be
door benedictus Mar 6, 2009 om 17:37
Geldzaken & recht

Van Postbank naar ING ,dan losse chippas kwijt

Bij de Postbank had ik een aparte chippas, los van mijn pinpas.

Dat was veilig om in Rotterdam in parkeerautomaten (die vaak beschadigd
zijn) te betalen. In het ergste geval was je dan je chippas met een
klein bedrag erop kwijt. Ook betalingen in de NS automaten was
veiliger dan met de pinpas, waar vaak mee gefraudeerd wordt.

Bij mijn verplichte overgang naar de ING raak ik die aparte chippas kwijt. Hij wordt op één pas gecombineerd met de pinpas.

Zogenaamd voor het gebruiksgemak. Ik had liever dat de ING de klanten
had laten kiezen Dan kiezen zij hun eigen gemak en niet iets wat wordt
opgedrongen.

Weet iemand voor mij een mogelijkheid van een losse chippas??Laat het me weten !!!

1816 10 Rapporteer

gerdamarijke
door gerdamarijke - Mar 6, 2009 om 17:55
330 Antwoorden / 15 Vragen

Heb geen antwoord voor je, maar zoek zelf ook een oplossing. De argumenten die je noemt voor een losse chippas heb ik ook. Heb ING gemaild, maar nog geen antwoord. Als ik iets hoor, meld ik het. Weet iemand hoe lang de oude chippas werkt??

stacey
door stacey - Mar 6, 2009 om 18:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Vrees dat het echt einde verhaal is..........

---In tegenstelling tot andere banken had de Postbank altijd aparte pasje voor beide functies--

AD Geld & Recht - Betalen - Postbankklanten verlost van aparte chipknip

stacey
door stacey - Mar 6, 2009 om 18:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Bij andere bank kun je dus ook niet terecht voor aparte chipper.

Enige wat ik kan bedenken is (ergens) nog een rekening openen en hier af en toe wat geld op storten en zorgen dat er geen krediet(roodstand) op kan en die dan gebruiken bij automaten ed zodat er geen tot weinig schade is bij verlies/beschadiging/fraude ed.

Succes,

kenwel2
door kenwel2 - Mar 6, 2009 om 18:55
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, met de nieuwe pinpas kun je wel chippen!! Het zit er in verwerkt. Je chippas zit erin verwerkt, een aparte chip is speciaal in de nieuwe pas verwerkt!! Bij vragen: Bel nu  ze even,ING, 0900-0933 (0,10 ct per minuur)

Gr. Henri

kenwel2
door kenwel2 - Mar 6, 2009 om 18:58
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Aanvulling, voor dat je gaat bellen!!

  • Te gebruiken in Nederland en in het buitenland
  • Standaard voorzien van Chipknip
  • Kosten: € 10,95 per jaar

  • Groeten, Henri

kenwel2
door kenwel2 - Mar 6, 2009 om 19:00
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Nieuwe pinpas ING:

  • Te gebruiken in Nederland en in het buitenland
  • Standaard voorzien van Chipknip
  • Kosten: € 10,95 per jaar

Je hebt dus nu maar EEN pas nodig, wel zo handig!!!

Gr. Henri

poltol
door poltol - Mar 6, 2009 om 19:09
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@henri,

FF goed lezen. Het was juist erg gemakkelijk om twee [2] passen te hebben. De aparte chipper kon je bij verlies nooit veel kosten. Als je nu je pinpas verliest en die wordt gekraakt dan ben je de klos. En de genoemde fijne bank roept altijd meteen dat je de pincode niet apart hebt gehouden. Dus twee [2] was/is slimmer. Snappie????

Fijn weekeend, poltol

kenwel2
door kenwel2 - Mar 6, 2009 om 19:34
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@poltol: Oeps!!! Da's een misser van mijn kant zeg!! Maar dan nog: Wat kostte een aparte chipknippas dan, bij verlies?

Heb hier geen antwword op, omdat ik uberhaupt nooit heb gechipt, snappie? Ga ook geen antwoord zoeken, niet nodig...(meer) Het is immers niet meer van toepassing...tja, banken doen zo maar wat, da's een ding wat zeker is!

Prettig weekend uiteraard,

Gr. Henri

olijfbomen
door olijfbomen - Mar 16, 2009 om 23:56
22 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap jullie probleem niet echt. Had zelf óók een aparte chippas van de Postbank, die daarmee ook jaarlijks dubbele kosten voor in rekening bracht. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een mobieltje en daarin plaatste ik het telefoonnummer wat ik kon bellen om na verlies of diefstal a la minute de boel te laten blokkeren. Trouwens, je kunt nog steeds bij een hoop parkeerautomaten contant betalen hoor. [lekker ouderwets toch). Daarnaast zijn er verschillende systemen om per mobiel een parkeerpas op te waarderen en betalingen van te doen met als groote voordeel dat er ook precies die tijd in rekening wordt gebracht dat je er daadwerkelijk stond en niet meer bijv. voor een uur in rekening brengen, terwijl je er maar net stond. Gaa hier maar eens op Google naar zoeken. Met de NS zal heus wel iets te regelen zijn. Als je voor je werk of studie 5 dagen per week moet reizen, neem je toch een voordelig abonnement i.p.v. je chipkaart?

olijfbomen
door olijfbomen - Mar 17, 2009 om 00:05
22 Antwoorden / 0 Vragen

Nog effe wat. Je moet eerst de chippas leeg maken voordat je de nieuwe pinpas gaat activeren. Als je precies weet wat het saldo op je chippas is, kun je bij alle supermarkten en winkels terrecht om tot aan dat bedrag te chippen. Is ie in één keer leeg en komt er ook geen gezeur over het terugstorten ná 3 dagen. Het zijn er trouwens meestal maar 2. De daadwerkelijke datum en de boekdatum. Doeiiiiii