co
door conimus Aug 22, 2011 om 10:09
Geldzaken & recht

Vordering Sanoma

Ik ontvang maandelijks van Sanoma Media een boekje van Disney Club. Nu ontving ik een week geleden een brief van GGN Incasso BV omtrent een vordering van Sanoma Media waarin zij stellen dat ik in gebreke ben inzake een boekje dat geleverd zou zijn maar niet betaald. Ik heb het incassobureau direct laten weten de vordering ongegrond te vinden omdat ik het betreffende boekje nooit heb mogen ontvangen van hen. Hierop antwoordde het incassobureau dat zij mijn verweer ongegrond verklaarde en dat ik binnen 5 dagen de vordering betaald moet hebben.

Nu weet ik dat Sanoma Media dient aan te tonen dat ik het betreffende boekje daadwerkelijk heb ontvangen. Echter wil het incassobureau daar niks van weten. Sanoma Media verstuurd de boekjes via de normale brievenpost.

Wat kan ik nu nog doen?

1504 10 Rapporteer

ee
door eendracht_1 - Aug 22, 2011 om 10:42
30 Antwoorden / 0 Vragen

Had u destijds al contact gezocht met Sanoma Media om het boekje opnieuw te laten versturen?

jaapje_1
door jaapje_1 - Aug 22, 2011 om 10:50
315 Antwoorden / 0 Vragen

worden de boekjes verzonden met een acceptgiro of gaat de betaling per automatisch incasso en heeft u gestorneerd? Wanneer het het laatste is had u sanoma op de hoogte moeten stellen dat de zending niet ontvangen is en niet moeten storneren.

Blijft een feit dat er pas na levering voldaan hoeft te worden.

co
door conimus - Aug 22, 2011 om 10:58
5 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jaapje schreef op maandag 22 aug 2011, 10:50]worden de boekjes verzonden met een acceptgiro of gaat de betaling per automatisch incasso en heeft u gestorneerd? Wanneer het het laatste is had u sanoma op de hoogte moeten stellen dat de zending niet ontvangen is en niet moeten storneren.

Blijft een feit dat er pas na levering voldaan hoeft te worden.

Er zit altijd een acceptgiro bij.

co
door conimus - Aug 22, 2011 om 10:59
5 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=eendracht schreef op maandag 22 aug 2011, 10:42]Had u destijds al contact gezocht met Sanoma Media om het boekje opnieuw te laten versturen?

Nee, dit omdat wij in de veronderstelling waren dat deze nog wel zou komen. De boekjes van Sanoma komen geregeld later aan...

tdehond
door tdehond - Aug 22, 2011 om 11:07
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het incasso bureau vordert namens Sanoma.

U kunt een aangetekende brief sturen naar Sanoma, dat u het betreffende boekje niet ontvangen heeft.

Geeft aan dat tenzij u rechtsgeldig aantoonbaar bewijs van uw ontvangst van het boekje ontvangt binnen uiterlijk 30 dagen, u geen vordering heeft open staan omdat u geen boekje ontvangen heeft.

Sanoma dient de vordering door incassobureau ongedaan te maken. U heeft incassobureau al laten weten dat u geen boekje ontvangen heeft. Dus is nu de beurt aan Sanoma.

Het verbaast mij overigens niets dat u het boekje niet ontvangen heeft als deze boekjes verstuurd worden door PostNL. Deze hebben bezorgers in dienst die erg veel moeite schijnen te hebben met het lezen van de post adressen. Ze bezorgen vervolgens verkeerd. Dat is het probleem van Sanoma, want de verzender is verantwoordelijk voor de zending.

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.

ee
door eendracht_1 - Aug 22, 2011 om 11:27
30 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe reageert Samona Media zelf op deze situatie? Heeft u ze al gebeld? Kan -zeker als eerste contact- effectiever lopen dan via email of (aangetekende) post.

Klantenservice via 088 - 5500250.

Vreemd trouwens dat er niet eerst een herinnering wordt verstuurd alvorens een formeler incasso-traject op te starten...

co
door conimus - Aug 22, 2011 om 11:33
5 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tdehond schreef op maandag 22 aug 2011, 11:07]Het incasso bureau vordert namens Sanoma.

U kunt een aangetekende brief sturen naar Sanoma, dat u het betreffende boekje niet ontvangen heeft.

Geeft aan dat tenzij u rechtsgeldig aantoonbaar bewijs van uw ontvangst van het boekje ontvangt binnen uiterlijk 30 dagen, u geen vordering heeft open staan omdat u geen boekje ontvangen heeft.

Sanoma dient de vordering door incassobureau ongedaan te maken. U heeft incassobureau al laten weten dat u geen boekje ontvangen heeft. Dus is nu de beurt aan Sanoma.

Het verbaast mij overigens niets dat u het boekje niet ontvangen heeft als deze boekjes verstuurd worden door PostNL. Deze hebben bezorgers in dienst die erg veel moeite schijnen te hebben met het lezen van de post adressen. Ze bezorgen vervolgens verkeerd. Dat is het probleem van Sanoma, want de verzender is verantwoordelijk voor de zending.

Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.

Ik heb het incassobureau wederom geïnformeerd hierover echter moet ik de vordering binnen 5 dagen betaald hebben.

tdehond
door tdehond - Aug 22, 2011 om 11:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ vraagsteller.

U heeft incassobureau al op de hoogte gesteld.

U heeft een overeenkomst met Sanoma over de toezending van de boekjes. U dient dus bij Sanoma aan te geven dat u het boekje waar een vordering voor open staat niet ontvangen heeft, zie mijn vorige bijdrage.

sa
door sanna_sanoma - Aug 23, 2011 om 12:10
7 Antwoorden / 0 Vragen

Graag ontvangen wij uw klacht en adresgegevens op het voglende e-mailadres, sanna@sanomamedia.nl. Wij zullen voor u nakijken wat er aan de hand is.

Indien u een bezorgklacht indient dan ontvangt u binnen 5 werkdagen het boekje alsnog nagestuurd. Een bezorgklacht kan schriftelijk, telefonisch, per e-mail of via onze website doorgegeven worden.

Met vriendelijke groet,

Sanna,
Sanoma Media

sa
door sanna_sanoma - Aug 24, 2011 om 11:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels hebben wij contact met u gehad en zijn we tot een gezamenlijke oplossing gekomen.

Met vriendelijke groet,

Sanna,
Sanoma Media