an
door ansjohn Feb 18, 2006 om 19:43
Geldzaken & recht

Vraag teruggave jaarafrekening van de eneco energiebedrijf.

hallo , mijn vraag is het volgende ik heb in december de jaarafrekening van het energiebedrijf eneco gehad. hierop stond dat ik 697 euro zou terugkrijgen. op de jaarafrekening staat dat het geld zo spoedig mogelijk naar mijn bankrekening wordt overgemaakt. maar ik heb dit geld nog steeds niet ontvangen. wel is er nu al vanaf januari de maandelijkse gas en licht afgeschreven. nu is mijn vraag of ik ooit het geld ,van wat ik volgens de jaarafrekening terug zou krijgen,of ik dit ooit nog krijg.

637 3 Rapporteer

ge
door gerland - Feb 19, 2006 om 00:26
127 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou u dat niet terugkrijgen?

1.) we leven niet in een bananenrepubliek

2.) energiebedrijven zijn fatsoenlijke, bonafide organisaties, geen oplichters.

Dus als u recht heeft op dat bedrag (en dat heeft Eneco u zelf medegedeeld), krijgt u dat zeker terug.

Bel even naar Eneco om te vragen waarom u het geld nog niet ontvangen hebt en wanneer u het op uw rekening kunt verwachten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2006 om 20:58
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, helaas, soms komt het voor dat energiebedrijven nota's sturen terwijl je op geen enkele wijze een overeenkomst hebt.

Helaas, helaas, cvaak komt het voor, zoals herhaald aan de orde in programma's als Kassa en Radar dat energie bedrijven nog al veel foten maken en lang niet altijd hun administratie op orde blijken te hebben.

Concreet advies: Schijf de klachtenafdeling van het energiebedrijf aan. Meestal heeft dat redelijk snel resultaat. (soms zelfs ook met een vergoeding van de extra gemaakte kosten i.v.m. het klagen)

Succes

Gerrit

vh
door vhemert - Mar 21, 2006 om 08:23
7 Antwoorden / 0 Vragen

zoek op internet boycot.nu op en leg daar je klacht neer,mij hebben ze ook geholpen met oxxio het was zo opgelost.afz pversteeg