curious
door curious May 16, 2010 om 10:23
Geldzaken & recht

Waarschuwing nep mail

Dear Sir/Madam,
Als gevolg van de steeds toenemende fraude jegens u, onze goede klanten, hebben wij besloten om er een einde aan te maken door het nemen van drastische maatregelen zoals deze en vragen wij dus u medewerking..

Wij, de Online Security Team van VISA, vragen u hierbij om uw online account in te vullen met VISA op onze beveiligde server. Ons motief is om u primaire IP-adres te registreren als de enige IP-adres waarmee u toegang zult hebben tot uw online account. Niemand zal dus ooit toegang hebben tot uw online account, behalve u.

Wij vragen u om dit bericht te negeren voor later als u niet in het gebruik bent van uw persoonlijke computer zodat er geen complicaties kunnen optreden.
U dient onze beveiligde link te volgen en uw gegevens in te vullen op.
www.verifiedbyvisa.com
VISA Netherlands
Alvast bedankt,
De Visa-Team.

Vandaag ontvangen, nep mail als waarschuwing hier geplaatst.

1258 4 Rapporteer

vladja
door vladja - May 16, 2010 om 10:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Heb de mail al doorgestuurd naar VISA?

Wat is hun commentaar?

Vladja

ma
door marwin - May 16, 2010 om 10:52
126 Antwoorden / 15 Vragen

ik ontving deze

Geachte klant,

Wij gedetecteerd onregelmatige activiteit op uw account de Rabobank op 15 mei 2010. Voor uw bescherming, moet u deze activiteit te controleren voordat u kunt doorgaan met uw account.

Om toegang te krijgen uw verklaring, klikt u gewoon op de link hieronder.

https://bankieren.rabobank.nl/klanten/ Deze instructie is gestuurd naar alle klanten en de bank is verplicht om te volgen.

Dank u,
Klanten Support Service.
Rabobank Nederlands (NL)

En ik heb niet eens een raborekening

curious
door curious - May 16, 2010 om 11:11
45 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=vladja schreef op zondag 16 mei 2010, 10:52]Heb de mail al doorgestuurd naar VISA?

Wat is hun commentaar?

Vladja

Gemeld bij You can also forward the message to us for further investigation, to phishing@visa.com

Nog geen commentaar.
Curious

ro
door ron530 - May 16, 2010 om 11:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Uit het gebrekkige taal gebruik blijkt al dat dit onzin is. Banken en creditkaart maatschappijen zullen nooit mails sturen waarin om gegevens worden gevraagd.