ni
door nightvamp Jul 31, 2009 om 12:05
Geldzaken & recht

Vervalsing handtekening abonnement wat te doen?

Hallo, graag zou ik uw advies willen hebben over het volgende.

Mijn moeder en dochterje liepen over en markt waar ze wedden
aangesproken door iemand van C&Z media. Ze of dat haar dochter was,
mijn moeder antwoorde dat dat niet haar dochter was maar haar
kleinkind. Vervolgens vroegen ze of ik interesse zou hebben om een
abonnement af te sluiten voor mijn dochter met allerlei kinderboekjes
enzo erin. Mijn moeder antwoorde dat ze dat niet zeker wist, vervolgens
haakte zij erop in door te zeggen dat je 6 dagen na ontvangst van het
eerste pakket hem gewoon terug kon sturen en dan zou het abonnement
stoppen. Mijn moeder heeft toen toegezegt en de medewerker zij dat ze
het dan wel op mijn naam moesten laten zetten of ze al mijn gegevens
wist en het liefste ook mijn handtekening. Nou haalt mijn moeder wel
vaker boodschappen voor me en die dag had ze dus ook mijn bankpasje bij
zich. Ze heeft mijn bankrekening nummer op gegeven en wilde vervolgens
haar handtekening zetten, de medewerker zij dat het mijn handtekening
moest zijn en dat ze die ook moest proberen er zo goed mogelijk op te
zetten. Mijn moeder heeft dit ook gedaan, vervolgens vertelde ze mij
het verhaal en natuurlijk stem ik hiermee niet in. Ze weet dat ze fout
zat maar ze zij dat de medewerker zo aan het pushen was dat ze het maar
gezet heeft. Ik heb meteen een aangetekende brief gestuurd naar C&Z
dat dit zonder mijn toestemming gedaan is. Vervolgens krijg ik 1 week
later een brief met we heten u welkom als lid! Ik heb het bedrag meteen
terug laten storten en het reknr laten blokkeren door de bank. Trouwens
achterop het formulier wat ze getekent had staat ook dat je binnen 6
dagen na ondertekening nog kan opzeggen en niet 6 dagen na ontvangst
wat zij had verteld. Wat moet ik hier nou mee? in de brief
welkomstbrief van C&Z staat dat terugstorten tot een
betalingsachterstand leid. Maar het lijkt me toch niet dat als iemand
mijn reknr gebruikt dat het ook nog geldig is ook? Graag uw advies,
alvast bedankt

1669 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 12:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je moeder heeft hem vervalst dus je kunt haar aanklagen voor valsheid in geschrifte...........

en geef haar dan gelijk de rekening, het was tenslotte haar idee..........

Dit soort stupiditeiten gaan mijn verstand te boven, sorry hoor ;-(

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn moeder wilde het op haar naam doen maar
die mensen van C&Z hadden haar verteld dat het op mijn naam moest omdat het mijn dochter was. Achteraf zei ze ook dat het dom was maar ik begrijp ook niet dat die medewerkers dat zo zeggen terwijl ze weten dat zoiets gewoon niet kan

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag nightvamp,

Wettelijk heb je 8 kalenderdagen na ontvangst van de welkomsbrief, om dit dubieuze abonnement te annuleren. Doe dat dan wel schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst. Je hoeft geen reden op te geven. Wel is het handig om even aan te geven dat je van de wettelijke bedenktijd gebruik maakt bij colportage.

Met vriendelijke groet en sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag, u schrijft:

Nou haalt mijn moeder wel vaker boodschappen voor me en die dag had ze dus ook mijn bankpasje bij zich.

Heeft ze geen mobieltje dan? Zodat ze kan overleggen met u, als ze 'boodschappen'voor u doet, want een valse handtekening, daar heeft u nu niet zo'n 'boodschap' aan. Laat uw moeder maar aan C&Z betalen dan 'het liefste ook mijn handtekening' vroeg C&Z,nou, en die handtekening is niet van u, maar van uw moeder! Ze wil iets voor haar kleindochter, oke, laat ze dat abonnement dan ook zelf maar betalen voor uw dochtertje, en haar kleindochtertje. Als C&Z moeilijk tegenover u gaat doen: Uw (rechtsgeldige!) handtekening bevindt zich tenslotte nergens...een handtekening is uniek hoor, zo ook die van u.

Succes, Henri

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel meer klachten over levering/cq niet leveringen van dit bedrijf en de wervingsmethodes;

Lees even hier voor meer info;

C&Z media

C&Z media 2

http://forum.opgelicht.nl/ C&Zmedia

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor uw antwoord
Ik heb meteen een aangetekende brief verstuurd. Ik heb het bewijs van verzending nog gehouden. Is dit voldoende bewijs voor als ze gaan dreigen met aanmaningen? Of moet ik meer doen?

