ki
door kinnie Oct 31, 2012 om 10:57
Geldzaken & recht

Verzendkosten betalen?

De beschermkap (van de spoel) van mijn strimmer was kapot. Bij de plaatselijke Multimate heb ik geinformeerd of ze deze los te koop hadden. Dit was niet het geval. Ze konden hem wel bestellen. Kosten: 5,50 euro. Als de beschermkap binnen was dan zouden ze me bellen. Dit hebben ze net gedaan, maar met de mededeling dat de verzendkosten 9,50 euro zijn, maar dat ik 'maar' 7,50 euro verzendkosten hoef te betalen. Moet ik dit betalen?

395 4 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 31, 2012 om 11:25
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Was dit van tevoren afgesproken? Zo nee dan lijkt het mij dat jij die verzendkosten niet hoeft te betalen.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 31, 2012 om 11:32
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Weer een middel om iets z.g. goedkoper aan te bieden ,en dan gewoon adm. kosten te rekenen. Die behoort volgens mij in de verkoop prijs te zitten

ki
door kinnie - Oct 31, 2012 om 11:46
36 Antwoorden / 21 Vragen

@ Sonjaatje, nee dit was niet afgesproken. Er is ook helemaal niet over verzendkosten gesproken. Ik heb, voordat ze ging bellen naar een firma of ze hem konden leveren, wel gezegd dat ze even moest vragen wat ie kost. En ik kreeg van haar door dat ie 5,50 euro ging kosten. Misschien is zijn helemaal vergeten dat er verzendkosten overheen komen?

hutch
door hutch - Oct 31, 2012 om 12:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Kinnie,

vreemd dat Multimate (geen webwinkel) hiervoor verzendkosten berekend.

Formeel gezien is er een prijs afgesproken (die € 5,50) en daarvoor dienen zij dat kapje ook te leveren. Die verzendkosten zijn niet afgesproken en mogen dus ook (nu) niet berekend worden.

Mijn advies: alléén die € 5,50 euro betalen. Dat is namelijk de afspraak.

Gr. Hutch