ch
door chevyrolf May 9, 2012 om 15:03
Geldzaken & recht

Wa verzekering bij kinderen

hallo ik heb nu ontdekt dat wanneer kinderen spelende wijs en bij elkaar iets kapotmaken of schade toe brengen , niet verzekerd te zijn , hebben jullie hier iets aan ik neem aan dat we een wa verzekering nemen om schades te dekken of kinderen spelen , zoals dit voor beeld , mijn dochter van 7 is van het speeltoestel afgedrukt door een leeftijd genoot op school , en daardoor is de bril stuk gegaan, nou heb ik hun aansprakelijk gesteld omdat de school dit ook niet vergoed , en hun wa zecht wij vergoedden dit niet , omdat het tijdens spel en sport gebeurt is en daarvoor ben je niet gedekt, het blijkt ook zo te zijn bij mijn verzekering , vind dit een hele slechte zaak , kinderen spelen veel met elkaar en zit er wel een ongelukje aan te komen , zij hebben niet het vermogen extra iets toe te brengen tot een leeftijd van 14 jaar , klopt dit hoeft de verzekeraar zijn aansprakelijkheid niet te nemen

7407 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - May 9, 2012 om 15:24
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Yep, klopt. Ook "juf" is dan niet aansprakelijk. En thuis moeten ouders/grootouders opletten. Waar een verzekering al niet goed voor is, hé?

edrick3
door edrick3 - May 9, 2012 om 15:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....DUBBELPOST.....

Klik hier.

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 15:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=chevyrolf schreef op woensdag 9 mei 2012, 15:03] klopt dit hoeft de verzekeraar zijn aansprakelijkheid niet te nemen

Ligt aan de verzekeingsvoorwaarden van de afgesloten verzekering.

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 15:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 9 mei 2012, 15:25].....DUBBELPOST.....

Klik hier.

Te laat Edrick...........

ch
door chevyrolf - May 9, 2012 om 15:28
60 Antwoorden / 12 Vragen

dubbel gepost een op vraag en antwoord -juridisch en een op verzekering lees goed het is net iets anders geformuleerd

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 15:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=chevyrolf schreef op woensdag 9 mei 2012, 15:28]dubbel gepost een op vraag en antwoord -juridisch en een op verzekering lees goed het is net iets anders geformuleerd

Als je `iets anders geformuleerd` een aanvulling is zet dat dan nog even hier
dan blijft alles bij elkaar nu als het goed is althans ;-0
Haha handig altijd die dubbelpost hé ;-)

ch
door chevyrolf - May 9, 2012 om 15:45
60 Antwoorden / 12 Vragen

ik wou ff iedereen duidelijk maken dus een discussie aanmaken onder vraag en antwoord verzekering , dat wanneer kinderen spelen en iets toe brengen of schade maken uit word gesloten bij je polis , ik ga nu op zoek naar een goed verzekeraar die ongelukjes wel vergoeden , en bij juridisch wou ik graag advies en of iemand weet wat je rechten zijn , ik neem een wa voor mijn kinderen dat ze goed gedekt zijn , nou niet dus de bril van mn dochter is stuk zij zelf heeft een behoorlijke snee , omdat zij van een huisje van 1,5 meter hoor gedrukt is en op een beton randje terecht kwam, en verder heb ik geen ervaring met computers , zit niet zo vaak achter zon kasje

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 15:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=chevyrolf schreef op woensdag 9 mei 2012, 15:45]ik wou ff iedereen duidelijk maken dus een discussie aanmaken onder vraag en antwoord

Discussie hoort bij Discussie, dus je zou het daarheen kunnen kopieren om erover te discusseren.

Maar zoveel verzekeringen zoveel voorwaarden dus je moet goed zoeken voor wat je nodig hebt/denkt te hebben en ook bedenken dat Niet alles verzekerbaar is want dan zou het ook onbetaalbaar worden qua premie.

ch
door chevyrolf - May 9, 2012 om 16:14
60 Antwoorden / 12 Vragen

zou kunnen , maar je verwacht toch wanneer je een verzekering af sluit voor je kinderen die toch heeel vaak spelen dan ook verzekerd zijn dus ook gedekt onder het spelen of hoe je het moet formuleren ik vind gewoon belachelijk wanneer mn kinderen spelen en bv een bal schoppen ergens tegen aan dan niet gedekt zijn , of zoals dit als ze iemand aan drukken en er gaat iets kapot ook niet vergoed word of zie ik dat verkeerd

sa
door saunafreakje - May 9, 2012 om 16:18
14 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt. Heb t ooit zelf eens aan de hand gehad, zeker 10 jaar terug. Onze dochter maakte tijdens een balspel de bril kapot van een vriendinnetje. De verzekering dekte dit niet; ontstaan tijdens normaal spel tussen kinderen.
Schoppen ze daarentegen tijdens voetbal een bal door de ruiten bij een ander, dan is dit weer wel gedekt.