Ik heb namelijk even de andere links naar hun doorgekeken en dit schijnen ze al snel te doen.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand anders (of dat nou uw moeder is of de buurvrouw) kan nooit UW handtekening zetten. De getekende overeenkomst is daarmee niet rechtsgeldig en u kunt dan ook ogenblikkelijk nietigheid van de overeenkomst inroepen. Doe dit per aangetekend schrijven, waarbij u duidelijk maakt dat u nergens voor heeft getekend en dat er dus ook geen sprake kan zijn van enige overeenkomst.

Verder zou ik kijken of het mogelijk is moeder aangifte te laten doen tegen C&Z wegens het aanzetten tot valsheid in geschrifte. Dat moeders niet erg slim is geweest, is inmiddels wel duidelijk. Ik weet toch dat ik nooit een valse handtekening mag zetten?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2009 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

read zat zoals gewoonlijk weer goed en hutch slaat de spijker op z'n kop! Dit valt inderdaad onder de colportage wet. Complimenetn voor de reacties van read en hutch.

Ik kan er niets aan toevoegen.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2009 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Nightvamp,

collega Read zat al aardig goed, met dien verstande dat het 8 dagen zijn na inschrijving, door dat bedrijf, van dit contract bij de Kamer van Koophandel (zie: artikel 25 Colportagewet.

Deze overeenkomst valt namelijk onder de Colportagewet.

Wat uw moeder gedaan heeft, klopt trouwens ook niet, al was het niet eens fout bedoeld. Maar: deze colporteur was ook goed fout!!! Wat deze colporteur gedaan heeft, wordt wettelijk als een 'onbehoorlijke gedraging' aangemerkt.

Ook dient uw moeder een afschrift van dit contract te hebben ontvangen.

Al met al heeft u uw verplichtingen voldaan door het contract per direct op te zeggen. U kunt nu gerust zijn. Een bonafide bedrijf zal u verder niet meer lastig vallen........... Een malafide bedrijf zal u alsnog proberen te laten betalen, door allerlei leugens en verzinsels toe te sturen.

Alles wat u vanaf heden ontvangt, mag u houden en hoeft u niet te betalen. U heeft namelijk een aangtekende brief gestuurd naar dit bedrijf. Alles wat dus nu door datzelfde bedrijf wordt opgestuurd naar u, is hun verantwoordelijkheid.

In uw geval zou ik totaal niet meer reageren. U heeft het bewijs van verzending van die aangetekende brief. Gooi dit bewijs ook de eerste 5 jaar NIET weg. Je hebt namelijk malafide bedrijven, die jaren later nog een keer proberen om verhaal te halen.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 1, 2009 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel erg bedankt voor uw antwoord, het helpt me erg!
Inmiddels heb ik weer een brief ontvangen dat ik snel moet betalen en dat ze anders andere maatregelen nemen.  Aangezien de antwoorden van iedereen, ga ik er denk ik niet eens meer op reageren. Ik heb nog even op tracktrace nagekeken en de brief is inderdaad aangeleverd dus ze doen gewoon alsof hun neus bloed.

Heel erg bedankt iedereen voor jullie hulp!

ve
door verwijderd - Aug 1, 2009 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,
Er is geen sprake van totstandkoming van een overeenkomst. Betrokkene hoeft deze dus ook niet op te zeggen, ze kan het niet eens opzeggen, want ze is geen overeenkomst aangegaan.
Dit mededelen in een brief is in principe al voldoende. De handtekening onder het contract is niet gezet door de abonnee - is denkelijk wel aantoonbaar. En dus is de overeenkomst niet rechtsgeldig, hoe vaak ze het ding ook inschrijven en welke bedenkings- of opzegtermijnen er ook wettelijk geregeld zijn. Er is helemaal geen contract!

ve
door verwijderd - Aug 1, 2009 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@iedereen in dit topic: handtekening bevindt zich tenslotte nergens...een handtekening is uniek hoor, zo ook die van u.

Wat wil iemand nu zonder je ECHTE handtekening, niets!! Echt helemaal niets, valsheid in geschrifte kan je erg duur komen te staan hoor!! Haerstikke rechtsongeldig hoor!!! (Had het al gezegd..)

Tot die konklusie was ik reeds eerder al gekomen..

Doei, Houdoe..de groenten uit Broabant

Henri

ve
door verwijderd - Aug 18, 2009 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een update van de situatie. C&Z blijft mij bestoken met brieven waarin staat dat ik moet betalen waarin de bedragen steeds hoger worden. Wat te doen?