bi
door bianca2008 Feb 3, 2014 om 14:16
Geldzaken & recht

Verzwegen gebrek aan huis

Mijn zoon heeft een kleine 2 jaar geleden een huis gekocht.
Er stond water onder het huis. De makelaar zei dat er een kraan gelekt had. Dat is gelogen. Het hele blok heeft last. Het waterpeil staat te hoog. Kan hij nog de makelaar aansprakelijk stellen omdat die hem vals heeft voorgelicht?
Gaarne uw antwoord. Bij voorbaat dank.

399 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 3, 2014 om 14:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee. Ten eerste kunt u bedenken dat als er water staat, dat geen lekkende kraan kan zijn. En ten tweede staat er bij zoveel huizen water in de kelder.

Hangt af van overvloedige regen, waterpeil in de grond en ga maar door. Het waterschap is aansprakelijk voor de stand van het grondwaterpeil.

marcel75
door marcel75 - Feb 3, 2014 om 14:49
5124 Antwoorden / 4 Vragen

2 Jaar na dato kan dat zeker niet meer. Het water stond er al toen je zoon het huis kocht. Hij wist er dus van. Feitelijk heeft hij dus geen huis met een verborgen gebrek gekocht, maar een huis met water onder de vloer. Iets wat bij wel meer huizen voorkomt. Als het gewoon grondwater is, dan kun je daar weinig tot niets tegen doen. Jij kunt wel maatregelen treffen, maar als je buren dat niet doen, dan krijg je het water van de buren er bij.