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 16:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik was destijds verplicht een wa voor mijn kind te hebben bij inschrijving opvang, als dit soort dingen niet gedekt zouden zijn op mijn polis ( ze hebben geen verzekeraar/gegevens opgevraagd verder ) dan ontgaat mij nut ook een beetje daarvoor tenzij het ze te doen is om schade binnen de instelling/hun spullen..

Maar je moet niet teveel waarde hechten aan dit soort verzekeringen, toen mijn kind eens schade maakte voor een relatief laag bedrag werd mij aangeraden het niet te claimen maar zelf te regelen omdat je bij claimen/na uitbetalen ook kans loopt dat ze verzekering beeindigen en je het dan beter kunt `bewaren` voor grote(re) schade/problemen.

mo
door monica - May 9, 2012 om 16:54
70 Antwoorden / 8 Vragen

Het was handig geweest als u de polisvoorwaarden van uw verzekering had doorgelezen. Veel verzekeraars sluiten schade door kinderen uit. Er zijn echter verzekeraars die schade door kinderen wel verzekeren.

emcede
door emcede - May 9, 2012 om 18:34
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dit heeft niets te maken met de polisvoorwaarden, maar met het ontbreken van wettelijke aansprakelijkheid.

Je bent als ouders aansprakelijk als je kind een bal door een ruit trapt. Je Aansprakelijkheidsverzekering voor Particulieren (AVP) zal de schade betalen.

Het wordt anders als kinderen met elkaar spelen, of als iemand aan een sport deelneemt. Zoals je zelf al zegt, gebeurt er wel eens een ongelukje als kinderen met elkaar spelen. Als dat spelenderwijs gebeurt, dan kun je dat iemand niet kwalijk nemen (aansprakelijkheid ontbreekt, noemt de verzekeraar dat).

Het gaat er dus niet om dat 'het niet gedekt is', maar dat de verzekeraar van de andere partij vindt dat de andere partij niet aansprakelijk is. Iemand van anderhalve meter naar beneden duwen vind ik echter niet bij de spelsituatie horen. Ga met de brief die je van die verzekeraar gekregen hebt naar je eigen tussenpersoon, rechtbijstandverzekeraar of rechtswinkel.

OT: om van de snee in kwestie nu maar gelijk je avatar van te maken vind ik niet echt van goeie smaak getuigen, maar dat is mijn persoonlijke mening!

ch
door chevyrolf - May 9, 2012 om 20:05
60 Antwoorden / 12 Vragen

(OT: om van de snee in kwestie nu maar gelijk je avatar van te maken vind ik niet echt van goeie smaak getuigen, maar dat is mijn persoonlijke mening! ) !!!!! als je eigen kind dit maar overkomt dat je met spoed naar een arts moet dat ze het niet kunnen plakken en hechtpleisters niet helpt en dat je dochter en een litteken aan overhoud zo diep was de snee het was een bloedbad op school !!! en een bril kapot is van ruim 200 euro , en de voorgeschiedenis ( van blind en na operatie utrecht weer kunnen zien ) en van een minima leeft dat ze verwachten dat je zo ff een andere bril koopt ff zien hoe je dan reageert !!!!!! en dan vraag ik alleen maar een vergoeding voor de bril !!!!!

vladja
door vladja - May 9, 2012 om 20:40
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Alle emoties, medische en financiële omstandigheden tellen niet mee.

Het gaat erom of de tegenpartij aansprakelijk kan worden gesteld voor de schade, zodat die de kosten van de bril moet vergoeden.

Voor het beschadigen van een bril tijdens sport en spel, is er altijd het risico dat er iets of iemand beschadigd raakt. Door daar aan deel te nemen (ook kinderen) aanvaard je dat risico. En als je een risico aanvaardt, dan keert een (welke dan ook) verzekeringsmaatschappij niet uit.

Vladja