ha
door hakkelaar Dec 23, 2014 om 21:21
Geldzaken & recht

Vivant Weimarstraat liegt over tarief postzegels (oplichting?)

Geachte lezers,

Vandaag probeerde ik bij de Vivant in de Weimarstraat een rolletje postzegels te kopen (100 dus).

Die waren helaas op, netzoals de losse velletjes met 10 postzegels.

De jongen kon mij wel 10 losse postzegels verkopen.

Die zouden sinds 1 augustus 2014 inmiddels € 0,69 zijn geworden. In januari 2015 zouden die zelfs € 0,75 worden.

Ik vond dit al een beetje vreemd, maar nam aan dat het wel goed zou zitten.

De jongen blijkt echter doodleuk te hebben gelogen.

Volgens de bon ben ik 'geholpen' door ene Hamza.

1286 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2014 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is € 0,64 nu en per 1-1-2015 € 0,69.

Dan gaat u toch terug naar die winkel?

aurora1
door aurora1 - Dec 24, 2014 om 00:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, nou, gelogen? Oplichting? U durft wel iets te beweren.
Als u ondernemer bent dan moet u die tarieven toch ook zelf kennen? Vivant is toch voor ondernemers?

ha
door hakkelaar - Dec 24, 2014 om 10:58
17 Antwoorden / 7 Vragen

@tijger1
Zoals vrijwel al je reacties zie het grotere probleem weer eens niet. Deze toko is dus vrijwel zeker vanaf 1 augustus mensen aan het belazeren.

Hiermee kom ik op de 2e reactie.

@aurora1
Vivant is gewoon een PostNL punt voor consumenten. ZIJ moeten dus boven alles en iedereen WETEN wat het huidige tarief van de postzegel is.

De tariefstijging van een postzegels is wettelijk beperkt. Daarnaast is het verboden om deze duurder te verkopen.

zoekster
door zoekster - Dec 24, 2014 om 11:04
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Wees dan maar blij dat u er geen 100 heeft gekocht.

Maar het blijft belachelijk dat op een post.nl sevicepunt de postzegels te duur worden verkocht, zoiets mag gewoonweg niet voorkomen. Ga eerst eens terug naar de winkel. Misschien steekt H. wel wat van het 'overschot' in eigen zak, of het is gewoon een domoor, die daar niet behoort te werken. Komt u er niet uit met Vivant dan kunt u met post.nl hierover contact opnemen.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2014 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan gaat u toch terug met uw bonnetje?;-) Dat grote probleem wordt dan zo opgelost.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2014 om 11:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom hebt u niet meteen op uw poot gespeeld en de chef erbij laten roepen, om het grotere probleem aan de kaak te stellen? Of de Postale recherche ingeschakeld?;-)

ha
door hakkelaar - Dec 24, 2014 om 11:26
17 Antwoorden / 7 Vragen

@tijger1
Of je bent te simpel om het grotere probleem te zien, of vrij opzichtig aan het trollen/bagatelliseren.

Denk even aan al die mensen die sinds 1 augustus in de maling zijn genomen en daar niet achter zijn gekomen.

ha
door hakkelaar - Dec 24, 2014 om 11:34
17 Antwoorden / 7 Vragen

@tijger1
Ik kwam er dus thuis pas achter dooie.

Maar ik hoor u nog wel als u zelf in de maling genomen wordt. Gelet op het feit dat u het grotere probleem niet ziet, kan dat niet al te lang duren.

Dan schreeuwt u waarschijnlijk heel hypocriet het hardst van iedereen.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2014 om 12:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dooien worden niet in de maling genomen en kunnen ook niet schreeuwen.;-))

hutch
door hutch - Dec 24, 2014 om 12:23
4517 Antwoorden / 29 Vragen

@Hakkelaar,

ook ik zeg: terug gaan en rustig uitleggen dat u te veel betaald heeft.
Indien mogelijk, overleggen met de eigenaar en laat 'meneer' Hamza maar eens uitleggen, aan u en de eigenaar, waarom hij klanten keihard voorliegt en de boel belazerd.

Het is toch voor elke postzegel 5 cent teveel vragen.

tenormin
door tenormin - Dec 24, 2014 om 14:55
16869 Antwoorden / 108 Vragen

Ja hoor, lekker terug naar Hamza, met bonnetje waar zijn naam op staat. Men wil toch niet teveel betalen voor een postzegel? Als hij dat inderdaad al sinds Augustus doet heeft ie toch best veel extra "vijf centen" in eigen zak (misschien ?) gestoken.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2014 om 15:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft een bon, dus Hanza kan niets in zijn zak steken, anders klopt de Kassa niet.

tenormin
door tenormin - Dec 24, 2014 om 15:39
16869 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 24 dec 2014, 15:12]De Ts heeft een bon, dus Hanza kan niets in zijn zak steken, anders klopt de Kassa niet.

Ja, da's waar. ;-)