mi
door misselly Feb 13, 2009 om 22:33
Geldzaken & recht

Verlies

krijg net mijn jaarlijks overzicht van spaarbeleg tot mijn verbazing verlies ik gewoon €1541,voor de duidelijkheid:saldo 07 €3653

kosten af:€67

saldo 08 €2318

resultaat beleggingen €-1541

Ik ben aangemeld bij woekerpolis maar val buiten de boot qua kosten ik spaar alleen maar en dan nog maar €22 pm meer kan ik niet missen wat kan ik in vredesnaam doen om hier iets aan te doen,dit is toch te gek voor woorden. bvd

676 7 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Feb 13, 2009 om 22:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is de waarde die de beleggingen hebben alsof je het vandaag zou verkopen. In een tijd van economische crisis is het normaal dat dat minder geworden is. Niet leuk, maar zo gaat het meestal met beleggingen. Het beste is om te wachten op betere tijden, want ook de beleggingen kunnen weer meer waard worden.

Het is wel heel zuur dat Spaarbeleg zo'n sterk dalend resultaat heeft gerealiseerd. Je zou bijna denken dat ze er niks van bakken.

mi
door misselly - Feb 13, 2009 om 23:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor je snelle reactie,toch wel triest dat je zuur verdient geld opgaat als sneeuw voor de zon, ik had het beter op een gewone rek gezet, maar dat was doodzonde toen 1996

olijfbomen
door olijfbomen - Mar 16, 2009 om 23:20
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Misselly. Ik heb óók enorm verlies geleden op mijn spaarbeleg waarmee ik in 1995 ben begonnen, dat komt om dat het vastzit aan de AEX en die is sinds jaren niet zo beroerd geweest als nu. Als ik mijn inleg toen gewoon aan de kant had gehouden, had ik nu, zelfs zonder rente meer overgehouden. Maar je weet, als hadden is geweest is hebben telaat. Enfin mij stelde ze ook voor om de inleg dan maar te verlagen naar het minimum van € 20,-,maar daar heb ik geen trek in, zelfs daarvan gaan dan nog kosten af. Zet geen zode aan de dijk en wie zegt hoelang het duurt voordat de AEX aantrekt? Moeten wij dan nog een paar jaar onze inbreng voor niks aanhouden? Dacht het niet! Mijn vader zou hebben gezegd van "Gooi het dan maar in het water want dan hoor je in ieder geval nog "plons". Ik heb nu  een afkoopofferte van het saldo aangevraagd met het dan geldende rentepercentage per eind van deze maand en laat dan dat bedrag storten op mijn betaalrekening bij de bank en ben ik van dat spaarbeleggen af. Hierdoor kan ik nu onder dat zelfde rekeningnummer van mijn betaalrekening (voorheen Postbank) bij de ING een Toprekening (spaarrekening) afsluiten waar ik over de eerste 3 maanden een rentepercentage van 4,25% krijg en ná 3 maanden is het jaarlijkse rentepercentage 3,75%. Resultaat is dat ik nu mijn maandelijkse inleg op de Toprek. zet en binnenkort ook de afkoopsom van dat spaarbeleg. Plus dat je altijd nog over dat bedrag in geval van nood kan beschikken en vrij opnemen zonder boete kosten. Laat je eens goed informeren en wie weet is dat voor jou ook wel dé oplossing.

Succes.

olijfbomen
door olijfbomen - Mar 16, 2009 om 23:25
22 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even een kleine aanvulling. Ik probeerde op deze manier, voor mij met een bescheiden inkomen de enige mogelijkheid te benutten om tzt m'n pensioentje ietwat op te krikken en kan het mij niet veroorloven om nog een paar jaar aan te modderen. Dit rentepercentage staat vast of gaat misschien wel weer meer omhoog en dat weet je van de AEX aandelenmarkt nooit.

mi
door misselly - Mar 17, 2009 om 09:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor je reactie,is er op internet een voorbeeld brief te vinden ?

ik denk dat ik hetzelfde ga doen.

olijfbomen
door olijfbomen - Mar 24, 2009 om 12:30
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Misselly,

Sorry, zie vandaag pas jouw reaktie. Ik heb géén brief verzonden maar letterlijk en figuurlijk "even Apeldoorn gebeld". Weet niet of jij ook bij Centraal Beheer Achmea zit, maar ik binnenkort niet meer. Afgelopen dinsdag heb ik de afkoopofferte ontvangen die ik ná ondertekening met een kopie van m'n legitimatiebewijs retour heb gezonden en moet dus binnenkort het geld op mijn betaalrekening hebben staan. Op dezelfde dag ontving ik óók mijn nieuwe Top-rekening van de ING en zodra het geld binnen is, gaat het daar naar toe, want ik vertelde je al dat je de eerste 3 maanden 4,25% rente vangt. Al met al prima geregeld. Ik heb via Mijn ING continue inzage op m'n rekeningen. Kan je echt niks anders aanraden om hetzelfde te doen. Het is dé manier om het verlies weer op te bouwen. Laat even horen of het je gelukt is

Groetjes

jipetje
door jipetje - Sep 5, 2009 om 11:43
7 Antwoorden / 5 Vragen

ook ik heb een koersplan van 15 jaar bij spaarbeleg ik zag in 2002 dat ik meer kwijt was aan het storten dan dat ik opbouwde dus heb ik mijn inleg stopgezet,en dacht zo kan ik toch nog wat over houden in 2012 maar in 2008 kreeg ik een afschrift van spaarbeleg ik had 5200 euro en dat was gezakt tot 2654,13 ik heb hem gelijk afgekocht en nu heb ik wel verlies maar wel de 2654,13 op mijn rekening.tegen hun advies in want het kon in 2012 wel weer meer zijn zijde ze.maar ik volgde deze keer mijn eigen gevoel