sommigen vonden uw gedragingen wonderlijk. En waar u nu lol over hebt, is me ook een raadsel. U hebt zich genoeg opgewonden over het personeel van dat GWK.

Li
door Light1 Apr 21, 2016 om 20:47
4 Antwoorden / 1 Vragen

Lariekoek Tijger1 kijk naar wat die Carola allemaal heeft zitten typen plus jij met je slimme opmerkingen..

Natuurlijk gaan we nu terug krabbelen.

Laat me niet lachen man...

Ik had gelijk punt... Uit

Verder valt er nergens meer om over te praten ik snap uberhaupt niet waarom jij nog berichten naar mij stuurt zonder dat ik uberhaupt tot je sprak... Dat doen alleen mensen die zich aangesproken voelen...

Ma
door Mat Matheij - Apr 21, 2016 om 20:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

Met alle respect voor uw probleem de dollar is in tegenstelling tot de euro het meest nagebootste biljet. U behoeft dus in geen geval hiervoor in een boete verhaal. Het ligt eenvoudigweg aan het biljet zelf. Zoals te doen gewoonlijk niet afdoende beveiligd. Leve de Euro. Mvrgr.

Li
door Light1 Apr 21, 2016 om 21:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja weetje hij was echt...Ik fraudeer niet punt uit was niets mis mee..Het kwam van de bank Vandaag heb gewoon weg gruwlijk gelijk gekregen..En er is excuses aangeboden.. Al dat heen en weer gaan daar bij die gwk was gewoon weg tijd verspilling in mijn ogen... Zogenaamd had hij geconstateerd dat het vals was met zijn apparaatje en zijn collegas... nu hoor ik dat het goed is... Wat voor vaag apparaatje is dat dan wel niet... Of die gozer was gewoon een racist.. En als zo een apparaat dit soort fouten kan maken wil ik mij bijna niet voorstellen hoeveel ''valse biljetten'' van mensen/toeristen in beslag worden genomen.. Dat is goed geld zeg...

Weetje ik irriteer mij zo danig dat ik hier denk ik een verhaal van ga maken voor mijn blog... Kan ik mensen op de hoogte houden van dit soort taferelen...

Ma
door Mat Matheij - Apr 21, 2016 om 21:28
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft terecht gelijk gekregen -zo blijkt- en wanneer de GWK niet in staat is om een dollar biljet ter plekke op echtheid te scannen waartoe zijn ze dan wel in staat.
Mijn nieuwe identiteitskaart kan ook Niet gescant worden door verouderde scanners. Sta je ergens in the midle of nowhere aan een of andere grens. Mvrgr.

Li
door Light1 Apr 21, 2016 om 21:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Die systemen van hun werken gewoon weg niet en wij worden er daar de dupe van..
Gelukig leven wij in een tijdperk waar wij op het internet kunnen gaan en onze belevenissen met elkaar kunnen delen!

tijger1
door tijger1 - Apr 21, 2016 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt hele wonderlijke omgangsvormen. U stelt een vraag op een forum en als het antwoord u niet bevalt, gaat u mensen uitschelden.

En waarom zou die medewerker een racist zijn?

Maar zet dit onzinverhaal maar op uw blog. Kunnen anderen ook nog eens lachen,

Li
door Light1 Apr 21, 2016 om 23:45
4 Antwoorden / 1 Vragen

Waar zie jij een scheldwoord? waar zie jij dat ik iemand uitscheld?

Ik zou jou op mijn blog moeten zetten zodat mensen om jou kunnen lachen

lol omdat ik gozer zeg? jij hebt niets om te doen man.. Blijf maar op mij reageren blijkbaar heb je niets beters om te doen...

ha
door halex - Apr 21, 2016 om 23:08
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Mooi dat u alsnog de uitleg gekregen hebt die u niet meer had verwacht. Vergeet u niet deze schenking nog op te geven bij de Belastingdienst?

tenormin
door tenormin Apr 22, 2016 om 06:16
16851 Antwoorden / 108 Vragen

400$? Mag @light1 gewoon ontvangen, hoor. Een leuke olienoot, dat wel, maar onder de 500€ mag men dat toch belastingvrij ontvangen. Zie telefoonspelletjes op T.V. van 500 €.

ha
door halex Apr 22, 2016 om 08:43
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als het daarbij blijft wel, maar meen gelezen te hebben (kan het zo snel niet terugvinden) dat opa meer valuta in de la had liggen. Vanaf ongeveer 2.100 euro is dat belast.
Bij spelletjes gaat het om de kansspelbelasting. Da's een andere drempel.

aurora1
door aurora1 - Apr 21, 2016 om 23:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zou ik maar snel emigreren naar een land waar men u - in uw ogen - niet tot crimineel maakt.
Gezien uw bewoordingen en reacties hier vraag ik me af hoe u zich gedragen heeft tegen degene van het GWK die gewoon zijn werk deed.

Li
door Light1 Apr 21, 2016 om 23:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dat mag jij je vooral dan maar gaan blijven afvragen

do
door dondamp1 Apr 22, 2016 om 00:20
Antwoorden / Vragen

Beste Light1 ik ben blij dat u uw geld heeft ontvangen

Ik kan duidelijk zien dat u hier werd aangevallen en bijna tot crimineel/staatsvijand werd.

Om 1 of andere reden blijven ze op u zitten jagen alsof het hun gewoon weg irriteerd om persoonlijke redenen

Verder hoeft u niet meer te reageren mooi toch

verspil uwe energie niet aan deze waanzinnig vreemde mensen die nooit op het iedee zijn gekomen dat de gwk misschien wel fout ligt en niet u... ik zie niet wat u fout hebt gedaan... Ik ben is een keer 2 keer op 1 dag geld gaan wisselen bij de gwk rond de 600 aan dollars en als nog maakte ik dit niet mee...

Laat maar gaan joh

tenormin
door tenormin - Apr 22, 2016 om 06:28
16851 Antwoorden / 108 Vragen

Wel, @light1 kan verder op haar blog. Met de wonderlijke antwoorden over een "vraagstelling". Uiteraard in ogen van de TS. Ergens, in één van haar antwoorden kwam naar voren dat ze vrij veel reist voor haar werk. Hoop dan dat ze het alleen van woord-en niet taalvaardigheid moet hebben, want wat grof in de mond is het best wel. Zeker de "yen-en dollar mensen" apprecieëren dit niet erg. Maar ben, links-of rechtsom, blij dat de biljetten niet vals bleken te zijn. Want ik kan me wel voorstellen dat men zich daar niet erg senang bij voelt. Oh @light1, het is hier pas half 10 's-avonds hoor, ook nog steeds 21 April, dat je niet denkt dat ik speciaal op blijf voor je, hoor. ;-)

Redacteur
door Redacteur - Apr 22, 2016 om 09:10
1057 Antwoorden / 62 Vragen

Gelieve geen off-topic reacties te plaatsen.

Met vriendelijke groet,
Kassa Internetredactie