me
door mechelina Feb 22, 2008 om 20:21
Geldzaken & recht

Waarom kan ik niet meer reageren op mijn eigen vraag hier??

Dit was de vraag.

Krijg ik antwoord kan ik er NIET meer op reageren????

Kan je eenzijdig een e.o rekening op zeggen??

Mijn vriend en ik zijn uit elkaar gegaan. We hadden gezamelijk één rekening op onzer bijde namen.

Op advies van iemand van die bank heb ik hem geblokkeerd omdat mijn vriend er rekeningen van zijn huur van ZIJN huis etc bleef afschrijven, dat terwijl er van hem NIETS meer op gestort werd. Ik verwachten er nog belasting geld van mij op terug dus afzeggen kon nog niet.

Vandaar op advies na mijn uitleg van mij om hem tijdelijk te blokkeren.

Na een paar maanden wil ik via internet bankieren kijken of dat geld al binnen was.

Maar kón er niet op komen. Dus de bank gebeld hoe dat kon??

Kreeg ik te horen dat die was opgeheven door mijn ex vriend. NIEMAND ook de bank niet heeft mij daarvan iets laten weten.

Terwijl die rekening óók op mijn naam stond en ik altijd al de bankzaken mét hun deed. Dus ik was boos en wilde dus nog de laaste banbriefje hebben die ik nooit zag of kreeg. Dat heeft weken geduurd, eerst zeide ze dat dat NIET meer kon. Maar na dreigen met een advo kreeg ik ze toch.

En toen ik die dus onder oegen kreeg zag ik dat er op de rekening onderdaad bijna 500.00 euro gestort was. Dat dus nu mijn ex heeft omdat HIJ in zijn eentje die rekening op KON heffen.

Kan dit zo maar?? Als ik het mij goed herinner met alles wat wij deden  met die rekening we moesten ALTIJD dan beide komen en beide tekekenen. Ook toen wij hem aangingen etc. Volgens mij.

Heb al op het internet gezocht maar kan er niets over vinden.

Gr Mechelina

576 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 22, 2008 om 20:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Waarom lukt het niet op de vraag te reageren ? Via de reageerknop zou dit mogelijk moeten zijn. Wellicht had de site weer wat kuren? Dat gebeurt wel eens (vaker/te vaak ;-(, ze werken er aan.

betreft deze

Groetjes,

door 4711 - Feb 22, 2008 om 20:31
885 Antwoorden / 2 Vragen

En bij deze zie je dus niets en moet je het bericht hierboven hebben...
 zo werkt dat!

 dus ik heb geen REAGEER en hierboven wel!

edwardus
door edwardus - Feb 22, 2008 om 20:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De Kassa site kent Antwoorden en Reacties op antwoorden. Je mag als vraagsteller alleen Reageren op Antwoorden, soms is zo'n antwoord door de vele Reacties wat naar boven geschoven, even scrollen. Ook zit er een (verelende) timeout op reageren, heb je net een hele lap tekst zitten maken, ben je ineens zomaar uitgelogd, terwijl de site dan nog zegt dat je ingelogd bent ... weg tekst.

Een van de langslepende ergernissen van vooral de vaste beantwoorders.

poltol
door poltol - Feb 23, 2008 om 00:05
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@edwardus,

Als ik lange tekst/antwoord wil plaatsen maak ik het tegenwoordig eerst maar in WORD. Ben ik het tenminste niet kwijt als het weer eens fout gaat hier. Even Ctrl C en op de VARA Ctrl V en plaatsen.

Vr.gr. poltol

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 23, 2008 om 09:59
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ poltol:

Heb ik al diverse keren gehad en over geklaagd dat het me tever gaat om steeds voor ik antwoord geef, zekerheidshalve eerst ctl-c en ctl-v inklop. Ik ga dus niet eerst in kladblok of word/open office.

Ik mag er toch vanuit gaan, wanneer ik ingelogd ben, dat dit zo blijft tot ik uitlog of van de site af ga. Daar baal ik soms stevig van.

Gelukkig heb ik op 51-jarige leeftijd nog diploma 10-vinger blind gedaan, maar het geheugen om het hele epistel te reproduceren laat na 15 jaar daarna een beetje na. Meestal wordt het dan korter. Is wel efficienter ;-). Ieder nadeel hep z'n foordeel, niewaar?

Hardware Error MAN.

ju
door justin31 - Mar 9, 2008 om 07:43
19 Antwoorden / 2 Vragen

Goedendag.

Ook ik heb hier wat geleerd. Navraag bij onze juridische afdeling leert dat het WEL mogelijk is eenzijdig je en/of rekening stop te zetten. De rekening wordt dan op de ander zijn naam voortgezet. Je kan hem dus niet op je eigen naam voortzetten. Het geld wat er nog opstaat kan naar een willekeruige rek worden geboekt. Dit had ook gekunt als het nog een e/o rek was immers. Mocht er een debetstand zijn dan dient dit uiteraard wel eerst ingelost te worden, daar een krediet opnieuw moet worden aangevraagd op een naam.

Succes